آخرین اخبار

17. مهر 1394 - 12:04   |   کد مطلب: 19726
یکی از همرزمان شهید همدانی گفت: سردار شهید سال گذشته در هجدهمین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت از خدا شهادتش را مخلصانه خواست.

به گزارش خبرنگار رودآور، صبح امروز ساعت هشت و 49 دقیقه در این رسانه خبری با عنوان "سردار همداني به خيل همرزمانش پيوست" منتشر شد و در حدود یک ساعت بعد خبر تأیید شد.

شهید همدانی در حین انجام ماموریت‌های مستشاری عصر روز گذشته در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید، ک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار رودآور ساعت 9 و 15 دقیقه از تشییع پیکر مطهر شهید همدانی در روز یکشنبه هفته آینده خبر داد.

شهادت آرزوی دیرینه سردار همدانی

«عسگر مجیدی» یکی از همرزمان شهید همدانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، عنوان کرد: سردار همدانی از فرماندهان لکشر 27 محمد رسول الله (ص) ود که در آزادسازی خرمشهر در کنار شهید شهبازی نقش ویزه ای ایفا کرد.

وی گفت: سردار شهید همدانی سال گذشته در در هجدهمین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت از خدا خواست: خدایا همرزمان ما به شهادت رسیدند ما را هم توفیق شهادت بده، و امروز این سردار بزرگ اسلام در میان غم و اندوه به شهادت رسیده است و به آرزوی دیرینه خود.

جغرافیای محل شهادت سردار همدانی+تقشه و عکس

به گزارش رودآور، در خبرگزاری میزان آمده است: شهر حلب، محل شهادت سردار همدانی، در طول چهار سال اخیر که از حمله وحشیانه تروریست‌های تکفیری داعش به سوریه می‌گذرد، یکی از شهرهای حادثه خیز این کشور بوده است.

خبرگزاری میزان-گروه سیاسی: سردار پاسدار حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر دیروز در حومه شهر حلب در حین انجام ماموریت مستشاری با کمین نیروهای تروریستی-تکفیری داعش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

سردار همدانی در طول چهار سال اخیر به منظور حفاظت از حرم آل الله و مردم بی دفاع و مظلوم سوریه در مقابل حملات وحشیانه  نیروهای تروریستی- تکفیری داعش، از نیروهای بسیج مردمی سوریه حمایت مستشاری می‌کرد.

اما شهر حلب، محل شهادت سردار همدانی، در طول چهار سال اخیر که از حمله وحشیانه تروریست‌های تکفیری داعش به سوریه می گذرد، یکی از شهرهای حادثه خیز این کشور بوده است؛ این شهر که از لحاظ قدمت در زمره شهرهای کهن غرب آسیا محسوب می‌شود، پیش از حمله تروریست‌های تکفیری، پایتخت تجاری سوریه بود. شهر حلب از لحاظ ژئوپلتیکی از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه در نیمه راه دریای مدیترانه و رود فرات قرار دارد.

این شهر از آغاز درگیری‌ها در سوریه چندین بار میان تروریست‌های تکفیری و ارتش سوریه دست به دست شده است.   

در زیر تصاویری از نقشه و موقعیت جغرافیایی شهر حلب را مشاهده می‌کنید:

شهر حلب محل شهادت سردار همدانی+ نقشه و موقعیت جغرافیایی

شهر حلب محل شهادت سردار همدانی+ نقشه و موقعیت جغرافیایی

 

سردار همدانی کیست؟

"سردار حسین همدانی" یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله (ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام حسین (ع) را در کارنامه دارد.

دوران دفاع مقدس سرشار از تجربه و تلاش برای ملت ایران بوده و این تجربه پس از جنگ تحمیلی هم به خوبی خود را نشان داد.  

فرماندهان ۸ سال جنگ تحمیلی و افرادی که شهید نشدند، دارای کوله‌بار عظیمی از تجربیات جنگی هستند که در مواقع بحران از آن استفاده می‌کنند.  

امرا، سرداران و فرماندهانی همچون سرلشکر شهید «ابراهیم همت»، «احمد متوسلیان»، «حسین خرازی»، «عباس دوران»، «مهدی باکری»، «حمید باکری»، «محمد جهان آرا» و... آسمانی شدند، اما سردار سرلشکر پاسدار «قاسم سلیمانی»، سردار سرتیپ پاسدار «حسین همدانی»، سردار سرلشکر پاسدار «غلامعلی رشید» و ده‌ها نام پرآوازه دیگر ماندند تا از امنیت ملی دفاع کنند که در این مهم موفق بوده و نه تنها وظایف محوله را انجام داده‌اند، بلکه صد‌ها مایل دور‌تر توانسته‌اند پیام اقتدار ايران را به گوش جهانیان برسانند.  

سردار همدانی به همراه شهید صیاد شیرازی و شهید محمود خضرائی
 

با آغاز جنگ تحمیلی، لحظه‌‌ای درنگ نکرده و راه کردستان را در پیش گرفت و از آنجا که پیش از جنگ نیز به کمک مردم محروم کردستان شتافته و با دیگر دوستان و همرزمان در آنجا نیز گروهک‌های ضدانقلاب را می‌شناخت، دیری نپایید که به صف دشمن‌ستیزان پیوست و فرماندهی عملیات‌های مطلع‌الفجر را با پیروزی کامل تجربه کرد. فرماندهی جبهه میانی سرپل ذهاب هم از دیگر گام‌‌هایی بود که در راستای مبارزه با دشمن بعثی برداشته و پس از مدتی کوتاه به همراه حاج احمد متوسلیان و شهید همت و شهید شهبازی در تشکیل و سازماندهی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) نقش بسزایی داشت. عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس آن هم با مسئولیت فرماندهی محورهای عملیاتی، تجربه‌ای نو در قالب هدایت تیپ و لشکر بوده که از فاتحان خرمشهر، سهمی را از آن خود کرد و سپس از تشکیل یگان‌های رزم سپاه به عنوان بانی و نخستین فرمانده لکشر 32 انصارالحسین (ع) استان همدان، وارد میدان نبرد علیه دشمن بعثی شد.

سردار همدانی در کنار شهید محمود شهبازی و دیگر رزمندگان

دیری نپایید که هدایت و فرماندهی لشکر 16 قدس گیلان را به او واگذار کردند و عملیات‌‌های مهم و حیاتی همچون کربلای 4 و کربلای 5 را با شیرمردان گیلکی به سرانجام رساند. معاونت اطلاعات و عملیات قرارگاه عملیاتی قدس که چندین لشکر و تیپ مستقل را تحت امر داشت، از فرماندهای زبده همچون دیگر فرماندهان سپاه اسلام آماده ساخت و تا آخرین عملیات موفق سپاه اسلام با منافقین کوردل که با نام مرصاد به نتیجه رساند، لحظه‌ای آرام نگرفت و پس از دفاع مقدس به دانشگاه فرماندهی و ستاد رفته و تحصیل تئوریک و آکادمیک هدایت یگان‌ها را هم به تجربیات ارزنده‌اش افزود و با انتصاب به عنوان فرمانده قرارگاه نجف اشرف و لشکر 4 بعثت در غرب کشور، کارنامه‌ای موفق از خود به جای گذاشت.

خاطره ای فوتبالی از سردار همدانی

خبر تلخ شهادت سردار حسین همدانی صبح جمعه مردم ایران را با شوکی بزرگ همراه کرد.

به گزارش رودآور در مشرق نیز آمده است، سردار سال ها قبل و در زمانی که فرماندهی سپاه تهران را بر عهده داشت ، در حاشیه یکی از کنگره های سالانه بزرگداشت شهدا ، درباره روزهای شکل گیری این دو باشگاه برای یکی از هزاران سربازی  می گفت که در همه سالهای خدمتش ، پدرانه برای شان خدمت کرده بود:«در اوایل دهه 70 عالی ترین مقامات کشور تاکید داشتند که بچه های سپاه توجه ویژه ای به ورزش داشته باشند چون نسل دهه 60 به سن نوجوانی رسیده بودند و نیاز به ورزش داشتند . ایده شکل گیری باشگاه های فجر و مقاومت بین چند نفر از بچه های سپاهی که ورزش را دوست داشتند مثل عزیز محمدی ، علیرضا علیپور ، سردار تهرانی مقدم و چند نفر دیگر شکل گرفت. هر کدام از ما مسئولیتی گرفتیم. یکسری از بچه ها رفتند دنبال فوتبال ، من هم کشتی و باستانی و از همان هسته تیم های فجر و مقاومت شکل گرفتند و تیم فوتبال فجر هم با نام شهید سپاسی فعالیتش را آغاز کرد.» تیمی که در سال های بعد به مدرسه بازیکن سازی فوتبال ایران تبدیل شد.

تیمی که بازیکنان بزرگی چون مهدی رحمتی ، سیاوش اکبرپور ، مهدی رجب زاده و ... را به فوتبال ایران هدیه کرد . تیمی که حاصل تصمیمی جمعی بین بچه هایی از نسل جنگ بود که در بدنه آن روزهای سپاه پاسداران ، بدون هیچ چشم داشتی چنین تصمیمی گرفتند. حسین همدانی یکی از همان فرماندهان نسل اولی بود. یادش گرامی.

بوسه سردار باقرزاده بر پیشانی سردار همدانی

 

بوسه
 
تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان