آخرین اخبار

26. آبان 1393 - 1:29   |   کد مطلب: 16753
چه کسی پاسخگوی آشفته بازار قیمت ها است؟
گوجه فرنگی هر کیلو 10 هزار تومان در تبریز
قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر در مغازه های برخی محلات تبریز حتی به 10 هزار تومان هم رسیده است.

به گزارش رودآور به نقل از آناج، این روزها که در بازارها و مغازه های میوه و تره بار قدم میزنیم قیمت گران میوه ها و سبزیجات بیداد می کند ولی در این بین، گرانی قیمت گوجه فرنگی توجه همه را به خود جلب می کند.

قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر به سرعت در حال افزایش است و هیچ کسی از مسئولین پیگیر این قضیه نیست و این میوه رفته رفته به لیست غذاهای مرفهین اضافه می شود.

قیمت گوجه در روزهای اخیر در مغازه های برخی محلات حتی به 10 هزار تومان هم رسیده است، و سوالی که در این روزها به ذهن می رسد این است که چه مقدار از این پول ها به جیب کشاورزان می رود.

گوجه فرنگی میوه ای است که اغلب در شهرهای جنوب کشور کشت می شود و کشاورزان زیر آفتاب داغ به کشت این میوه می پردازند ولی شنیده ها حاکی از ان است که دلال های میوه، گوجه را به قیمت کمتر از 700 تومان از کشاورزان خریده و چندین برابر قیمت واقعی خود به بازار عرضه می کنند.
برخی مسوولین می گویند که قیمت گوجه فرنگی فقط 20 درصد افزایش یافته است ولی با یک چرخ در مغازه های شهر و با یک حساب و کتاب سر انگشتی می توان دید که قیمت گوجه بیش از 3 برابر افزایش یافته است.

با این حال که این روزها گوجه فرنگی در تبریز سراشیبی قیمت را با سرعت زیاد رو به بالا حرکت می کند قیمت دیگر میوه ها و  سبزیجات هم با سرعت نسبتا تندی در حال افزایش می باشد و خدا می داند چه زمانی و چه کسی به وضعیت بازار رسیدگی می کند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان