آخرین اخبار

7. شهريور 1394 - 23:58   |   کد مطلب: 19291
وبلاگ "رهروان ولایت" نوشت:
دستور فوری رهبر انقلاب در دیدار با دولت
«به نظر من کاری که علی‌العجاله باید کرد این است که در اتّخاذ مواضع انقلابی، باید صراحت داشت؛ یعنی رودربایستی نکنیم. مواضع انقلابی را، مبانی امام بزرگوار را صریح بیان کنیم، خجالت نکشیم، رودربایستی نکنیم، ترس نداشته باشیم

به گزارش رودآور وبلاگ "رهروان ولایت" در آخرین چست خود نوشت:

حضرت ابراهیم(علیه‌السلام) در قرآن، به‌عنوان «الگو» معرفی شده است. الگوی در چه چیزی؟ در «رودربایستی نداشتن» و «خجالت نکشیدن» از مرزبندی با دشمنان خدا و صراحت در اتخاذ مواضع الهی.[۱] جالب اینجاست که خداوند، وقتی از الگوبودن ابراهیم(علیه‌السلام) حرف می‌زند نمی‌گوید که او مثلا در «کثرت عبادت» الگوی شماست؛ بلکه جهت و دلیل الگوبودن ایشان را «صراحت در مرزبندی با دشمن» بیان می‌کند؛ و این نشان از اهمیت این موضوع دارد.
در دیدار اخبر رهبر انقلاب با رییس‌جمهور و هیأت دولت، یک دستور فوری از جانب رهبری صادر شد. «به نظر من کاری که علی‌العجاله باید کرد این است که در اتّخاذ مواضع انقلابی، باید صراحت داشت؛ یعنی رودربایستی نکنیم. مواضع انقلابی را، مبانی امام بزرگوار را صریح بیان کنیم، خجالت نکشیم، رودربایستی نکنیم، ترس نداشته باشیم.»[۲] قابل قبول نیست که دشمنان اسلام و انقلاب، هر روز به تحقیر و تهدید ما مشغول باشند اما درمقابل، برخی مسئولان ما آنان را «مودب» نامیده و از بیان صریح مواضع انقلابی، خودداری کنند! این صحیح نیست که عاملان اصلی تحریم کشورمان را با روی خندان و با فرش قرمز، تحویل بگیریم؛ بدون اینکه اعتراض و مواخذه‌ای انجام داده باشیم. پافشاری بر اصول را لااقل از خودشان یاد بگیریم! آمریکا با سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل -به دلیل حضورش در فتح لانه‌ی جاسوسی در سال۵۸- مخالفت کرد و آخر هم حرفش را بر کرسی نشاند ولی دولت ما حتی یک مواخذه‌ی ساده هم از وزیر خارجه‌ی فرانسه انجام نداد! در حالی‌که نقش «فابیوس» در انتقال خون‌های آلوده به ایران در سال ۶۰ و قتل برخی از هموطنان ما برکسی پوشیده نیست!
صراحت و پافشاری بر مواضع انقلابی - که همان پافشاری بر مسیر حق است- چیزی نیست که تعطیل‌برار باشد. یادمان نرود که امام راحل عظیم‌الشأن حتی در شرایط بسیار دشوار ابتدای انقلاب هم صراحت در بیان داشت و قدرت‌های استکباری را به چالش می‌کشید که بیان قاطعِ «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» فقط یکی از آن موارد است.
البته واضح است که چنین رویکردی، حتماً هزینه و مشکل در پی خواهد داشت و سران استکبار شما را راحت نخواهند گذاشت. اما باز هم جای نگرانی نیست و ما باید «بدانیم که "وَ للهِ‌ جُنودُ السَّمواتِ وَ الاَرضِ وَ کانَ اللهُ عَزیزًا حَکیمًا»[فتح/۴] همه‌ی امکانات عالم و سُنَن عالم، جنود الهی هستند، می‌توان آن جنود الهی را پشت سرِ خود قرار داد و به کمک خود کشاند با توکّل به خدا، با پیمودن راه خدا.»[۳]
سخن، کوتاه کنیم. دستور فوری و علی‌العجاله‌ی مقام معظم رهبری، نشان از نیازی فوری است که حتما باید برآورده شود: در اتّخاذ مواضع انقلابی، خجالت نکشیم، رودربایستی نکنیم، ترس نداشته باشیم.

پی‌نوشت:
[۱] «قَدْ کانَتْ لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ في‏ إِبْراهيمَ وَ الَّذينَ مَعَهُ إِذْ قالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآؤُا مِنْکُمْ وَ مِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ کَفَرْنا بِکُمْ وَ بَدا بَيْنَنا وَ بَيْنَکُمُ الْعَداوَةُ وَ الْبَغْضاءُ أَبَداً حَتَّى تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ...» (ممتحنه/۴). ترجمه: «برای شما سرمشق خوبی در زندگی ابراهیم و کسانی که با او بودند وجود داشت، در آن هنگامی که به قوم (مشرک) خود گفتند: «ما از شما و آنچه غیر از خدا می‌پرستید بیزاریم ما نسبت به شما کافریم و میان ما و شما عداوت و دشمنی همیشگی آشکار شده است تا آن زمان که به خدای یگانه ایمان بیاورید...».
[۲] امام‌ خامنه‌ای در دیدار با رییس‌جمهور و هیأت دولت، ۴شهریور ۱۳۹۴
[۳] همان

تولیدی

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان