آخرین اخبار

18. شهريور 1394 - 1:44   |   کد مطلب: 19473
بعد از هجوم استیکرهای غیر اخلاقی در یکی از نرم افزار های پیام رسان تلفن همراه، اینبار ربات هایی با مضامین خلاف عرف جولان می دهند.

به گزارش رودآور به نقل از پایگاه مخلصین، در شهریورماه سال ۹۳، معاون اول قوه قضائیه با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات از این وزارتخانه خواست تا ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس آپ، وایبر و تانگو اقدام کند.

 

در این نامه آمده بود: نظر به انتشار گسترده محتوای مجرمانه و ارتکاب انواع جرائم علیه عفت و اخلاق اسلامی و امنیت عمومی و … در شبکه های اجتماعی نظیر واتس آپ، وایبر و تانگو که بعضا توسط دولت‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مدیریت فنی و محتوایی می‌شود و با عنایت به اینکه علی رغم استمهال سه ماهه جنابعالی و همکاران محترم مبنی بر اعلام آمادگی در خصوص فرآهم آوری امکان مسدود سازی و پالایش هوشمند محتوای مجرمانه در شبکه های موصوف و ارائه شبکه های اجتماعی داخلی هم سطح با شبکه های مذکور، مع الاسف تا کنون اقدام موثری به عمل نیامده است. لذا در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های یاد شده اقدام عاجل صورت پذیرد، در غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی به عمل آورده و با متخلفین از دستورات قضایی در هر رده ای طبق قانون برخورد خواهد کرد. 

 

پاسخ وزارت ارتباطات در آن مقطع تاکید بر فرهنگ سازی بود، گزاره ای که بیشتر به یک شعار جامعه پسند می ماند تا اراده ای برای فرهنگ سازی و راه حلی عملی برای حل یک معضل جدی اجتماعی..

 

 

 هشدار نسبت به اتفاقات تلخ جدیدی است که ضمن فراگیر شدن نرم افزار تلگرام در سایه خواب زمستانی مسئولین ذی ربط در حال شیوع است.

 

قابلیت جدید تلگرام مبنی بر ایجاد امکان لینک گروه به سرعت رشد نمود و افراد توانستند با اشتراک گذاری لینک آدرس گروههای خود روش جذب مخاطبین خود را سهل نموده و حتی آن را در وبگاه ها تبلیغ کنند و مثل همیشه افراد مغرض و بیماری عده ای را به راحتی سمت گروههای مستهجن بکشانند. پیگیری برخی دوستان نشان داد اینقدر این موضوعات جذاب بود که برخی از معاندین در جنگی نا برابر و تن به تن خود رأساً وارد میدان شده و با راه اندازی گروه های ضد اخلاقی و ضد فرهنگی به تخریب بنیان های خانوادگی پرداختند. یکی از آنها مهدی نصیری گوینده رادیو اسرائیل ساکن سوئیس بود.

 

مدتی نگذشت که مدیران این نرم افزار در راستای بهبود و بروزرسانی خدمات خود قابلیت جدیدتری را به تلگرام افزودند و آن امکان انتشار ربات توسط کاربران این نرم افزار بود. رباتی که به راحتی توسط مبتدی ترین فرد ساخته میشود و راحت تر از آن در بین افراد و کاربران گسترش مییابد و تنها با یک کلیک درخواست کاربر را ثبت و اجرا میکند.

 

در بین این رباتها میتوان به رباتهای مستهجن فراوانی برخورد که بدون وارد شدن در گروه ها برای هر فردی امکان ارسال متن، فیلم و تصاویر با کیفیت و حجم بالا را فراهم میکند و بدون هر گونه دغدغه و ترس جوان و نوجوان مارا به پرتگاه منجلاب نزدیک میکند مع الاسف در برخی مطالب ارسالی از این ربات ها فیلم ها و تصاویر خصوصی ایرانی نیز وجود دارد. درد آور اینکه آنقدر سازندگان این رباط ها احساس امنیت می کنند که برای سفارش ساخت رباط از ارسال شماره حساب و شماره تماس هیچ ابای ندارد.

 

جولان و شیوع بی دغدغه این ربات ها درحالی اتفاق می افتد که لیست آنها در سایت تلگرام قابل مشاهده است و با توجه به اینکه هر ربات می بایست سرور داشته باشد، به راحتی از طریق ip سرور می شود نسبت به از کار انداختن آنها و شناسایی طراحان آن اقدام نمود.

 

حال با توجه به شرایط موجود که بخش ناچیزی از آن در این مجال مطرح شد ضروریست نهاد های ذی ربط در اسرع وقت نسبت به پالایش و مسدود سازی این دست محتواهای خلاف اخلاق و امنیت خانوادگی و اجتماعی، اقدام نمایند. 

 

پیشاپیش از نمایش این تصاویر خدمت شما مخاطبان گرامی عذر خواهی می کنیم:

 

ربات هایی که در غفلت مسئولان جولان می دهند + تصاویر

 

 

ربات هایی که در غفلت مسئولان جولان می دهند + تصاویر

 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان