آخرین اخبار

24. مهر 1395 - 18:18   |   کد مطلب: 24549
وبلاگ "امر الله اندرزیان" نوشت:
سمّ پراکنی در فضای مجازی
یکی از ابعاد جنگ نرم دشمنان خبیث و پلید استفاده از ابزار جدید و شبکه های مجازی علیه دین و ارزشهای اسلامی و انقلابی است.

 

به گزارش رودآور به نقل از وبلاگ امرالله اندرزیان :

یکی از ابعاد جنگ نرم دشمنان خبیث و پلید استفاده از ابزار جدید و شبکه های مجازی علیه دین و ارزشهای اسلامی و انقلابی است. از آنجایی که عده ای بخاطر عدم آگاهی و معرفت نسبت به مبانی و معارف دین و یا از سر غرض و عناد از قلم مسموم خویش برای سمیّ نمودن و منحرف کردن مردم بویژه جوانان بهره می برند، نکاتی را با استفاده از آیات قرآن به عرض همگان می رسانیم:                                                     

1- استفاده ی معقول و مشروع از فضای مجازی و با رعایت موازین الهی و تبلیغ معارف حیات بخش اسلامی و ارزشهای انقلابی نه تنها ممنوع نیست بلکه مورد تأکید همه ی بزرگان و مراجع بویژه رهبر عزیز انقلاب است. هدف از خلقت انسان ، اشیاء و ابزار همه عبودیت و بندگی خداوند است، وقتی ابزاری پیشرفته بتواند در تحقق آن هدف متعالی مؤثر باشد باید شکر گزار این نعمت الهی نیز باشیم.                                                                                               

2- یکی از وظایف و تکالیف شرعی و اخلاقی انسان پرهیز از هرگونه اعمال و رفتار لغو و بیهوده است چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی. یکی از معایب اساسی فضای مجازی فعلی اشاعه ی سخنان لغو، بیهوده ، توهین و تحقیرهایی است که به وفور دیده می شود  در حالی که هیچ انسان عاقل ، مومن و با تقوایی خود را به همچو اعمال بیهوده ای آلوده نمی کند. خداوند متعال یکی از اوصاف مومنین را پرهیز از هر کار لغو و بیهوده بیان می کند و می فرماید:

و الذین هم عن اللغو معرضون–مومنون3                                                                                       

3- استفاده ی بی رویه از موبایل و حضور مستمر در فضای مجازی و رد و بدل نمودن مطالب بی پایه و اساس، عامل دیگری بر اتلاف عمر و از دست دادن سرمایه های ارزشمند خویش است که از یک طرف موجب بر باد رفتن داشته های خویش و از سوی دیگر باعث اضرار بر دیگران می شود، که هردو مصداق ظلم به نفس و ظلم به غیر است. این افراد ساعات فراوانی از عمر و جوانی خویش را در این راه بی ثمر و بی فایده صرف می کنند و در آینده ی نه چندان دوری فریاد ( واحسرتا علی ما فرطت فی جنب الله – زمر56) را سر خواهند داد که چرا شبشان روز و روزشان شب شده، چرا در پرونده ی عمر خود و دیگران یاد و ذکری از خداوند یافت نمی شود و چرا....                                     

4- در فضای مجازی فعلی بیشترین چیزی که به چشم می خورد ایجاد شبهات و سئوالاتی است برای سست نمودن پایه های اعتقادی و اخلاقی جوانان و همراهی با دشمنان پلید و خبیث، بدون از اینکه منتظر جواب و پاسخ باشند همچنان تلاش می کنند حرف های سمیّ خود را به دیگران و در گروه های مختلف برسانند در حالی که مولا علی علیه السلام فرمود: وقتی سوال می کنید برای فهمیدن باشد نه برای امتحان و آزمون(سل تفقها و لا تسئل تعنتا... نهج البلاغه ) وفرمودند:خوشا به حال آن کس که زبان را اززیاده گویی باز میدارد وآزاراوبه مردم نمی رسد-حکمت 123                                               

5- بعضی در فضای مجازی با تشکیل گروه های مختلف در صدد آگاهی بخشی و افزایش معرفت علمی و عملی دیگران هستند که این کار خوب و پسندیده و مطلوب است، لکن در همین فضا بیشترین چیزی که به چشم می خورد سخنان غیر عالمانه و غیر محققانه است. آنچه از وهم و خیال خویش بر آمده را به اسم مطلب علمی و معرفتی به خورد دیگران می دهند، در حالی خداوند همگان را از سخنان غیر عالمانه منع نموده و فرموده است: (و لا تقف ما لیس لک به علم – اسراء 36).                            

 6- بعضی در فضای مجازی هر چه به ذهنشان می آید می نویسند و پخش می کنند گویا باور نکرده اند که مأموران ثبت اعمال از طرف خداوند همه جا حاضرند و همانگونه که فضای حقیقی را می بینند و زیر نظر دارند و ثبت می کنند در فضای مجازی نیز حاضر و شاهدند و همه را می دانند و به عنوان عملکرد او ثبت و ضبط می نمایند ( ان علیکم لحافظین – کراما کاتبین – یعلمون ما تفعلون. انفطار 12-10).                                 

7- یکی دیگر از معایب فضای مجازی فعلی توهین و تحقیر و مسخره نمودن دیگران است که از نظر عقلی و شرعی حرام و پیامد های ناگواری به عنوان حق الناس به دنبال دارد و خداوند نیز همگان را از مسخره کردن و القاب زشت و هر گونه بدزبانی و بداخلاقی نهی نموده است.(لا یسخر قوم من قوم ... و لا تلمزوا انفسکم - و لا تنابزوا بالالقاب. حجرات 11).                                                                         

 8- در فضای مجازی عده ای با مأموریت ویژه از دشمنانی حمایت می کنند که بیشترین جنایت ها و خیانت ها را در حق ملت ایران روا داشتند، از پادشاهان و رژیم هایی (همانند پهلوی و قاجار) حمایت می نمایند که خائن به ملت بودند، از منافقینی که دستشان به خون هفده هزار شهید آغشته است، از فتنه گرانی که می خواستند ریشه نظام و ولایت را بزنند، از ملی گراها و روشنفکرانی که نه اسلام را شناخته اند و نه ارزش و عظمت ملت مسلمان را، اینها بدانند هر اندازه به کار و عملکرد این گروه ها راضی باشند از آن ها خواهند بود و با آن ها محشور خواهند شد چرا که (من رضی بفعل قوم فهو منهم).                                                                                       

9- آنهایی که در فضای مجازی در صدد منحرف نمودن دل های پاک نوجوانان و جوانان هستند بدانند کاری که می کنند به طور قطع کاری شیطانی است که هم گام به گام در صدد بی دین نمودن مردم است (لا تتبعوا خطوات الشیطان) و هم بطور مداوم با وسوسه و تصرف در قوه ی وهم و خیال او را شیطانی انسانی می سازد که شیطنتش از شیطان های جنیّ بیشتراست.(الذی یوسوس فی صدور الناس – ناس5). تلاش این گروه در فضای مجازی در راستای خوشحال نمودن شیطان اکبر و اصغر یعنی آمریکا و اسرائیل و آل سعود ... می باشد.                                                                  

 10- بعضی از افرادی که در فضای مجازی علیه دین و دین داران نشر اکاذیب می نمایند و فکر می کنند می توانند خدشه ای به حرکت پر شتاب و جهانی اسلام عزیز و مجاهدان راه خدا وارد کنند، یا محاسبات غلط و بی اساس آن ها را وادار به این اعمال زشت و بی شرمانه می کند و یا از آن جهت که مزدور و مواجب بگیر دشمنان اند می خواهند کاری انجام داده باشند. این گروه نادان بدانند وعده ی خداوند در نصرت و یاری مجاهدان و مومنان راه حق و همچنین در حفظ دین و قرآن حتمی و قطعی است ولو دشمنان از غیظ و کین ناراحت شوند و بمیرند.( ان جندنا لهم الغالبون – صافات173).   ( یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم نوره و لو کره الکافرون. – صف8).                     

11- یکی از پایه های دین و دین داری در کنار عقیده ی صائب و رعایت احکام شرعی، داشتن اخلاق اسلامی و انسانی است که در فضای مجازی فعلی و در بعضی از سایت ها و شبکه های اجتماعی کمترین توجه به جایگاه اخلاق که نشانه ی نجابت، اصالت و کرامت انسانی است می شود. در حالی که خدای متعال از میان همه ی صفات و ویژگی های پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مسئله ی اخلاق ایشان را مورد تأکید قرار داده و همگان را به الگوپذیری از وی فراخوانده است. (و انک لعلی خلق عظیم – و لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنة. احزاب 21).                                         

 12- قرآن کریم همگان را به جهاد کبیر یعنی عدم اطاعت و همراهی با دشمنان دعوت نموده است. آن کسانی که در فضای مجازی تلاش می کنند بنیان های اعتقادی مردم را سست، ارزشهای اسلامی و انقلابی را نادیده، خوراک تبلیغاتی برای دشمن فراهم ، اراجیف مزدوران خارج نشین را پخش، نا امیدی از آینده را برجسته ، اسلام آمریکایی را حمایت ، مقاومت اسلامی را تضعیف و نقطه ی مقابل اندیشه های امام و رهبری موضع بگیرند، از عوامل نفوذی دشمن اند ولو خود متوجه نباشند.

 

والعاقبة للمتّقین

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان