آخرین اخبار

25. آبان 1393 - 18:54   |   کد مطلب: 16736
مدیرکل میراث فرهنگی همدان با حضور در محل کار هنرمند تویسرکانی که دارای دو نشان ملی است از وی تقدیر کرد.

به گزارش رودآور، ریحان سروش مقدم مدیرکل میراث فرهنگی همدان به همراه رئیس سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان و سرپرست فعلی این دستگاه، با حضور در محل کار هادی تشکینی هنرمند تویسرکانی که دو نشان ملی را در کارنامه خود دارداز وی تقدیر کردند.

هادی تشکینی از هنرمندان عرصه هنر در رشته های خوشنویسی، حجاری و سنگ تراشی و صنعت حکاکی بر روی سنگ شهرستان تویسرکان است که در سال گذشته به همت وی برای نخستین بار این شهرستان در حوزه صنایع دستی موفق به کسب نشان ملی شد.

شهریور ماه امسال سایت خبری تحلیلی رودآور خبری با عنوان "بیل بی توجهی مسئولان به کمر هنر تویسرکان خورده است" منتشر کرد که در آن گله ها و ناگفته های این هنرمند تویسرکانی از عدم توجه مسئولان شهرستانی به هنر و هنرمند به روشنی بیان شد.

وی که به دلیل بی توجهی مسئولان به ناچار برای تهیه خرج و مخارج زندگی به شغل سنگ قبر تراشی مشغول است ضمن این که کسب روزی حلال را برای خود یک افتخار می داند خواستار حمایت های مسئولین شد.

در این دیدار ریحان سروش مقدم مدیرکل میراث فرهنگی همدان کسب دو نشان ملی در رشته حجاری و سنگ تراشی و راهیابی به مرحله داوری نشان یونسکو را به تشکینی تبریک گفت و قول مساعد داد: پس از دریافت نشان یونسکو از سوی میراث فرهنگی استان از وی حمایت کند.

همچنین آقای تشکینی از عدم حمایت مسئولین گله مند بود، وی گفت: هنر و هنرمند با آثارش شناخته می شوند و این آثار را می توان در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داد ولی متأسفانه بنده حتی برای برگزاری یک نمایشگاه هزینه 700 هزار تومانی را نیز نداشتم.

به گفته خانم گماریان همسر این هنرمند حضور مدیرکل میراث فرهنگی همدان در محل کسب و کار همسرش جای شکر دارد که بالاخره یک مسئول از این هنرمند تویسرکانی تقدیر کرد. وی ضمن قدردانی از مدیر کل میراث فرهنگی استان، می افزاید: اگرچه هنرمند نیازی به تقدیر ندارد و همین که دیگران آثار وی را با لذت تماشا می کنند خوشحال می شود، ولی زندگی در این دوره و زمانه هزینه می خواهد، بعضی مسئولان زمانی که صبحت های همسر مرا در برخی مراسم ها می شوند قول هایی می دهند ولی امان از قول بی عمل!!

خانم گماریان ادامه می دهد: انتظار می رفت با توجه به اینکه کسب دو نشان ملی برای شهرستان یک افتخار است مسئولان شهرستانی نیم نگاهی به این هنرمند می انداختند و مشکلات، نیازمندی ها و خواسته این هنرمند را لااقل گوش می دادند.

رودآور برای این هنرمند تویسرکانی و خانواده اش آرزوی موفقیت دارد و امیدوار است که مسئولان ذی ربط با برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان و هنرمندان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی بیش از پیش بتواند ضمن معرفی هنرمندان در تمامی عرصه‌های هنری به نحو شایسته‌ای از این عزیزان تقدیر به عمل آورده و حمایت های خود را از آنان دریغ نکنند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان