آخرین اخبار

29. بهمن 1393 - 13:14   |   کد مطلب: 17564
تببین نقش بسیجیان تویسرکانی در اجرای اقتصاد مقاومتی
پرداخت بیش از 1680000000تومان تسهیلات برای اجرای اقتصاد مقاومتی در تویسرکان
درست ۲۹ بهمن سال گذشته بود که سیاست‌های ۲۴بندی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد بسیجیان به منویات رهبری لبیک گفتند و در این بین بسیجیان تویسرکانی نقش اثرگذاری در اجرای صحیح آن در جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار رودآور، درست ۲۹ بهمن سال گذشته بودکه سیاست‌های ۲۴بندی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد.
بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تأکید مقام معظم رهبری به اجرای این سیاست‌ها از سوی کلیه مسئولان، بسیجیان همیشه در صحنه، در لبیکی دیگر به منویات رهبری پا به عرصه گذاشتند و در اجرای کامل آن تأکید کردند.
امروزه جمهوری اسلامی در حوزه‌های اقتصادی خود با مسائل یا مفاهیمی مواجه است که به هیچ عنوان تاکنون چه در عرصه‌ی نظر و در کتاب‌های درسی و چه در عرصه‌ی عمل و تجارب بشری مشابه و مابه‌ازای واقعی نداشته است. بنابراین خود انقلاب اسلامی مکلّف به نوآوری و ابتکار و نظریه‌پردازی و الگوسازی در این عرصه‌های جدید اقتصادی است. هر کشوری که عَلم استکبارستیزی را برپا کند نیازمند چنین الگوهایی است. یکی از این مفاهیم، «اقتصاد مقاومتی» است.

در این راستا نیز بسیج سازندگی تویسرکان همانند سایر نهادهای جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی و بیانات رهبر معظم انقلاب و با توجه به نامگذاری سال جاری به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی با کلیه توان خود  وارد میدان شده و از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.
نقش بسیجیان تویسرکانی در اجرای اقتصاد مقاومتی مثال زدنی است
محمد‌رضا گمار مدیر بسیج سازندگی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: بسیج سازندگی شهرستان تویسرکان در راستای وظایف و اختیارات خود در رأس سازندگی و آبادانی کشور عزیزمان کار و تلاش های شایان توجهی به انجام رسانیده است.
وی اظهار کرد: همکاری با ارکان ها و ادارات شهرستان از جمله جهاد کشاورزی، سازمان فنی و حرفه ای، اداره صنعت و معدن و تجارت و ... درباره ایجاد اشتغال و پویا نمودن هر چه بیشتر اقتصاد در شهرستان و نیز برگزاری جلسات کارگروه اقتصادی با حضور مدیران شهرستان و ایجاد اتاق فکر در راستای ارائه ایده و نظرات اثربخش و راهکارهای بنیادی در راستای بهبود اشتغال شهرستان بخشی از فعالیت های انجام شده در سال گذشته و سال جاری است.
مدیر بسیج سازندگی تویسرکان از برگزاری همایش و دعوت از کارآفرینان شهرستان و استفاده از نظرات و پیشنهادات آنان برای بهبود فضای کسب و کار شهرستان و همکاری با سایر ادارات در راستای برگزاری کلاس های آموزی برای بسیجیان و کارجویان شهرستان و صدور مدرک مهارتی و مجوز خبر داد.
پرداخت بیش از یک میلیارد و 680 میلیون تومان تسهیلات در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در تویسرکان
گمار ابراز کرد: پرداخت تسهیلات به بسیجیان و کارجویان دارای مجوز و ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای آنان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در تویسرکان است.
وی تصریح کرد: در دو سال اخیر بالغ بر 510 میلیون تومان پرداخت وام عقود اسلامی در عرصه صنایع دستی با کارمزد 16 درصدی، 250 میلیون تومان، پرداخت وام در عرصه های دام داری و سایر عرصه ها، 200 میلیون تومان پرداخت وام در عرصه زنبور عسل پرداخت 622 میلیون تومان وام در راستای کشت زعفران، صنایع تبدیلی، گلخانه، پرورش ماکیان، پرورش شتر مرغ بومی و سایر عرصه ها و نیز پرداخت 100 میلیون تومان وام قرض الحسنه به عنوان تسهیلات بانکی برای عرصه های ذکر شده از از سوی بسیج سازندگی تویسرکان به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیر بسیج سازندگی تویسرکان افزود: اعتبار پرداخت شده توسط بانک مهر اقتصاد تأمین و پرداخت شده بدون هیچ گونه اعتبار دولتی است و بسیج سازندگی سپاه تویسرکان در تمام عرصه های 12 گانه اقتصاد مقاومتی آمادگی دارد سال آینده نیز با تمام توان به فعالیت های اقتصادی خود ادامه دهد.
تولید کود ورمی کمپوست توسط بسیجیان گامی در تحقق اقتصاد مقاومتی
سعید سعیدی فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان نیز با اشاره به افتتاح کارگاه تولید کود ورمی کمپوست در تویسرکان در سال جاری، گفت: تولید کود ورمی کمپوست توسط بسیجیان گامی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار کرد: با توجه به آنکه اقتصاد از اساسی ترین امور زیربنایی و ارکان یک کشور است و توجه به آن در تقویت قدرت و عدم توجه به آن در ضعف کشور اثر گذار است، مقوله اقتصاد مقاومتی بارها و بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است.
فرمانده سپاه تویسرکان افزود: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان می‌فرمایند: "جهاد صرفاً جنگیدن نیست و اگر کاری همراه با تلاش و در مقابله با دشمن باشد جهاد است."
سعیدی عنوان کرد: در همین راستا بسیج سازندگی با تکیه بر اقتصاد درون محور و برای مقابله با تهدیدها و فشارهای اقتصادی از سوی دشمنان انقلاب، به خوبی وارد عرصه میدان اقتصاد مقاومتی شده و گام های مؤثری در این راه برداشته است که از این میان می توان به ایجاد کارگاه های تولید کود ورمی کمپوست اشاره کرد.
وی ابراز کرد: بسیجیان همواره گوش به فرمان ولی فقیه بوده اند و هستند و در امر اقتصاد مقاومتی نیز به به رهبر خود لبیک گفته اند.
فرمانده سپاه تویسرکان اصلاح و غنی سازی خاک، کمک به محیط زیست و ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی، حذف مصرف کودهای شیمیایی از پروسه کشاورزی و باغداری که موجب از بین رفتن خاک و بروز بیماری‌های مختلف می شود و نیز تولید محصولات سالم و ارگانیک، عدم وابستگی به خارج از کشور و مقابله با تحریم اقتصادی را محورین اهداف و خواص تولید این کود برشمرد.
سعیدی از مسئولان خواست از طرح ها و ایده های ابتکاری جوانان به ویژه در زمینه های اقتصادی حمایت کنند و به آنان برای رسیدن به توسعه و اقتصادی پایدار اعتماد داشته باشند.


انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان