آخرین اخبار

8. اسفند 1393 - 14:40   |   کد مطلب: 17580
نماینده مردم تویسرکان در مجلس:
پژوهش ها به سمت تجاری سازی سوق داده شود
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شو ای اسلامی گفت: باید پژوهش ها به سمت عملیاتی شدن رود تا با وارد شدن به زندگی مردم، مشکلات آنان حل شود.

به گزارش رودآور، «محمدمهدی مفتح» در مجمع بسیج شهرستان تویسرکان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد تویسرکان گفت: بررسی مشکلات، تهدیدات و آسیب های جامعه و ارائه راهکارها با توجه به اولویت ها از سوی مجمع بسیج اقدام ارزشمندی است که در راستای حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی صورت می گیرد.

وی افزود: برای ارائه راهکارهای عملیاتی گاهی لازم است فراتر از مرزهای شهرستان اقدام کرد، چرا که عملیاتی شدن برخی طرح ها نیاز به تصمیمات مدیران استانی و کشوری دارد و می طلبد این مجمع با رایزنی با مسئولان بالادستی در به نتیجه رسیدن طرح ها تلاش کنند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید به سمت تجاری سازی علم در حوزه پژوهش رویم، از کارگروه بانوان مجمع بسیج شهرستان تویسرکان در ارائه پژوهشی جامع درباره تهدیدات و آسیب های پیش روی جامعه قدردانی کرد و افزود: باید پژوهش ها به سمت عملیاتی شدن رود تا با وارد شدن به زندگی مردم، مشکلات آنان حل شود.

مفتح افزود: هجوم همه جانبه و تهاجم فرهنگی غرب، کمرنگ شدن نقش والدین در انتقال ارزش ها به نسل بعدی، تمایل به زندگی غربی، تمایل بیش از حد به خودنمایی و خودآرایی به ویژه در بین جوانان و عدم حمایت صحیح و کامل از مشاغل خانوادگی به ویژه در حمایت از زنان بد سرپرست و بی سرپرست، پنج تهدید و آسیب بررسی شده توسط کارگروه بانوان مجمع بسیج تویسرکان است که ضرورت دارد با توجه به ارائه راهکارهای مناسب از سوی مجمع، تمامی دستگاه و نهادها در اجرای آن کوشا باشند.

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری بر ترویج و گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه اشاره کرد و افزود: فرهنگ غربی سبب ایجاد شکاف بین نسل ها شده است که البته می توان با یک برنامه ریزی صحیح و بهره بردن از سبک زندگی اسلامی در همه ابعاد زندگی بر حفظ مزایای نسل قبلی تلاش کرد و با افزودن مزایای نسل فعلی، ارزش های والای جقیقی را برای نسل آینده به بادگار گذاشت.

«سعید سعیدی» فرمانده سپاه تویسرکان نیز گفت: شناسایی و جمع بندی آسیب های مختلف با بهره گیری از امکانات و ارائه راهکارهای مناسب به مسئولان ذی ربط، از وظایف کارگروه های مجمع بسیجیان تویسرکان است.

وی اظهار کرد: پس از بیان طرح های ارائه شده از سوی کارگروه ها در این مجمع و بررسی موشکافانه آن، طرح ها به تصویب نهایی رسیده و سپس برای اجرا شدن به نهادها یا دستگاه های اجرایی مربوطه ارجاع می شود.

فرمانده سپاه تویسرکان به نقش مشورتی و نظارتی مجمع بسیج در پیشبرد امور و دستیابی به خواسته های مردم و پیشگیری از ناهنجاری های جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بی تردید تبادل آراء، مشورت، تعامل و همکاری و بهره گیری از تفکر اقشار مختلف مردم در لایه های جامعه می تواند در راستای انتخاب بهترین تصمیمات و شاخص ترین راهکار برای حل مشکلات مؤثر باشد.

«ایوب حضرتی» مسئول معاونت راهبردی سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز با اشاره به اهداف تشکیل مجامع بسیج در سراسر کشور، اظهار کرد: این مجمع در سال 89 و 90 به منظور همدلی و ارائه راهکارها و استفاده كاربردی از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در راستای حل مشكلات جامعه آغاز به کار کرد.

وی عملکرد مجمع بسیج را به نوعی مشابه عمل کرد مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: هر مجمع در هر شهرستان دارای کارگروه های تخصصی ویژه ای همچون کارگروه اجتماعی، اقتصاد، سلامت و فرهنگی است که در این کارگروه ها همه اقشار مختلف مردم از دانش آموزان تا اساتید، بازاریان و مسئولان حضور دارند و به بیان افکار و عقاید خود می پردازند.

مسئول معاونت راهبردی سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: در هر کارگروه و متناسب با عنوان آن آسیب ها، تهدیدات، مشکلات و راه حل ها، ایده ها، نظرات و طرح ها از سوی اعضاء مطرح می شود و پس از بررسی کارشناسانه راهکار مورد نظر برای تصویب نهایی به صحن مجمع ارائه می شود.

به گزارش رودآور، در این نشست طرح پژوهشی کارگروه بانوان مجمع مشورتی بسیجیان تویسرکان توسط «فاطمه ترکاشوند» مدیر حوزه علمیه خواهران (کوثر) تویسرکان ارائه شد که با اکثریت آراء توسط اعضاء به تصویب رسید.

همچنین در این نشست بر اجرای هرچه سریعتر طرح جایگزینی کشت زعفران که در نشست قبلی مجمع تصویب شده بوده تأکید شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان