آخرین اخبار

21. اسفند 1393 - 15:09   |   کد مطلب: 17694
جای خالی تدبیر مسئولان تویسرکانی در نمایشگاه بهاره؛
از کسادی نمایشگاه بهاره تویسرکان تا پایین بودن قدرت خرید مردم
کم بودن تعداد غرفه ها، تبلیغات ضعیف، عدم تنوع و نامناسب بودن فضای نمایشگاه و به ویژه پایین بودن قدرت خرید مردم کسادی بازار و نمایشگاه بهاره تویسرکان را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار رودآور، حال کسب و کار  این روزهای تویسرکان زیاد خوب نیست و مثل سابق بازار شب عید؛ از جمله لوازم خانگی، آجیل و خشکبار و خوار و بارفروشان این روزها هم سکه نیست. علاوه بر آنکه می‌گویند بازار کساد است، حال و هوای نمایشگاه بهاره در تویسرکان کسادتر از بازار آن است و چندان چنگی به دل نمی زند.

فروشنده خوار و بار فروشی در نمایشگاه بهاره تویسرکان می گوید: من داخل شهر مغازه دارم، با این وجود برای جبران کسادی بازار در این نمایشگاه غرفه ای در اختیار گرفتم، قیمت هااجناس هم نسبت به بیرون از نمایشگاه، مناسبتر است.

وی می افزاید: متأسفانه استقبال کم است و حتی مردم نسبت به خرید مایحتاج اصلی شب عیدم هم با مشکل مواجه شده اند و توان خردیدشان پایینتر آمده، به طوری که به اندازه ضروریات هم خریدی صورت نمی گیرد.

آقای سوری کارمند بازنشسته از بازدید کنندگان نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: عدم استقبال مردم از نمایشگاه نشان از پایین بودن قدرت خرید آنان دارد، حتی اگرهم قیمت های نمایشگاه ها کمتر از قیمت های بیرون باشد اما چون قدرت خرید پایین است، در کل نمی توانند خرید کنند.

وی ادامه داد: برخی ها هم تنها با ماهی 45 هزار تومان زندگی خود را می گذراند و با این همه پول آب، برق و گاز دیگر توان نان شب هم ندارند چه رسد به آنکه نیم کیلو گوشت در ماه بخرند.

خانم خاکساری از دیگر همشهریان تویسرکانی نیز گفت: عدم تنوع و تعداد کم در غرفه ها سبب شده که همشهریان از این نمایشگاه کمتر بازدید و خرید کنند و بیشتر غرفه های نمایشگاه هم خالی است و کسی آن را اجاره نکرده است.

چشم امید فروشندگان به روزهای آخر سال دوخته شده است

یکی دیگر از فروشندگان نمایشگاه بهاره نیز گفت: با وجود گذشت چهار روز از افتتاح نمایشگاه هنوز فروشمان چنگی به دل نمی زند و چشم امید ما فروشندگان به روزهای آخر سال خوش است، شاید مردم بیایند رونقی به آن دهند، البته نمی توان انتظار داشت که چند روزه قدرت خرید مردم بالا رود.

گله مندی شهروندان از عدم مشخص بودن قیمت ها

آقای محمودی یکی از  همشهریان تویسرکانی است که برای خرید به نمایشگاه آمده بود، او گفت: در حال حاضر وسیله ای خریداری نکردم، ولی متأسفانه همین چند غرفه را که بازدید کردم متوجه شدم قیمت ها بر روی بیشتر اجناس نیست، وقتی که قیمت نباشد فروشنده هم می تواند قیمت ها را تغییر دهد.

فروشنده ای دیگر  در نمایشگاه هم گفت: با وجود آنکه قیمت ها مناسب است، اما از هر 20 مشتری که قیمت می‌گیرد، که آن هم اگر بیایند  یکی خریدار است و شاید به راحتی بتوان گفت، قدرت خرید نسبت به شب عید سال گذشته خیلی کاهش یافته است.

فروشنده ای دیگر نیز گفت: با وجود آنکه برخی غرفه داران از تبلیغات ناراضی هستند، اما به نظر می رسد تبلیغات به اندازه بوده است و آنه عدم استقبال مردمی را سبب شده همان پایین آمدن قدرت خرید مردم ایت، پولی ندارند که بیایند خریدی انجام دهند.

خانم ترکزبان فروشنده لوزام بهداشتی آرایشی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: استقبال بد نبوده است، اما متأسفانه فضا نامناسب است، اینجا نه صندلی برای نشستن است و نه امکانات و تجهیزات دیگر، تنها یک غرفه خالی و خاک آلود و تاریک به ما دادند که آن هم خودمان برای تهیه لامپ آن اقدام کردیم.

یکی از خشکبار فروشان نیز می‌گوید: قدرت خانواده‌ها بسیار کاهش یافته و گاهی نمی‌دانیم با 30 هزار تومان چه مقدار آجیل روی تراوز بکشیم و تحویل مردم بدهیم.

همشهری دیگری در گفت و گو با خبرنگار رودآور بیان کرد: مشکلات خرید مردم بسیار است، حتی اگر قیمت ها هم مناسب باشد، پول جیب مردم متناسب نیست، چرا که قدرت خرید خیلی پایین آمده است.

خانمی که برای خرید به نمایشگاه آمده بود با گله مندی از تعداد اندک غرفه ها و نامناسب بودن اجناس، گفت: این ها چه اجناسی هستند که در اختیار مردم قرار می دهند؟! شهرهای دیگر نمایشگاه می زنند ما هم دلمان را خوش کردیم نمایشگاه میزنیم.

اگر خوب دقت کنید مردم هم استقبال نکردند، تنها می آیند، قیمتی می پرسند و می روند!

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان