آخرین اخبار

24. اسفند 1393 - 15:03   |   کد مطلب: 17715
بازارچه ای از هنرهای دست دانش آموزان تویسرکانی و نیز غذاهایی که دست پخت خودشان بوده با نیتی خیرخواهانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ صبح امروز بازارچه خیران دانش آموزی در مدرسه شاهد فرزانگان تویسرکان، با هدف ایجاد حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس در دانش آموزان و به ویژه کسب درآمد برای صندوق خیریه برپا شد.

در این بازارچه که با استقبال مردمی نیز همراه شد، غرفه هایی شامل انواع مواد غذایی سالم و سنتی و انواع وسایل و ابزار آلات و لوازم تزینی برپا و در معرض دید عموم قرار گرفته و برای فروش هم عرضه شد.

دانش آموزان با راه اندازی بازارچه، خوراکی هایی را که با کمک مادران شان درست کرده بودند یا کاردستی ها و اجناسی که آماده خریده بودند را در حیاط کوچک مدرسه به هم مدرسه ای ها و یا دیگر تویسرکانی ها که برای خرید به مدرسه آمده بودند، فروختند تا تمام و یا بخشی از سودش را شب عیدی به افراد کم بضاعت بدهند.

حکیمه الوندی یکی از دانش آموزانی این مدرسه گفت: به نظر من تقویت روحیه کمک به هم نوع در دانش آموزان و افزایش مهارت ها هدف برپایی این بازارچه است
آقای میررضی یکی از همشهریان تویسرکان با استقبال از این طرح خداپسندانه گفت: این طرح به خودکفایی دانش آموزان در سنین نوجوانی و جوانی کمک می کند و سبب تمرین مسئولیت پذیری آنان می شود.

وی افزود: دانش آموزان با کار و تولید و توانایی عرضه مهارت های خود آشنا می شوند و این گامی موثر در راستای خود کفایی است.

خانم الوندی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: به عنوان مادر یکی از دانش آموزان از اجرا شدن این طرح بسیار خوشحالم چرا که از هفته گذشته تاکنون روحیه شادابتر دختر خود را بیشتر احساس می کنم.

وی افزود: اجرای این گونه طرح ها در پویایی دانش آموزان و افزایش یادگیری های آنان به ویژه بالارفتن فرهنگ کار گروهی مؤثر است.

خانم محمدظاهری نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور ابراز کرد: این که دانش آموزان چنین بازارچه کامل و زیبایی راه اندازی کردند خوب است، چرا که علاوه بر آنکه شور و هیجانی در بین دانش آموزان ایجاد می شود، سبب می شود آنان سختی های زندگی و نحوه کسب درآمد را هم آموزش می ببیند.

وی افزود: دانش آموزان به نوعی در آشنا شدن با اقتصاد مقاومتی و استفاده ازتولیدات داخلی آشنا می شوند و درک می کنند که هیچ چیزی جای حاصل دسترنج خودشان را نمی گیرد.

آقای امانی نیز با تأکید بر اینکه این گونه طرح ها در آموختن مهارت های زندگی اثربخش است، گفت: البته می طلبید مسئولان مدرسه قبل از برگزاری چنین بازارچه ای آموزش های لازم از نحوه تهیه غذا و کاردستی تا نحوه فروش به دانش آموزان  بیشتر می آموختند.

برخی از دانش آموزان می گفتند: کسب درآمد، خیلی سخت است، اما چون حاصل دسترنج خودمان است لذت خاصی می بریم.

دیگری گفت: تصمیم دارم بخشی از سودش را به پدر و مادر به عنوان عیدی تقدیم کنم و بخشی دیگر را به صندوق خیریه.

گزارش تصویری از بازارچه خیریه دانش آموزی.

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان