آخرین اخبار

10. فروردين 1394 - 11:20   |   کد مطلب: 17865
به گفته مردم تویسرکان مبارزه با مفاسد اقتصادی، بهبود اوضاع معیشتی، شایسته سالاری و اشتغالزایی؛ می تواند راهکارهای عملی دولت برای جلب اعتماد مردم باشد.

به گزارش خبرنگار رودآور، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت آغاز سال ۱۳۹۴ هجری شمسی، سال جدید را سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» نامگذاری کردند.

ایشان در پیام نوروزی خود همکاری‌های صمیمانه و همدلی بیشتر میان ملت و دولت را شرط عملیاتی شدن ظرفیت‌ها و تحقق آرزوها دانسته و لازمه‌ شکل‌گیری این همکاری و همدلی را اعتماد متقابل معرفی کردند.

حال سوال اینجاست که از دیدگاه مردم، مسئولان و دولتمردان باید چه اقداماتی و چگونه انجام شود تا انتظارات مردم برآورده شود و اعتماد آنان را جلب کند و به طور متقابل مردم چه وظیفه ای در قبال دولت دارند و باید چگونه برای جلب اعتماد دولت وارد میدان شوند؟

از این رو خبرنگار سایت خبری تحلیلی رودآور علاوه بر آنکه مسابقه ای با عنوان "نابترین ایده و راهکارعملی برای اعتماد سازی متقابل  دولت و ملت از سوی مردم چیست؟" برگزار کرده، در بین تویسرکانی های ارجمند نیز به جستجوی جوابی برای سوال مذکور پرداخته است.

مبارزه جدی علیه مفاسد اقتصادی سبب افزایش اعتماد مردم به دولت می شود

خانم زنگنه کونگ فوکار برتر کشوری در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با بیان اینکه ما همیشه پشتیبان نظام بودیم و هستیم و این با انتقاد ما از دولت منافاتی ندارد، گفت: متأسفانه فساد اقتصادی اعتماد مردم به مسئولان را نسبت به اوضاع اقتصادی کاهش داده است.

وی افزود: رشوه گیری ها، رباخواری ها و اختلاس های خرد و کلان که هر روز از گوشه و کناری شنیده می شود از اعتماد مردم به مسئولان مجری کاسته است و اینکه چرا با فلان اختلاس کننده به دلیل وصل بودن با فلان مسئول ارشد کشوری برخورد قاطعی نمی شود، اعتمادها را کمرنگ تر کرده است، دولت اگر اعتماد ما را می خواهد باید برخورد جدی تری با مفاسد اقتصادی داشته باشد.

یکی دیگر از همشهریان تویسرکانی نیز گفت: بنده شغل آزاد دارم و به سختی مخارج زندگی خود را تأمین می کنم، گفتند ارزانی می شود، قول داده بودند و ما همچنان منتظر هستیم تا بیینم اوضاع زندگیمان بهتر می شود یا نه.

در مورد مفاسد اقتصادی شفاف سازی شود/آقا زاده و غیر آقازاده نداریم

خانم مهدیه سادات گردانی نیز که تأکید وی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی در جامعه به ویژه مفاسد اقتصادی کلان از سوی برخی آقازاداه ها بود، گفت: باید شفاف سازی شود و مردم در جریان باشند که فلان شخص چگونه اختلاس هایی به آن بزرگی انجام داده که حتی از دید ناظران هم دور مانده است.

عملکرد شجاعانه تر دولت در عرصه های بین المللی اعتماد مردم را بیشتر جلب می کند

وی همچنین عنوان کرد:  در خبرها شنیدیم کشور ترکیه به خود اجازه دخالت در کشور ما را می دهد و برای روابط ما با عراق تعیین تکلیف می کند، ما از مسئولان می خواهیم با قاطعیت و جدیت شجاعانه تری در عرصه های بین المللی حاضر شوند تا به خود ببالیم نه اینکه گاهی گاهی با امتیاز دهی به ویزه در مسائل هسته ای اقتدار و استقلالمان را در معرض خطر ببینیم.

مشکلات کشور ناشی از عمل نکردن به منویات رهبری است

این تویسرکانی ادامه داد: رهبری باره ادر مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی و راهکارهای توسعه اقتصادی کشور متذکر شده اند، ولی متأسفانه برخی مسئولان به توصیه های ولی فقیه آنچنان که باید نکرده اند، مشکل اینجاست که به حرف رهبر عمل نمی کنند چرا که اگر توصیه های رهبری را آویزه گوش خود می کردند تحریم ها بیشتر نمی شد.

خانم گردانی می افزاید: سوال من اینجاست چرا برخی به حرف رهبری گوش نمی دهند؟ خب این می شود که گاهی اعتماد مردم کاسته می شود.

اعتماد مردم به دولتمردان در سایه عمل کردن به مسئولان وعده هایشان ایجاد می شود

یکی دیگر از همشهریان تویسرکانی نیز گفت: مسئولان به ویژه دولتمردان اگر به قول ها و وعده هایی که داده اند عمل کنند به نوعی در بین مردم اعتمادسازی کرده اند.

بیکاری جوانان آسیب اصلی جامعه امروز ما

خانم یاسمن زهرا مالمیر از امدادگران تویسرکانی نیز عنوان کرد: بهتر است برخی مسئولان از شعار گفتن ها به طرف عمل کردن ها پیش روند، به طور مثال برای اشتغالزایی جوانان که یکی از اصلی ترین آسیب های جامعه امروزی ماست کار ملموسی انجام نداده اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در جامعه فعلی شاهد چند شغله بودن برخی مسئولان هستیم که گاهی در بین مسئولان رده بالایی نیز مشاهده می شود، اما از آن طرف نیز می بینیم بسیاری از جوانان مملکت ما شغلی ندارند؟ بی تردید ایجاد زمینه لازم برای اشتغالزایی در جامعه سبب افزایش اعتماد مردم می شود.

مبارزه با مفاسد اخلاقی جدی تر گرفته شود

خانم مالمیر در ادامه گفت: البته در مبارزه با مفاسد اخلاقی که گاهی در جامعه امروزی ما بیشتر مشاهده می شود نیز می طلب مسئولان اقدامات جدی تری انجام دهند.

عملکردها از دید مردم مخفی نمی ماند

خانم بیات نیز گفت: اینکه مسئولان به ویژه دولتمردان می آیند قول های دلگرم کننده ای می دهند خوب است، اما مهمتر آن است تا چه اندازه به قول ها و شعارهایی که داده اند عمل می کند، این عملکرد آن هاست که از دید مردم مخفی نمی ماند و مردم با توجه به عملکردها اعتمادشان کم یا زیاد می شود.

مردم و رهبر همه جانبه پشتیمبان دولت بوده و هستند

یکی دیگر از همشهریان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار گفت: رهبر معظم انقلاب شعار سال را در شرایطی "دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی" نامگذاری کردند، که تیم مذاکره کننده بیش از هر زمان دیگری نیاز به این همه پشتوانه داشت و رهبری بیان کردند که همه جوره از دولت حمایت می کنند البته به شر ط ها و شروط ها که دولت نیز تمام سعی خود را با تمام قوا و با بهره مندی از توانمندی ها برای ارتقاء عزت ملی بکار بندد.

وی عنوان کرد: به واسطه این حمایت های همه جانبه است که در مذاکرات چند روز گذشته با وجود آنکه گروه 5+1 خواستار امتیازات دیگری از ایران بود، تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که به هیج عنوان ایران، امتیازات جدید نخواهد داد.

وی افزود: مردم هم در جلب اعتماد مسئولان و دولتمردان همیشه در صحنه بوده اند و بارها این موضوع را با حضور پر شور خود در انتخابات، راهپیمایی ها و تقدیر و تشکرهای مختلف از مسئولان به اثبات رسانیده اند، تا دولت را دولتی قدرتمند در جهان نشان دهند.

وضعیت معیشتی مردم روند مطلوبی ندارد

این تویسرکانی عنوان کرد: اما همین مردم انتظاراتی از دولتمردان دارند، وضعیت معیشتی مردم روند مطلوبی ندارد و گاهی برای ابتدای ترین خریدهای خود نیز حتی در شهرستانی همچون تویسرکان که قبل از عید شاهد بودیم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، اینجا است که باید گفت کنترل قیمت های برای ما خیلی مهم است.

مباحث اقتصادی را با کاغذباریی ها و جدول بازیی ها حل نمی شود

وی با بیان اینکه مباحث اقتصادی را با کاغذباریی ها و جدول بازیی ها و شعار دادن ها نمی شود حل کرد، گفت: در نظر مردم این گونه شعارها در حقیقت به عنوان یک مبحث گفت و گویی و پر کنندگی برنامه های صدا و سیما و مصاحبه های خبری است و دیگر غیر از این نیست چرا که مردم کاهش قیمت ها را در زندگی روزمره خود لمس نمی کنند.

دولت باید به دنبال عملیاتی کردن شعارهای سال های گذشته نیز باشد

وی به مسئله بیکاری جوانان به عنوان بزرگترین آسیب سالیان اخیر اشاره کرد و افزود: دولت باید به دنبال عملیاتی کردن شعارهای سال های گذشته نیز باشد چرا که شعارها به عنوان یک شعور جمعی است و باید ادامه پیدا کنند تا به سرمنزل مقصود برسند، از جمله می توان به مباحث رشد جمعیتی، اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی اشاره کرد.

وی ادامه داد: اینکه می گویند بروید ان شاءالله درست می شود، که نشد، بله ان شاءالله درست می شود اما در روایات و اعتقادات ما است که "از شما حرکت از خدا برکت" و تا حرکتی از جانب دولتمردان صورت نگیرد مشکلات نیز حل نمی شود.

ثبات و امنیت نظامی داریم اما ثبات و امنیت اقتصادی نداریم

این تویسرکانی عنوان کرد: در کشور ما ثبات و امنیت نظامی حاکم است اما ثبات و امنیت اقتصادی نه. این عدم ثبات اقتصادی چندین سال است که کشور را با خلل هایی روبرو کرده است و متأسفانه شاهد هستیم که شعار رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی مغفول مانده است.

بانک ها به واقع اسلامی شوند/سیستم بانکداری فعلی پوست مردم را کنده است

وی به سخنان رهبری در نخستین روز فرودین ماه جاری در حرم رضوی اشاره کرد و گفت: از تأکیدات معظم له توجه به بانک ها بود، و ما شاهد هستیم امروزه بانک های ما به اصطلاح پوست مردم را می کنند و جامعه را با مشکلات بسیاری روبرو کرده اند.

با همایش، شعار و گرایش و حرف تنها، بانک ها اسلامی نمی شوند

وی تصریح کرد: باید در بانک ها، نظام بانک داری به واقع اسلامی شود نه با شعار، نه با همایش و مقالات مختلف و نه با گرایش، این نظام ربوی در برخی از بانک ها به اقتصاد مملکت ما، نوع تفکر مردم و نوع نظام سازی اجتماعی جامعه کنونی ما آسیب جدی وارد کرده است.

دولت در حذف تفکر مجهول "هر کس با من است باید در کنار من قرار گیرد" باید وارد شود

این تویسرکانی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه تفکر بسیار مجهولی را در زمان حاضر مشاهده می کنیم، گفت: باید این تفکر مجهول و من درآوری که هر کس با من است و مثل من فکر می کند پس با من است و او باید در کنار من قرار بگیرد حذف شود و می طلبد دولتمردان جدی تر وارد عرصه شوند تا این تفکر غیرمنطقی که باعث عدم شایسته سالاری در جامعه شده است حذف شود.

ایجاد تغییر به سمت سبک زندگی اسلامی در سایه همدلی و هفکری عمومی ایجاد می شود

وی به نقش مردم نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در جامعه فعلی تجمل گرایی، ثروت اندوزی  و چشم و هم چشم ها افزایش یافته است، ابراز کرد: باید نوع و سبک زندگی هایمان تغییر کند، البته این تغییر جز در سایه همدلی، همیاری و همفکری مردم و با این دید که آخرتی هست و سوال و جوابی نیز هست، حاصل نمی شود.

شایسته سالاری حقیقی اعتماد مردم را افزایش می دهد

یکی دیگر از همشهریان تویسرکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: شایسته سالاری یکی از اصول توسعه جامعه است اینکه برخی پست ها به افرادی داده شده است که شایسته نیستند اعتماد مردم را کاهش می دهد.

درگیری های لفظی دولت و منتقدین شایسته ملت ما نیست

آقای مهدیان ادامه داد: متأسفانه درگیری های لفظی بین دولت و منتقدین دولت شایسته کشور اسلامی ما نیست، ملت ثابت کرده است که حتی در صورت منتقد بودن و مخالف بودن با هر دولتی، در زمان حمایت های اساسی، پا به میدان گذاشته و باوجود اختلاف سلیقه ها از دولت در صحنه های بین المللی حمایت کرده است.

دولت برای رفع دو قطبی ایجاد شده میان خود و منتقدین گام اساسی بردارد

این تویسرکانی افزود: در سال گذشته متأسفانه شاهد ایجاد یک دو قطبی در کشور بودیم، این دو قطبی که شاید عملکرد برخی مسئولان آن رقم زد دو قطبی نرمش و مقاومت است.

وی تأکید کرد: اگر می خواهیم منویات رهبری در جامعه پیاده شود باید همدلی و هفکری بین این دو قطبی ایجاد شده، ارتقاء یابد، جز با بالا بردن قدرت تحمل دولت و پذیرش انتقادهای منصفانه و نیز انتقاد کردن منتقدین با زبانی مناسب تر در شرایطی که دولت نیاز به حمایت دارد به وجود نمی آید.

عمل کردن به منویات رهبری همدلی و اعتماد ها را افزایش می دهد

وی افزود: در این راستا هم مسئولان و هم منتقدین باید منویات رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا با همدلی توسعه همه جانبه کشور را شاهد باشیم به طوری که هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم چرخ انرژی هسته ای ما.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان