آخرین اخبار

11. فروردين 1394 - 23:25   |   کد مطلب: 17871
رییس جمعیت هلال احمر تویسرکان از کاهش 50 درصدی حوادث جاده ای این شهرستان در 10 روزه اول سال نسبت به مدت سال گذشته خبر داد.

به گزارش رودآور، رحمت الله الوندی در حاشیه بازدید از پایگاه امداد جاده ای شهید رحمتعلی جعفری واقع در گردنه خیر آباد تویسرکان گفت: این پایگاه ثابت امداد جاده ای در فاصله 10 کیلومتری از شهر تویسرکان در سه راهی روستای خیر آباد در محور جاده تویسرکان به جوکار قرار دارد.

وی به هفت تصادف منجر به فوت در محور تویسرکان – جوکار در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری تصادف منجر به فوت در تویسرکان رخ نداده است.

رییس جمعیت هلال احمر تویسرکان افزود: با این وجود از ابتدای امسال در دو محورهای ارتباطی جوکاربه تویسرکان و تویسرکان- کنگاور پنج مورد تصادف رخ داده است.

الوندی تصریح کرد: در این باره پایگاه امداد جاده ای تویسرکان به خوبی عمل کرده و با حضور به موقع در محل حادثه خدمات رسانی لازم را انجام  و 16 مصدوم این تصادفات را به بیمارستان منتقل کرده است.
وی از پیشرفت فیزیکی  درصدی پایگاه امداد جاده ای شهید رحمتعلی جعفری با صرف سه میلیارد ریال و  خبر داد  و افزود: از ابتدای امسال 50 مسافر نوروزی در پایگاه امداد جاده ای خیر آباد به طور موقت اسکان داده شدند.

رییس جمعیت هلال احمر تویسرکان با بیان اینکه در این پایگاه امداد جاده ای، یک دستگاه خودروی امدادی، یک دستگاه آمبولانس مجهز، و داروهای عمومی موجود است، اظهار کرد: هفت نقطه حادثه خیز در جاده جوکار- تویسرکان وجود دارد که عامل اصلی وقوع حوادث تلخ در سال های اخیر بوده است که می طلب هرچه سریعتر اصلاح و ایمن شوند.

الوندی عنوان کرد: پایگاه امداد و جاده ای خیرآباد با بکارگیری امدادگران زبده آماده نجات و رهاسازی مصدومین در تصادفات جاده ای به صورت 24 ساعته است.

وی با بیان اینکه یک دستگاه آمبولانس سیاز نیز در محور مواصلاتی سه راهی کنگاور، سه راهای فرسفج ـ تویسرکان نیز از 8 صبح تا 21 شب آماده خدمت رسانی است، به رانندگان توصیه کرد و گفت:رانندگان و مسافرن عزیز تمام جوانب احتیاط را را رعایت کنند و مسافران و همشهریان در صورت نیاز با شماره تلفنن 115 اورژانس و 112 هلال احمر تماس بگیرند.

رییس جمعیت هلال احمر تویسرکان در ادامه گفت: پانزدهمین مرحله طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با استقرار دو ایستگاه در میدان شهید فرشید هرمزی و میدان جانبازان کار خود را از 27 اسفند ماه سال گذشته آغاز کردند که  این طرح تا پایان روز 25 فرودین ماه سال جاری ادامه دارد.

الوندی با بیان اینکه در این طرح با بکارگیری اعضاء کانون های مختلف جوانان، دانشجویان، طلاب و دانش آموزی در حال اجرا است، تصریح کرد: جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر تویسرکان علاوه بر راهنمایی مسافران و اطلاع رسانی درباره امکان دیدنی، گردشگری و زیارتی شهرستان، خدمات امدادی و اندازه گیری فشار خون و قند خون نیز انجام می دهند.

وی یادآور شد:  در سال جاری و در پانزدهمین سال اجرای طرح ایمنی و سلامت در سراسر کشور شعار "بی گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم" برای این بخش در نظر گرفته شده است.

مریم زبده کارشناس جوانان جمعیت هلال احمر تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور به استقرار اکیپ های سیار سحاب با بهره مندی از دوچرخه در محوطه آرامگاه حیقوق نبی(ع) و میررضی آرتیمانی در راستای خدمت رسانی به مسافران خبر داد.

 

وی با بیان اینکه ایجاد فضای دوستدار کودک خانواده مسافر را به انگیزه توقف و نقاشی کشیدن کودکان تشویق و ترغیب می کند، اظهار کرد: این برنامه با شعار آشتی آشتی انجام می شود.

کارشناس جوانان جمعیت هلال احمر تویسرکان مسابقاتی جشنواره همچنین به اجرای طرح‌هایی با عنوان جشنواره ملی فیلم و عکس بشردوستی در تویسرکان اشاره کرد و افزود: همیاری، نوع‌دوستی و کمک موضوعات محوری این جشنواره در نوروز امسال هستند.

زبده در ادامه از اجرای طرح های ابتکاری از جمله هدیه دادن به اولین مسافر در روز اول عید، ایستگاه صلواتی چای و آبجوش، عیادت از سالمندان و دیدار با خانواده معزز شهدا در قالب اجرای طرح نیابت، اجرای طرح پزشکیار دواطلب در تعطیلات نوروز، اجرای طرح ملی فرشتگان رحمت و توزیع سبدهای غذایی بین خانوارهای محروم در نوروز امسال در تویسرکان خبر داد.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان