آخرین اخبار

22. فروردين 1394 - 14:43   |   کد مطلب: 17943
نماینده مردم تویسرکان در مجلس خبر داد:
تخصیص 15 میلیارد تومان برای تکمیل سد سرابی تویسرکان
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای از تخصیص 15 میلیارد تومان برای تکمیل نهایی سد سرابی در سال جدید خبر داد.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در راستای بررسی و پیش بینی مشکلات پیش روی آب شرب و کشاورزی شهرستان تویسرکان، نشستی صمیمی با مدیرعامل آب منطقه ای استان همدان و مسئولان شهرستانی مرتبط در محل سد سرابی برگزار شد.

وی به کاهش میانگین بارش ها در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و اظهار کرد: چنین نشست هایی زمینه ای را فراهم می سازد تا مشکلات پیش روی بررسی و در هنگام ضرورت تصمیم درستی اتخاذ شود.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت افزود: خوشبختانه سد سرابی تویسرکان که نیازمندی های آب شهرهای تویسرکان و سرکان و منطقه سرابی را تأمین می کند سال گذشته به طور رسمی توسط رئیس مجلس افتتاح شد.

مفتح با بیان اینکه در سال گذشته اعتبار تخصیص داده شده برای سد مخزنی سرابی سه میلیارد و 300 میلیون تومان بود، اعلام کرد: این مبلغ در سال جاری پنج برابر افزایش و در حدود 15 میلیارد تومان برای تکمیل نهایی سد از جمله فنس کشی و موارد جزئی دیگر اختصاص یافته است.

وی همچنین ابراز کرد: در حال حاضر نیز کارهای مقدماتی و مطالعاتی سد خرمرود تویسرکان انجام شده و پیگیر هستیم تا هرچه سریعتر برای تأمین منابع مالی سد خرمرود از طریق فایناس چین بهره مند شویم.

نماینده مردم تویسرکان در مجسس شورای اسلامی عنوان کرد: سال گذشته  آب بند سیاه کمر سرکان افتتاح شد و به دنبال آن هستیم تا با تأمین اعتبارات لازم بتوان آب بند هایی دیگر نیز در بخش های مختلف شهرستان برای تأمین آب شرب و کشاورزی احداث کنیم.

تا 20 روز آینده خط انتقال آب سد سرابی تا ورودی شهر تویسرکان به اتمام می رسد

« مرتضی عزالدین»، مدیرعامل آب منطقه ای استان همدان نیز در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار رودآور، گفت: در حال حاضر از احداث خط انتقال آب از سد سرابی تا ورودی شهر تویسرکان، 600  متر باقی مانده است که تا 20  روز آینده این خط انتقال تکمیل می شود و امید است تصفیه خانه موقت نیز تا تیر ماه سال جاری برای در اختیار قرار دادن آب شرب به اهالی تویسرکان افتتاح و به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: احداث تصفیه خانه اصلی به روش B.O.T انجام می گیرد که سرمایه گذار آن بیش از 35 میلیارد تومان هزینه خواهد کرد و هم اکنون در کمیسیون مناقصه است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان همدان در پاسخ به این سوال که احداث این تصفیه خانه چه زمانی شروع می شود، افزود: درباره این موضوع چون سرمایه گذار باید به نوعی از بازگشت سرمایه خود مطمئن شود، طبق قانون چهار ماه فرصت دارد و پس از آن،  عملیاتی شدن احداث تصفیه خانه آغاز می شود.

اختصاص دو میلیارد تومان برای ایجاد شبکه های فرعی آب زیر دست سرابی

عزالدین همچنین ابراز کرذ: با پیگیری های خوب نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، علاوه بر بودجه های تخصیص داده شده، وزارت نیرو قول داده از ردیف متمرکز  نیز دو میلیارد تومان برای ایجاد شبکه های فرعی آب زیر دست سرابی کمک کند، که  البته  تاکنون600 میلوین تومان آن جذب شده است.

وی تصریح کرد: امید است با همکاری مردم این منطقه و ایجاد شبکه های فرعی بتوان ازر هدر رفت آب جلوگیری کرد تا کشاورزان بتوانند به نحو صحیح تری از آب مورد نظر بهره مند شوند.

مدیرعامل آب منطقه ای استان همدان در خصوص ایجاد آب بندهای جدید نیز عنوان کرد: چندین طرح بررسی شده و به اتمام رسیده است که امیدواریم کمیته برنامه ریزی شهرستان هزینه های خوبی برای این بخش قرار دهند.

استان همدان در سال جاری نیز با تنش آبی روبرو است

عزالدین به کاهش بارندگی در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال نیز همانند چند سال اخیر استان همدان با تنش آبی روبرو است و باید با یک مدیریت صحیح و پیش بینی های لازم بتوانیم در تأمین آب به ویژه در تابستان حرکت کنیم تا با مشکل حادی روبرور نشویم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان