آخرین اخبار

26. ارديبهشت 1394 - 19:27   |   کد مطلب: 18236
مسئولان استانی و شهرستانی به دنبال تأسیس صندوق تخصصی گردودکاران تویسرکان و تقویت منابع مالی صندوق توسعه کشاورزی استان در راستای حل مشکلات بخش کشاورزی به ویژه نحوه مواجه با خسارت های وارده ناشی از سرمازدگی به باغداران هستند.

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، عصر دیروز در حاشیه نشست با مدیر کل تعاون روستا و صندوق روستایی همدان، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان و نیز تشکل های بخش کشاورزی استان در تویسرکان، گفت: محوریت جلسه مسائل کاری صندوق توسعه کشاورزی استان و بیشتر جستجوی راهکارهای حل مشکلات کشاورزان به ویژه ر بحث سرمازدگی بود.

وی به خسارت بیش از 130 میلیارد تومانی باغداران و کشاورزان تویسرکان بر اثر سرمازدگی اوایل اردیبهشت ماه جاری اشاره و اظهار کرد: تمامی سعی مسئولان استانی و شهرستانی برای جستجوی راهکارهایی است تا بتوان از آن طریق به نوعی خسارت وارده به باغداران و کشاورزان تویسرکانی را پرداخت کرد.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت، همچنین افزود: استان همدان 25 درصد جمعیت کشور را دارا است اما با این وجود از نیم درصد صنعت کشور برخوردار است.

مفتح تصریح کرد:  4.5 درصد کشاورزی کشور در استان همدان را دارا هستیم که نشان از فعالیت مناسب در این بخش است، با توجه به این موضوع و نیازمندی های این بخش می طلب مسئولان مربوطه به کشاورزان و کشاورزی منطقه توجه ویژه ای داشته باشند و بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاران در راستای تقویت حوزه کشاورزی را فراهم سازند.

تاکنون 30 میلیارد تومان توسط صندوق توسعه کشاروزی استان برای فعالان بخش کشاروزی هزینه شده است

«حسین رستمی» مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به تأسیس صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاروزی بر اساس ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی، گفت: این صندوق در راستای تأمین سرمایه های مورد نیاز بخش کشاروزی در استان همدان در سال 83 با 53 میلیون تومان سرمایه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این صندوق در حال حاضر 15 میلیارد تومان سرمایه دارد، اظهار کرد: گرچه این مبلغ نسبت به سال تأسیس قابل توجه است، اما با این وجود این گونه مبلغ ها با توجه به نیازمندی های بسیار بخش کشاورزی قابل توجه نیست و شایسته است مسئولان برای تقویت صندوق نظر مساعدتری داشته باشند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان با اشاره به خدماتی که تاکنون در صندوق وجود داشته و اراده شده است، افزود: در بخش کشاروزی در سال گذشته نزدیک 30 میلیارد تومان برای تأمین مالی فعالان بخش کشاروزی کمک شده است که یکی شاخصه های این هزینه کردها برای اصلاح روش های آبیاری به منظور صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب بوده است.

رستمی تصریح کرد: تاکنون صندوق توسعه کشاروزی استان از طریق اجرای عاملیتی که صندوق داشته در اجرای 25 هزار هکتار آبیاری تحت فشار سهیم بوده است و 74 میلیارد تومان اعتبار از این طریق به کشاورزانی که از آبیاری های تحت فشار بهره منده شده اند، تسهیلات پرداخت شده است.

وی به تشکیل جلسه با نماینده مردم تویسرکان و تشکل های سهام دار و غیر سهام دار بخش کشاورزی استان در تویسرکان نیز اشاره کرد و گفت: در این مورد نظرات و پیشنهادات سرمایه گذاران برای ارتقاء و تقویت صندوق مورد بررسی قرار گرفت.

پیگیر تأسیس صندوق تخصصی گردودکاران در تویسرکان هستیم

«رضا عباسی» مدیرکل تعاون روستایی استان همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: با توجه به اینکه صندوق توسعه در خدمت بخش کشاروزی است در نشستی که با تشکل های این حوزه و سهام داران صندوق توسعه کشاورزی استان برگزار شد به دنبال راهکارهایی برای افزایش و تقویت تأمین منابع مالی این حوزه بودیم.

وی اظهار کرد: پیگیر تأسیس صندوق های تخصصی بخش منابع آبخیزداری در استان و نیز صندوق تخصصی گردودکاران در تویسرکان هستیم تا از این طریق توسعه بخش های مختلف کشاروزی در سطح استان و به ویژه تویسرکان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان