آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1394 - 12:33   |   کد مطلب: 18242
دوشنیه و سه شنبه هفته جاری شهرستان تویسرکان میزبان دو شهید گمنام است، اما نمی توان نگرانی های مردم از میزبانی شهدای گمنام را نادیده گرفت، چرا که هنوز از خرداد ماه سال 91 تاکنون شهدایی که در تپه نورالشهدا تدفین شدند، در مسیر خاکی تپه گمنام مانده اند و مردم نگرانند که آیا دوباره ساز کم توجهی مسئولان به ساماندهی گلزار این دو شهید گمنام نیز کوک می شود؟!!!

به گزارش خبرنگار رودآور، شهرستان تویسرکان روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری ميزبان دو شهید گمنام می شود و قرار است در این دو روز مراسم تشيع و تدفين دو شهيد گمنام دفاع مقدس در این شهرستان صورت گیرد.

روز دوشنبه پيکر مطهر شهداي گمنام در مسير روستاهاي شهرستانه، وردآورد عليا و سفلي، کندر، کهنوش، ابرلاق عليا وسفلي ، سوري،  هوش، شأن آباد، کنجوران سفلي، ولاشجرد، باقرآباد، فرسفج و دو قلعه  مورد استقبال مردم قرار گرفته و سپس به مسجد جامع تويسرکان به منظور برگزاري مراسم « مدافعان حرم» همزمان با وداع دو پيکر شهيد گمنام منتقل مي شوند.

همچنين مراسم تشييع و تدفين روز سه‌شنبه پس از استقبال شهداي گمنام از محل قرارگاه‌ سپاه  و مسيرهاي ميدان شهيد فرشيد هرمزي، شهرک عين‌آباد به گلزار شهداي سرکان با همراهي مسئولان و مردم انجام مي‌شود.

و اما آنچه که سبب نگرانی مردم شده این است که آیا این شهدا نیز مانند پنج شهید گمنامی که چند سال قبل در تویسرکان تدفین شدند به دست فراموشی برخی مسئولان سپرده خواهند شد؟

خانم سوری از فارغ التحصیلان رشته روانشناسی و از همشهریان تویسرکانی در گفت و گو با رودآور، گفت: از اینکه شهرستانمان دوباره میزبان شهدای گمنام است بینهایت خوشحالم و شهر را سرشار از حس معنویت می بینم، اما نگرانم از اینکه این شهدا نیز مانند شهدای تپه نور الشهدا گمنام  بمانند!!

وی می افزاید: بارها پس از تدفین شهدای گمنام در تپه نورالشهدا به خود گفته ام؛ آیا اگر این شهدا همچنان در مناطق جنگی می ماندند و گمنامیشان در آنجا بود بهتر نبود؟،  آیا منزلتشان بیشتر حفظ نمی شد؟، نه اینکه شهرستان نباید میزبان باشد؛نه، منظورم این نیست، منظور آن است که چرا وقتی شهدا را تدفین کردند و قول مساعد برای ساماندهی آنجا دادند، از سوی مسئولان امر اقدامی در خور شأن و جایگاه و مقام شهدا صورت نگرفت.

خانم سوری ادامه می دهد: مسیر تپه جاده خاکی و ناهموار است، مضاف بر اینکه ما توقع داشتیم گشت پلیس،  امنیت این مسیر و مکان را تأمین می کرد و خودروهایی نیز برای جابه جایی زائران مزار این شهدا حداقل در روزهای پنجشنبه مهیا می شد.

یکی دیگر از همشهریان تویسرکانی نیز گفت: خوب یادم هست، گویا همین دیروز بود که کاروان شهدای گمنام" فرزندان روح الله" در خیل عاشقان شهید و شهادت وارد تویسرکان شدند، شهدایی که برای دفاع از وطن جان خود را فدا کرده بودند بر تپه ایی زیبا و مشرف به شهر تویسرکان جای گرفتند تپه زیبای نورالشهدا که موقعیتی عالی و زیبا دارد.

وی می افزاید: از خرداد سال91 که این شهدا برفرازتپه نورالشهدا تشییع و تدفین شدند مشتاقان وزائرین بسیاری برای زیارت و خواندن دعا و نیایش بر مزار روحانی و پر از معنویت این پنج شهید گمنام حاضر می شوند، زیارت عاشورا می خوانند، دعای ندبه می خوانند و حتی لحظه سال تحویل خود را در کنار آن ها می نشینند و سال نو خود را با آنان آغاز می کنند.

این همشهری تویسرکانی با کشیدن آهی ادامه می دهد: اما متأسفانه گویا مسئولان امر تویسرکان، این شهدا را فراموش کرده اند و اقدام قابل توجهی در خور شهدای گمنام تپه نورالشهدا نکرده اند، چراکه  از سال 91 تاکنون هنوز راه دسترسی به شهدای گمنام تپه نورالشهدا خاکی است و آسفالت نشده و در روزهای بارانی و برفی زائران را با مشکل روبه رو کرده است.
امید آنکه، وجود این دو شهید گمنام که در زمین گمنام و در آسمان آشنا هستند، برای دل های ما زمینی ها نیز آشنا شوند و مسئولان امر پاسخگوی نگرانی های مردم شهید پرور تویسرکان باشند، تا دوباره ساز کم توجهیشان نسبت به ساماندهی گلزارشهدای گمنام کوک نشود!!!

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان