آخرین اخبار

3. خرداد 1398 - 1:02   |   کد مطلب: 18286
شهرستان تویسرکان 755 شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.شهید مسعود ترکمان، شهید حسن نانکلی، شهید منوچهر نادری و شهید ملاکرم گودینی از شهدا و هادی مهرزاد جانباز سرافراز عملیات بیت المقدس شهرستان تویسرکان هستند.

به گزارش خبرنگار رودآور، ساعت 14:15 بعدازظهر 31 شهریور سال 59 جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به طور رسمی آغاز شد.در همین روز خرمشهر زیر آتش سنگین آتش عراق قرار گرفت و پس از 34 روز مقاومت در برابر دشمن در تاریخ چهارم آبان ماه 59 سقوط کرد.صدام حسین و حامیان وی که بازپس گیری خرمشهر توسط ایرن را غیر ممکن می دانستند و اعلام کرده بودند "در صورتی که ایرانی ها آن را پس بگیرند عراقی ها کلید بصره را با ایران خواهند داد." از آنجا که فتح و پیروزی جز در سایه اتکا به خداوند متعال و طلب یاری او میسر نمی شود با همت و رشادت رزمندگان اسلام و امدادهای غیبی، خرمشهر آزاد شد و نیروهای دلاور ایران توانستند خونین شهر را پس از 575 روز اشغال در کمتر از 48 ساعت آزاد و اذان ظهر سوم خرداد سال 61 را در مسجد جامع خرمشهر سر دهند.

رمز عملیات: یا علی بن ابیطالب(ع) هدف عملیات: آزادسازی خرمشهر، پادگان حمید، هویزه، جفیر و حسینیه منطقه عملیاتی: غرب کارون، جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر تاریخ شروع عملیات: ساعت 30 دقیقه بامدار 10/2/62 مدت عملیات: 25 روز در سه مرحله وسعت منطقه عملیاتی: 6000 کیلومتر مربع

معرفی شهدای عملیات بیت المقدس شهرستان تویسرکان

در دفاع مقدس شهدای رزمندگان بسیاری، گلگون کفن شدند و در این بین نیز شهرستان تویسرکان 751 شهید تقدیم انقلاب و ایران اسلامی کرده است.در ذیل به معرفی مختصری از شهدای عملیات بیت المقدس شهرستان تویسرکان پرداخته ایم.

شهید مسعود ترکمان، شهید حسن نانکلی، شهید منوچهر نادری و شهید ملاکرم گودینی از شهدا و هادی مهرزاد جانباز سرافراز عملیات بیت المقدس شهرستان تویسرکان هستند.به دلیل فوت پدر و مادر شهیدان منوچهر نادری و ملاکرم گودینی خبرنگار رودآور موفق به مصاحبه با خانواده های آنان نشد.

 

شهید چنگیز ترکمان            

        

نام پدر: احمد            تاریخ تولد 1/7/1338              تحصیلات: فوق دیپلم صنایع اتومبیل تاریخ شهادت: 12/2/1361، بر اثر اصابت ترکش                  محل شهادت: خرمشهر

مادر شهید ترکمان هم اکنون در حدود94 سال سن دارد.وقتی با او به صحبت می نشینی دستانش تو را به فکر فرو می برد اما همچنان پابرجاست.او حافظ کل قرآن، اشعار حافظ، فردوسی و سعدی است.

[IMG_1484]
برای ما سوره الرحمن را از حفظ خواند.مادر شهید ترکمان فرزند خود را پاک، مؤمن و مخلص برایمان معرفی کرد. مسعود ترکمان برادر شهید چنگیز ترکمان در گفتگو با خبرنگار رودآور می گوید: چند روز قبل از شندین خبر شهادت برادرم خواب دیدم مردم در امامزاده کوه سرابی گردهم آمده اند و برادرم در بین آدم هایی نورانی که همگی لباس های سبزرنگ همراه با کلاه خود شبیه تعزیه خوان ها است، جلوتر رفتم تا با او صحبت کنم اما یکی از آن افراد گفت: برادر تو هم اکنون از ما است و با شما کاری ندارد.

برادر شهید ادامه می دهد: من در آن روزها در تویسرکان نبودم. چند روز پس از این خواب با من تماس گرفته شده تا به تویسرکان بیام و عازم شهرستان شدم.وقتی به سرابی رسیدم به نظر می رسید هیچ کس در سرابی نیست، از رهگذری پرسیدم چه خبر شده؟ او ابتدا جوابی نداد و پس از کمی صبر و این پا و آن پا کردن ماجرای شهادت برادرم را تعریف کرد و من با عجله به امامزاده کوه رفتم.

شهید منوچهر نادری

نام پدر: تیمور                                تاریخ تولد: 3/10/1339 محل تولد: روستای ولاشجرد                  تحصیلات: دیپلم تاریخ شهادت: 18/2/1361                    محل شهادت: خرمشهر  

شهید حسن نانکلی

نام پدر: روح الله                               تاریخ تولد: 1/1/1340 محل تولد: تویسرکان، روستای گل آباد تاریخ شهادت: 10/2/1361                 محل شهادت: شهابیه جلال نانکلی

برادر شهید حسن نانکلی در گفت و گو با خبرنگار رودآور می گوید: در مراسم تشییع پیکر برادرم حسن من خیلی بی قراری می کردم و کسی نمی توانست مرا آرام کند چراکه به حسن از نظر عاطفی بسیار وابسته بودم و دوری او برایم سخت بود، پس از مراسم تشییع به خانه رفتیم و با چشمانی گریان بر سر زانوی پدرم به خواب رفتم، در عالم خواب برادر شهیدم حسن را با لباسی زیبا و مرتب در بین شهدایی دیگر همجون شهید بهشتی دیدم.

حسن جلو آمد، مرا بوسید و گفت: آرام باش و بی قراری نکن و با اشاره ای به سایر شهدا ادامه داد: این ها را ببین به استقبال من آمده اند، دیگر ناراحت نباش و گریه نکن.

شهرستان تویسرکان 755 شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.شهید مسعود ترکمان، شهید حسن نانکلی، شهید منوچهر نادری و شهید ملاکرم گودینی از شهدا و هادی مهرزاد جانباز سرافراز عملیات بیت المقدس شهرستان تویسرکان هستند.

زنگنه 

انتهای پیام/

                                        

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان