آخرین اخبار

1. تير 1394 - 1:37   |   کد مطلب: 18590
در حالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این مسئله اذعان دارند که تصویب طرح کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای در برابر دبه درآوردن ها و بداخلاقی های سیاسی طرف مقابل یک ضرورت بود، که اقشار مختلف مردم نیز در جای جای کشورمان با امضاء طومار "گزاره برگ ملی هسته ای" در هفته های اخیر بر حمایت قاطعانه خود از حقوق هسته ای ملت ایران، تأکید دارند.

به گزارش خبرنگار رودآور، صبح دیروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، وکلای ملت با 199 رأی موافق، سه رأی مخالف و پنج رأی ممتنع از مجموعه 213 نماینده حاضر در مجلس ماده واحده طرح کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای را به تصویب رساندند.

پس از تصویب کلیات طرح مذکور با رأی بالای نمایندگان، فریادهای «الله اکبر» و «مرگ بر آمریکا» در صحن علنی مجلس طنین‌انداز شد.

ترجیح دادن منفعت ملی بر منفعت حزبی

199 نماینده با گرایش های مختلف سیاسی، در اقدامی تحسین برانگیز با رویکرد حفظ منافع عمومی ملت، تمایلات سیاسی خود را کنار گذاشتند و با وحدت خود این طرح الزم آور را در حالی به تصویب رساندند که خواستار مواردی از جمله، درج شدن لغو تحریم ها به طور یکجا و کامل باید در متن توافقنامه و انجام آن در روز آغاز اجرای تعهدات ایران شدند.

در بندهای دیگر از این متن آمده است، آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب توافقنامه پادمان مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته ای است و دسترسی به اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیر هسته ای، اسناد و دانشمندان ممنوع است. باید مصوبات شورای عالی امنیت ملی رعایت شود و نیز هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح آمیز هسته ای و تحقیق و توسعه پذیرفته نیست و باید مصوبات شورای عالی امنیت ملی رعایت شود.

یکپارچگی گرایش های مختلف سیاسی در دفاع از حقوق هسته ای

تصویب طرح کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای در حالی با رأی مثبت اکثریت نمایندگان مردم در مجلس مصوب شد که در هفته های اخیر اقشار مختلف مردم در جای جای نقاط کشور عزیزمان با امضاء طومار "گزاره بر' ملی هسته ای" بر حمایت قاطعانه خود از حقوق هسته ای ملت ایران نیز تأکید کردند که می توانید برای مشاهده اخبار مربوط بر اینجا "از فرمول شکافت هسته ای تا حمایت قاطع از حقوق خود و پر کاه دانستن آمریکا" و اینجا " مردم طومار را امضاء کردند" کلیک نمایید.

و اما برخی از نمایندگان استان همدان نظرات خود درباره تصویب طرح کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای را این گونه بیان کردند؛

یک صدایی و وفاق ملی در مسئله هسته ای بی نظیر است/ تأکید نمایندگان مردم بر رعایت خط قرمزها در مذاکرات

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با بیان اینکه موضوع هسته ای موضوع ملی است، گفت: در مسئله حقوق هسته ای ملت ایران و مذاکرات یک وفاق عمومی وجود دارد.

وی اظهار کرد: مسئله حقوق هسته ای ما، یکی از مهمترین مسائل کشور است که اقشار مختلف مردم و مسئولان با آن مواجه هستند.

نمیانده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: سرنوشت و نتیجه مذاکرات نه تنها با انقلاب و نظام مرتبط است بلکه با سرنوشت جهان اسلام گره خورده است و از این رو تصویب چنین طرحی که بر رعایت خطوط قرمزها تأکید می کند ضروری بود.

مفتح تصریح کرد: تصویب طرح ثابت کرد که باید مذاکرات با نهایت عزت از سوی طرف مقابل برای جمهوری اسلامی ایران برگزار شود و در آن باید منویات رهبری و خطوط قرمزها که مورد تأکید مقام معظم رهبری است در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: مواردی از جمله لغو تمام تحریم ها در روز توافق به صورت یکجا و عدم پذیرش بازدید از مراکز نظامی کشور، خطوط قرمز مسئولان و ملت است که باید در متن توافقف درنظر گرفته شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در مسئله هسته ای وفاق ملی بین همه گرایش های سیاسی موج می زند، گفت: رأی قاطع نمایندگان درباره مسئله دفاع از حقوق هسته ای در تاریخ مجلس بی سابقه است و نشان دهنده آنکه همگی بر سر موضوع هسته ای یک صدا هستند.

مهر تأیید گروه های مختلف سیاسی بر حفظ حقوق هسته ای و رعایت خط قرمزها

«عطاالله سلطانی‌صبور» نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: بحث هسته ای بحث ملی ما است که گرایش و حزب نمی شناسد، چرا که منفعت ملی ما در حفظ همین حقوق هسته ای وجود دارد.

وی اظهار کرد: تصویب طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای آن هم با اکثریت آراء، نشان داد که تمام گرایش ها و احزاب مختلف کشور در مسئله هسته ای متحد هستند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع نقطه قوتی برای تیم مذاکره کننده است تا به پشت گرمی همه گروه ها در مجامع بین المللی از حقوق هسته ای ملت دفاع می کنند.

سلطانی صبور عنوان کرد: در حقیقت تصویب طرح مذکور اعلام حمایت گروه های مختلف سیاسی برای حمایت از منافع ملی در برابر دشمنان نظام است.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب دشمن دیگر جرأت ندارد برای ما تعیین تکلیف کند و این دشمن است که باید خود را با خواسته ما تطبیق دهد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حفظ دستاوردهای هسته ای و رعایت تمامی خطوط قرمزی که مورد نظر مقام معظم رهبری است مطالبه همه مردم و مسئولان است، ابراز کرد: حقوق و دستاوردهای هسته ای متعلق به حزب و گروه خاصی نیست، این دستاوردها متعلق به تمامی ملت است از این رو اکثریت بالای نمایندگان با گرایش های سیاسی مختلف نیز بر حفظ آن تأکید داشته و دارند.

تصویب کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای در تاریخ ثبت شد

«امیر خجسته» نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به تصویب کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه گفت:  199 نماینده مجلس کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای را با اکثریت قاطع به تصویب رساندند.

وی اظهار کرد: تصویب این طرح الزم آور با آرا بالا به همه دنیا نشان داد و ثابت کرد که همدلی بین مجلس و دولت و سایر مسئولان نظام  در حمایت از رهبری و رعایت خطوط قرمزها وجود دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین با بیان اینکه کلیات این طرح همان مواردی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، افزود: با تصویب این طرح امروز همه دنیا متوجه شدند که خواسته و نظر همه مسئولان نظام از دولت و مجلس یکی است به ویژه آنکه در این طرح تأکید شد که باید تحریم‌ها به طور یکجا و کامل باید شود.

خجسته تصریح کرد: این طرح نشان دهنده آن است که مسئولان چه مجلس و چه دولت از خطوط قرمز عبور نمی کند.

وی عنوان کرد: خط قرمز مذاکرات همان خط قرمزهایی که رهبر معظم انقلب به آن اشاره دارند و امروز این طرح تصویب شد تا همه دنیا بدانند که دولت و مجلس از فرمایشات مقام معظم رهبری پیروی می کنند.

خجسته تأکید کرد: این طرح در تاریخ ثبت شد که همه بدانند تمامی مسئولان نظام در یک خط حرکت می کنند.

تصویب طرح کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای در برابر دبه درآوردن طرف مقابل یک ضرورت بود

«بهروز نعمتی» نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: تصویب طرح کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای در برابر دبه درآوردن ها و بداخلاقی های سیاسی طرف مقابل یک ضرورت بود.

وی اظهار کرد: مذاکره کنندگان کشورمان بدانند که مجلس و ملت پشتیبان آنان هستند و با قوت و نیرویی مضاعف در برابر زیاده خواهی های طرف مقابل بیاستند.

اجازه نمی دهیم از مراکز نظامی ما بازدید کنند

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اجازه نمی دهیم از مراکز نظامی ما بازدید کنند، اظهار کرد: داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای و حفاظت از دستاوردهای آن خواسته مردم است و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم بر حفظ این حقوق تأکید داشته و داریم.

نعمتی یادآور شد: تصویب طرح کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای از سوی نمایندگان مردم، حمایت قاطع آنان را از انرژی هسته ای به اثبات رسانید.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان