آخرین اخبار

3. مرداد 1394 - 17:13   |   کد مطلب: 18804
در پی مشاهده شدن تعداد انگشت شماری از یک نوع مسمومیت همراه با اسهال و استفراغ در تویسرکان و اعتراض مردمی، مسئولان امر این شهرستان اعلام کردند آب سد سرابی هیچ گونه آلودگی میکروبی ندارد اما باید منتظر جواب آزمایش شیمیایی آب ماند.

به گزارش خبرنگار رودآور، چند روزی است که آب شرب منطقه سرابی تویسرکان که به تازگی از سد سرابی تأمین می شود، رنگ، طعم و بویش تا حدودی تغییر کرده و اهالی این منطقه را نگران کرده است.

به گفته برخی از اهالی منطقه سرابی  آب سد وارد شده در لوله ها گل آلود است و زمانی که ته نشین می شود کدر رنگ و یا گاهی زرد رنگ می شود.

و یا حتی شنیده و دیده شده که برخی از کودکان البته تعداد انگشت شماری به فاصله یک تا دو روز پس از رها شدن آب درلوله ها در بیمارستان به دلیل نوعی مسمومیت همراه با اسهال و استفراغ بستری شدند که البته به گفته مسئولان تاکنون این موضوع تأیید نشده است و این بیماری قبل از انتقال آب سد سرابی هم مشاهده شده است.

«سیدحسن حسینی زاده» مدیر شبکه بهداشت تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: تاکنون از مناطق مختلف از آب سد سرابی نمونه گیری شده و بنا بر جواب آزمایش ها،  آب سد رها شده در سرابی هیچ گونه آلودگی میکروبی ندارد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که برای اعلام نظر قطعی باید منتظر جواب آزمایش بررسی شیمیایی آب و نوع املاح آن باشیم، چرا که نمونه های آب را به همدان ارسال کردیم و در حدود دو روز آینده جواب قطعی اعلام می شود.

«محسن حمیدیان» رئیس اداره آب و فاضلاب شهری تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آبی و زیرزمینی، متأسفانه آب تویسرکان در حدود 15 روز با قطعی های مکرر و طولانی همراه بود.

وی اظهار کرد: به همین دلیل با پیگیری های نماینده مردم تویسرکان در مجلس، فرماندار، مدیرعامل آبفا همدان و تلاش کارکنان این اداره پکیج تصفیه آب سد سرابی ایجاد شده است.

رئیس اداره آبفای تویسرکان با بیان اینکه در حقیقت یک تصفیه خانه کوچک برای تأمین آب شرب منطقه سرابی ایجاد شده است، افزود: بر خلاف شایعات مبنی بر آلودگی آب این سد، در همین جا اعلام می کنیم که روستایی در منطقه مسکونی بالادست سد نیست که آلودگی برای آب ایجاد کند، مضاف بر اینکه آب آلودگی آن چنانی هم ندارد و در تصفیه خانه کوچک با پکیج نصب شده مراحل کامل یک تصفیه آب انجام می شود.

وی تصریح کرد: «مهندس حمید‌رضا جانباز»مدیر عامل آبفای کشور هم که سال گذشته به تویسرکان سفر کرده بود، آنالیز آب آنقدر مناسب و با کیفیت دانست که گفته بود: از این می توان برای تهیه آب معدنی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار رودآور حال باید منتظر ماند تا جواب آزمایش های مربوط به درصد شیمیایی و فیزیکی و املاح دیگر آب از سوی مرکز بهداشت تویسرکان اعلام شود.

رودآور بلافاصله پس از اعلام نظر آزمایش، آن را در سایت منتشر می کند تا از نگرانی های شهروندان بکاهد.

انتهای  پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان