آخرین اخبار

8. مرداد 1394 - 8:35   |   کد مطلب: 18882
در جامعه امروزی آنچه که سبب ارتقاء سطح مهارت شغلی و افزایش کاربردی کردن دروس ارائه در مراکز آموزش عالی به ویژه در شهرستان هایی که از فرصت های شغلی کمتری برخوردار هستند، می شود، تطبیق دادن آموزش های فنی حرفه ای با توانمندی های بومی ضرورتی برای ایجاد فرصت شغلی است.
به گزارش خبرنگار رودآور، در کشور ما سازمان آموزش فنی و حرفه ای با ایجاد زمینه های لازم برای تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان مستعد و علاقه مند به حرفه آموزی، بازآموزی، ارتقاء مهارت شغلی در سطوح مختلف مهارتی از طریق ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای برادران و خواهران سعی در فراهم ساختن زمینه ورود جوانان به بازار کسب و کار دارد .

و اما در شهرستان تویسرکان که به گفته مسئولان آن جامعه و به ویژه جوانان آن با معضل بیکاری روبرو هستند، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با شرایط اقلیمی، و ظرفیت ها و توماندی های بومی و محلی می توانند در ایجاد فرصت شغلی مؤثر باشد، چرا که مهیا ساختم هر گونه فرصت شغلی از مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ برای یافتن شغل جلوگیری می کند.

اگر زمینه های مناسب شغلی در شهرستان تویسرکان فراهم باشد جوانان تحصیل کرده در همین شهر به مردم خود خدمت می کنند، این موضوع می طلب که مسئولان امر در این راستا بیش از پیش وارد شوند و دست جوانان جویای کار را بگیرند، تا زمینه های ازدواج، خرید مسکن و مواردی از این قبیل را برای آنان فراهم سازند.

جوانان مستعد، فعال و خلاقی در شهرستان تویسرکان هستند که اگر زمینه برای آنان مهیا شود دست به کار شده و نه تنها برای خودبلکه برای دوستان و آشنایان خود نیز شغلی ایجاد می کنند.

خانم جلیلوند مربی خیاطی در تویسرکان می گوید: بانوان تویسرکانی استعداد خوبی در فراگیری خیاطی، گلدوزی، عروسک سازی و بسیاری از این قبیل موارد دارند، اما آن ها با آموختن این حرفه ها تنها می توانند بخش کوچکی از زندگی خود را بچرخانند در صورتی که دولت می تواند با حمایت های مادی و معنوی خود به ویژه در زمینه ارائه تسهیلات بانگی با این افراد برای ایجاد کارگاه های حداقل کوچک کمک کنند.

به سراغ امام جمعه شهرستان تویسرکان هم رفتیم تا نظرات او را در این باره جویا شویم.

حجت الاسلام «مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: مراکز فنی و حرفه ای در ایجاد مهارت ها و فرصت های شغلی در جامعه ما بسیار اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه با نگاهی اجمالی به اطراف خود این گونه بسترهای لازم ایجاد شغل توسط این فنی و حرفه ای را مشاهده می کنیم، اظهار کرد: برنامه ریزی های منسجم، دقیق و به ویژه کارشناسانه می تواند این فرصت ها را افزایش دهد.

امام جمعه تویسرکان افزود: در حقیقت مراکز فنی و حرفه ای با هدایت  نیروی انسانی دانش آموخته جامعه به سمت عملی کردن درس های آموخته شده در مراکز عالی، آنان را به سمت اشتغالزایی هدایت می کنند.

حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: تطبیق رشته ها و آموزش های فنی حرفه ای با توجه به شرایط اقلیمی، نیازمندی ها و توانمندی های بومی در شهرستان از مواردی است که می تواند در رفع معضل بیکاری و اشتغالزایی مؤثر واقع شود.

وی همچنین با بیان اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه ای می توانند بسترهای لازم برای افزایش آموزش عمومی جامعه در راستای سوق دادن جامعه به سمت الکترونیکی شدن را فراهم سازند، تصریح کرد: آموزش های عمومی ارائه شده در این مراکز در فرهنگ سازی جامعه ما به سمت بهره مندی صحیح از امکانات الکترونیکی و رفتن به سوی ایجاد موفق دولت الکترونیک مؤثر است.

به گزارش رودآور شهرستان تویسرکان دو مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح ویژه آقایان و  بنت الهدی صدر ویژه بانوان دارد.

مرکز فنی و حرفه ای برادران دارای هشت کارگاه مجهز در دو شیفت صبح و بعدازظهر است، کارگاه های تأسیسات و لوله کی، فناوری اطلاعات، خودرو، برق ساختمان، صنایع چوب، تراشکاری و جوشکاری از جمله این کارگاه ها در مرکز فنی و حرفه ای برادران تویسرکان هستند.

همچنین کارگاه های نقشه کشی ساختمان شامل معماری، اتوماسیون اداری، تکنسین، فتوشاپ، کاربر و ام ال دی، ماکت سازی ساختمان و اتوکد، خیاطی آموزشی صنایع چوب، منبت کاری، معرق کاری، مشبک کاری، سوخت نگاری  نیز برخی از کارگاه های ویژه بانوان در مرکز فنی و حرفه ای بنت الهدی صدر تویسرکان هستند.

 
انتهای پیام/
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان