آخرین اخبار

12. مرداد 1394 - 11:01   |   کد مطلب: 18959
طی حکمی از سوی ریاست قوه قضائیه؛
طرهانی دادستان جدید تویسرکان شد+تصاویر
طی حکی از آیت الله حاج شیخ صادق آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه، یونس طرهانی به عنوان دادستان تویسرکان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار رودآور، لحظاتی پیش با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات بهزیستی تویسرکان، از  زحمت بیش از هفت ساله عباس نجفی دادستان سابق تویسرکان قدردانی و یونس طرهانی به عنوان دادستان تویسرکان منصوب شد.

عباس نجفی پس از هفت سال خدمت در دادگستری تویسرکان، خرداد ماه امسال به عنوان  دادستان جدید شهرستان ملایر معرفی شد. یونس طرهانی که سابق بر این در دادگستری نهاوند مشغول بود، امروز با حکم آیت الله حاج شیخ صادق آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه به عنوان دادستان تویسرکان معرفی شد.

«محمد رضا مترقب» رئیس کل دادگستری استان همدان در این مراسم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره استقلال دستگاه قضایی کشور گفت: استقلال دستگاه قضایی و حفظ آن، اقتدار دستگاه قضایی، قانون گرایی و قانون مداری تربیت نیروی های جانشین امین و توجه به رفتن به سمت کاهش زندانیان و جلوگیری از افزایش طلاق توافقی از جمله مواردی است که رهبر انقلاب بر اهتمام قوه قضائیه بر آن ها تأکید دارند.

چرایی افزایش پرونده های قضایی بررسی شود

«مهرداد موسوی» فرماندار تویسرکان نیز  با اشاره به افزایش پرونده های قضای در تویسکران، تأکید کرد: باید بررسی و کارشناسی شود که پرونده های قضایی در کشور و به تبع در شهرستان رو به افزایش است.

وی با قدردانی از زحمات مسئولان قضایی تویسرکان و دادستان سابق این شهر، اظهار کرد: خوشبختانه مسئولان قضائی تویسرکان در رسیدگی به پرونده ها سعی و اهتمام ویژه ای دارند.

فرماندار تویسرکان برای کاهش جرائم و در نهایت کاهش پرونده ای قضایی نیاز به آگاهی بخشی و سوق دادن بیش از پیش جامعه به سمت فرهیختگی بیشتر داریم.

موسوی یادآور شد: برخوردهای قانونی و نظارتی و قضادی محکمتر نیز می تواند بر کاهش جرائم اثر گذار باشد، ولی آنچه که از اهمیت بیشتری برخوردار است نهادینه کردن فرهنگ عمومی جامعه با رویکرد پیشگیرانه در راستای قانون پذیری بیشتر و دوری از ارتکاب جرم است.

کاهش 20 درصدی آمار پرونده های مربوط به طلاق در تویسرکان

«مرتضی بهمنی فتاح» رئیس اداره دادگستری تویسرکان نیز از کاهش 20 درصدی آمار پرونده های مربوط به طلاق در تویسرکان در سال 93خبر داد و گفت: این مهم با توجه به اقدامات پیشگیرانه و مددکاران بهزیستی و مشاوره های خانوادگی در تویسرکان محقق شده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته، 315 پرونده ثبت شده در رابطه با موضوع طلاق در دادگستری تویسرکان بررسی شد، که از این تعداد 216 پرونده منتهی به حکم و 16 پرونده نیز در حال حاضر در دست جریان است.

رئیس اداره دادگستری تویسرکان افزود: متأسفانه پرونده های تشکیل شده در دادگستری در تویسرکان روند رو به رشدی دارد و با وجود کاهش ظرفیت نیروی انسانی در این دادگستری رسیدگی به پرونده ها با جدیت تمام انجام می شود.

بهمنی فتاح با بیان اینکه در سال گذشته 16 هزار و 519 پرونده ورودی به دادگستری داشتیم، عنوان کرد: با این وجود 16 هزار و 900 پرونده یعنی بیش از 14 درصد پرونده خارج و مختومه شد.

وی با اشاره به اینکه اولویت های ما در رابطه با پرونده های حوزه مواد مخدر، اراضی زراعی و باغات است، از افزایش رسیدگی ها به پرونده ها خبر داد و گفت: هدف اصلی ما حفظ امنیت و ارتقاء احساس آرامش عمومی در شهرستان است.

سال گذشته برخورد قاطعی با عاملان توزیع مواد مخدر صورت گرفت/اجرای 4 حکم اعدام در حوزه مواد مخدر در تویسرکان

«عباس نجفی» دادستان سابق تویسرکان نیز با تأکید بر اینکه یکی از اولویت های دستگاه قضایی  در تویسرکان برخورد قاطع با عاملان توزیع مواد مخدر در این شهرستان است، گفت: در این راستا چهار فقره حکم اعدام در حوزه مواد مخدر صادر شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بیش از 70 درصد از عاملان توزیع مواد مخدر تویسرکان در زندان به سر می برند و البته باید آسیب شناسایی شود که چرا مجرمان این حوزه افزایش یافته است.

«یونس طرهانی» دادستان جدید تویسرکان نیز گفت: امیدواریم با همکاری سایر مسئولان ذی ربط و با استفاده از ظرفیت های قانونی، مشکلات و ناهنجاری های شهرستان تویسرکان شناسایی شده و با یک اولویت بندی نسبت به رفع آن ها اقدام کنیم.

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان