آخرین اخبار

13. مرداد 1394 - 13:16   |   کد مطلب: 18984
گزارشی از تشییع لاله های آسمانی در تویسرکان؛
17مرداد ماه جاری 11 شهید گمنام در تویسرکان تشییع می شوند
هفدهم مرداد ماه جاری 11 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در تویسرکان تشییع و بیستم همین ماه پیکر مطهر دو تن دیگر از شهدای گمنام در شهر فرسفج تشییع و به خاک سپرده می شوند.

به گزارش خبرنگار رودآور، «مهرداد موسوی» فرماندار تویسرکان در ستاد هماهنگی و برنامه ریزی مراسم تشییع 11 شهید گمنام و تشییع و تدفین دو شهید گمنام در شهر فرسفج، گفت: در حقیقت شهدا فضای معنوی جامعه را عطرآگین می کنند.

وی اظهار کرد: اگر امروز لباس مدیریت به تن ما مسئولان است به برکت خون پاک شهدایی است که دانش آموختگان مکتب اهل بیت (ع) و عاشورا بودند و بی تردید شهدا چراغ هدایتی برای بشریت هستند.

فرماندار تویسرکان با اشاره به تشییع 11 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در روز هفدهم مرداده ماه جاری و تشییع و تدفین دو شهید گمنام دیگر در روز بیستم همین ماه در شهر فرسفج، افزود: انتظار می رود که کمیته های 6 گانه به نحو مطلوبی وظایف محوله خود را انجام دهند تا استقبال با شکوهی از شهدا صورت گیرد.

«سعید سعیدی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان نیز گفت: ساعت 17 عصر روز هفدهم مردادماه جاری پیکر مطهر 11 شهید گمنام را در سه راهی ولاشجرد تحویل می گیریم.

وی اظهار کرد: مسیر حرکت کاروان شهدای گمنام از شهر فرسفج، روستای سید شهاب و گردنه سرابی است و پس از آن در ورودی شهر تویسرکان از سمت نقطه سرابی استقبال بی نظیر مردم شهید پرور و ولایی تویسرکان از شهدای گمنام را خواهیم داشت.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: پس از آن کاروان  11 شهید گمنام در محل حیقوق نبی(ع) استقرار می یابند و مراسم شب وداع با شهدا همزمان با نماز مغرب و عشاء در این مکان برگزار می شود.

سعیدی تصریح کرد: همزمان با طلوع آفتاب روز هجدهم، از سمت فیرزوان کاروان شهدا تحویل مردم و مسئولان نهاوند داده می شود.

وی در ادامه با اشاره به تشییع و تدفین دو شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در پارک کوهستانی شهر فرسفج، گفت: این مراسم در شهر فرسفج در ساعت 10 صبح برگزار می شود.

به گزارش رودآور، همچنین «جواد زمردیان» نماینده کمیته جستجو مفقودین غرب کشور در گفت و گویی عنوان کرده بود: پیکر مطهر این دو شهید گمنام سال های دفاع مقدس که در جریان جستجوی های اخیر کمیته جستجوی مفقودین به وطن بازگشته بودند همزمان با سراسر کشور، بیستم مرداد ماه جاری در شهر فرسفج به خاک سپرده می شود.

به گفته وی قرار است در این روز پنج نقطه دیگر از استان همدان مراسم تشییع و تدفین شهدا برگزار شود.

نماینده کمیته جستجو مفقودین غرب کشور  با اشاره به آغاز کار تفحص شهداي مفقودالجسد از سال 69، گفته بود: 6 هزار شهيد مفقودالجسد باقي مانده است.

به گزارش رودآور 28 اردیبهشت ماه جاری بود که پیکر مطهر دو شهید گمنام دیگر پس از استقبال به یادماندی مردم شهید پرور تویسرکان در محل پارک توریستی کمربسته سرکان تشییع و تدفین شدند.

شهرستان تویسرکان خرداد ماه سال 91 با تشییع و تدفین پنج شهید گمنام در تپه نورالشهدا و 30 آذر ماه 91 با تشییع و تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد تویسرکان نورانی شده بود.

روز بیستم ماه جاری پس از تشییع وتدفین شهدای مذکور تعداد شهدای گمنام تدفین شده در خارج از گلزارهای شهدای تویسرکان به 11 شهید می رسد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان