آخرین اخبار

28. مرداد 1394 - 8:24   |   کد مطلب: 19164
سلسله مطالبات تویسرکانی ها از روحانی در آستانه سفر هیئت دولت به استان همدان(3)
فرهنگیان تویسرکانی از روحانی چه می خواهند؟!/حقوق مربیان پیش دبستانی؛ سالی800هرارتومان!
مشکلات بسیار سبب شده که اکثر معلمان تویسرکان به دلیل در نظر نگرفتن محرومیت تویسرکان و نداشتن تفاوت با شهرهای برخوردار مجبور به مهاجرت شوند و این تویسرکان است که باید با کمبود معلمان با سابقه، محرومیت آموزشی را نیز باید تحمل کنند، بماند که مربیان پیش دبستانی نیز از عدم صداقت در توجه دولت به آنان گله مند هستند.

به گزارش خبرنگار رودآور،امروز که مردم استان همدان چشم به راه حضور کاروان دولت تدبیر و امید به استان هستند فرهنگیان و معلمان سخت کوش استان به ویژه معلمان شهرستان تویسرکان مطالبات به حقه و ویژه ایی از دولت تدبیر و امید دارند. 

فرهنگیانی که معتقد هستند تویسرکان شهرستانی بسیار محروم است و از هر نظر زندگی در این شهر بحران زده نشانه ایی از ایثار و فداکاری مردم سخت کوش این دیار است.

آنان با تأسف معتقدند هیچ امتیازی برای کار و تدریس در این منطقه محروم برای معلمان در نظر گرفته نمی شود واین در حالی است که بعضی معلمان حتی مجبورند برای رفتن به روستاهای بسیار محروم و دوردست همچون کهنوش کرایه ایی بسیار، که قسمتی از حقوق دریافتیشان هم هست پرداخت کنند.

بماند که باید خطر تصادف در گردنه های پر پیچ و خم و نا ایمن راه های تویسرکان را نیز به جان بخرند که آخرین حادثه تصادف سرویس معلمان مهر ماه سال 93 بود که در این حادثه 10 تن از فرهنگیان تویسرکان زخمی شدند.
این مشکلات سبب شده که اکثر معلمان این دیار به دلیل در نظر نگرفتن محرومیت تویسرکان و نداشتن تفاوت با شهرهای برخوردار مجبور به مهاجرت شوند و این تویسرکان است که باید با کمبود معلمان با سابقه، محرومیت آموزشی را نیز باید تحمل کند.

حقوق مربیان پیش دبستانی؛ سالی800هزارتومان!

و اما از مشکلات مربیان پیش دبستانی هرچه گفته شود به قول خودشان کم است و اگر نیمی از آن هم گفته شود سنگ صبور هم می شکند.

یکی از مربیان پیش دبستانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، عنوان کرد: بیش از پنج سال است که در آموزش و پرورش تویسرکان خدمت می کنم و به دلیل علاقه ام به معلمی این کار را ادامه دادم، اما متأسفانه دریغ از هرگونه توجهی که به ما شود.

وی اظهار کرد: ما ماهیانه شاید 50 هزار تومان به عنوان حق الزحمه دریافت کنیم که سالانه 800 هزار تومان هم نمی شود، چرا که تنها ما هشت ماه فعالیت داریم و بماند که ما را هم بیمه نکرده اند.

این مربی پیش دبستانی افزود: در اکثر کشور ها مربیان پیش دبستانی از کرامت بیشتری برخوردار هستند چرا که معتقدند از تربیت و پرورش صحیح باید از سن کودکی صورت گیرد تا در بزرگسالی خود را به خوبی نشان دهد.

به ما راست نگفتند/استخدامی آموزش و پرورش به نام پیش دبستانی به گام دیگران

این مربی پیش دبستانی می افزاید: قول داده بودند که اگر استخدامی بیاید مربیان پیش دبستانی در اولویت هستند، قول ها و وعده هایشان را عملی نکردند و راست نگفتند، چرا که هیچ کدام از مربیان پیش دبستانی شهرستان تویسرکان شرایط شرکت در آزمون را ندارند و حتی چند روز پیش در آموزش و پرورش تویسرکان تجمع و اعتراضات خود را بیان کردند.

وی اظهار کرد: در برخی شهرهای دیگر هم اوضاع مشابه تویسرکان است نهایت یک یا دو مربی پیش دبستانی بتواند در آزمون شرکت کند.

یکی دیگر از معلمان تویسرکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور پگفت: خیلی پیش آمده که به ما حق مأموریت نداده اند.

وی می افزاید یکی از دوستان ما برای انتقالی از یک محل به محل کاری دیگر درخواست داده بود و به طور علنی مسئول آن بخش به او گفته بود اگر پارتی داشتید کارتان انجام می شد.

به گزارش رودآور معلمان تویسرکانی به ویژه مربیان پیش دبستانی با سختی هایی که به جان خریدند، چشمشان به تدبیر دولت دوخته شده است تا ببینند بار دیگر امید به تلاش در دل معلمان تویسرکانی دمیده می شود یا نه!

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان