آخرین اخبار

6. شهريور 1394 - 10:25   |   کد مطلب: 19266
بررسی جایگاه فریزبی در تویسرکان/
تویسرکانی ها در ورزش فریزبی استعداد بالایی دارند
ورزش فریزبی، ورزشی جدید در استان همدان و به تبع در تویسرکان است که با توجه به جذابیت، تحرک و نشاط بالای این رشته ورزشی، علاقه مندان مستعدی را در تویسرکان را به خود جلب کرده است و امید می رود فریزبی کاران تویسرکانی با تمرینات بیشتر خود به تیم ملی دعوت شوند.

به گزارش خبرنگار رودآور، شاید در گوشه و کنار پارک هامشاهده کرده اید که کودکانی با درب قوطی های پلاستیکی بازی های مختلفی انجام می دهند و آن را برای یکدیگر پرتاب می کنند یا گاهی هم که توپ فوتبالشان کم باد می شود و حوصله شان سر می رود بشقاب های پلاستیکی میوه خوری را یواشکی از توی سبد بیرون می آورند و در جمع دوستانه خود با پرتاب کردن آن ها به سمت یکدیگر با هم بازی می کنند.

گاهی این کودکان و نوجوانان پیش آمده که حتی با کمبود امکانات، وسایل بازی و سرگرمی هایی را برای خود فراهم می سازند تا ساعتی را که در پارک ها با هم سن و سال های خود بازی می کنند به خوشحالی و شادی سپری کنند.

با یک نگاه هرچند کوتاه به بازی کودکان ما هم سر شوق می آییم که برویم و دقایقی با آنان بازی کنیم تا با قهقه کودکانه شان از خستگی های روزانه خود بکاهیم.

و اما گفته می شود چندین سال پیش یعنی در سال های دهه 50  یک زن و مرد آمریکایی که در ساحل کالیفرنیا با یک تابه کوچک مشغول بازی می شوند و بعد به فکر ایجاد یک سرگرمی افتاده، تصمیم می گیرند صفحه مدور پلاستیکی ایجاد کرده و از آن برای ورزش و سرگرمی استفاده کنند، بدین ترتیب کم کم این رشته ورزشی با عنوان "فریزبی" مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت و طرفداران بسیاری را به خود علاقه مند کرد تا اینکه در کمیته بین‌ المللی المپیک در نشست که یازدهم مرداد امسال در کوآلالامپور پایتخت مالزی برگزار کرد، "فریزبی" را به رسمیت شناخته شد.

بی تردید هر ورزشی طرفدارانی در هر منطقه ای دارند و ورزش فریزبی هم از این قاعده مستثنی نیست و در شهرستان تویسرکان دوستارانی دارد، به همین دلیل با «مسعود هاشمی» مسئول انجمن فریزبی شهرستان تویسرکان به گفت و گو پرداختیم.

هاشمی درباره ورزش پر جذبه فریزبی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: ورزش فریزبی ورزشی به نسبت جدید در استان همدان و در شهرستان تویسرکان است .

وی با بیان اینکه این ورزش به طور رسمی از سال 90 در استان همدان فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: تیم تویسرکان نیز دو سالی است که به این ورزش روی آورده است.

مسئول انجمن فریزبی شهرستان تویسرکان اظهار کرد: در ورزش فریزبی از یک  بشقاب لبه دار پلاستیکی استفاده می کنند و انجمن آن نیز زیر نظر فدراسیون ورزش های همگانی ایران است.

هاشمی با اشاره به اینکه، تیم های ورزشی فریبزی در تهران، اصفهان، ماهشهر و همدان فعالیت دارند، عنوان کرد: تیم فریزبی تویسرکان نیز از ورزشکاران پر استعداد خوبی بهره مند است به طوری که ما امسال توانستیم در همدان، تیم همدان را شکست دهیم.

وی با بیان اینکه در سال جدید تیم فریبزی بانوان نیز در تویسرکان تشکیل شده است، گفت: خوشبختانه این رشته ورزشی به تازگی از سوی کمیته بین‌ المللی المپیک به رسمیت شناخته شده است و یک رشته المپیکی است.

مسئول انجمن فریزبی شهرستان تویسرکان عنوان کرد: در سطح شهرستان تویسرکان با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های شهرستان و به ویژه جوانان، استعدادهای خوبی در این رشته وجود دارد و در صورت تمرین های مناسب می توان امید داشت که فریزبی کاران تویسرکانی بتوانند به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

هاشمی با اشاره به اینکه این رشته ورزشی شکل ها و بازی های مختلفی دارد، تصریح کرد: فریزبی آلتیمیت، فریزبی گلف و فریزبی نمایشی از این دسته بازی ها هستند.

وی گفت: این رشته بیشتر در زمین چمن برگزار می شود و بیشتر فریزبی آلتیمیت هفت نفره و فریزبی نمایشی مورد استقبال قرار می گیرد.

 

مسئول انجمن فریزبی شهرستان تویسرکان ابراز کرد: در حقیقت فریزبی یک وسیله یا همان بشقاب پلاستیکی است که هر کسی می تواند با توجه به نوع تمرین های خود بازی های مختلفی از آن ابداع کنند و حرکات مختلف نمایشی چه به صورت تک نفره و چه به صورت گروهی را به اجرا در آورد.

هاشمی یادآور شد: ورزش فریبزی، ورزشی پر تحرک و مفرحی است که حتی در پارک ها و در صحرا هم می توان آن را انجام داد به طوری که دو نفر یا چند نفر بشقاب پلاستیکی را با شکل های جالبی برای یکدیگر پرتاب می کنند تا علاوه بر تقویت جسم و روح و قوای بدنی خود، لحظات نشاط آوری را در کنار هم دیگر سپری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: که جوانان مستعد تویسرکانی علاقه مند به این رشته بتوانند با تمرین های مناسب و با انگیز در مسابقات حضور یابند تا بتوانند سهمیه حضور در تیم ملی را به دست آورند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان