آخرین اخبار

7. شهريور 1394 - 10:24   |   کد مطلب: 19276
صبح امروز نخستین کاروان راهیان نور از اقشار مختلف مردم در قالب کاروان اعزام به سرزمین مجاهدت های خاموش به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند، تا به گفته خودشان با شناختن مسیر، در روزمرگی دنیای امروز گم نشوند.

به گزارش خبرنگار رودآور، کاروان راهیان نور عنوانی است که برای گروه اعزامی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و یا مناطق جنگی در غرب کشور انتخاب شده است.

در قالب این کاروان که بیشتر در ایام تعطیلات نوروز و یا تابستان برگزار می شود اقشار مختلف مردم به ویژه نسل های سوم و چهارم با تجدید بیعت با شهدا و امام شهدا از یادمان های مختلفی در مسیر و منطقه بازدید می کنند.

سفری معنوی که در آن بسیاری به دنبال گمگشته های خود هستند تا شاید معنای حقیقی عشق و دلدادگی به خدای تعالی و ائمه اطهار(ع) را درک کنند.

در این راستا هر ساله از شهرستان تویسرکان نیز اعزام های متعددی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس انجام می شود و صبح امروز نیز نخستین اعزام کاروان راهیان نور به سمت مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

«سعید سعیدی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهدای غرب کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای عزیز فرمودند جهادکردستان جهاد خاموش بود.

وی با بیان اینکه در این سفر مجاهدت ها و از خودگذشتگی رزمندگان کشورمان به ویژه مجاهدت های رزمندگان در مناطق عملیاتی غرب برای مردم و نسل جوان تبیین می شود، اظهار کرد: این افتخاری برای ماست که هر ساله تعداد بسیاری از  اقشار مختلف مردم تویسرکان به مناطق عملیاتی در جنوب و غرب کشور اعزام می شوند.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان، از راهیان نور به عنوان اردویی سرشار از معنویت در راستای نهادینه کردن فرهنگ و ایثار وشهادت یاد کرد و گفت: در این زمینه پیوند ارزشی مستحکمی بین جوانان و دوران هشت سال دفاع مقدس و نسل امروز بسته می شود.

سعیدی با بیان اینکه امروز 100 تویسرکانی در قالب نخستین گروه به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می شوند، تصریح کرد: در مراحل بعدی سرگروه های حلقه های صالحین، طلاب و پیشکسوتان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می شوند.

وی عنوان کرد: در این سفر معنوی سعی شده تا با اعزام راویان  و مبلغان، تبیین ارزش های اوالای نقلابی و اسلامی و سیره و منش شهدا به شکل کامل تری انجام شود.

راهیان نور میعادگاه عاشقان الله است

«حجت الاسلام محمد محمود زاده» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: راهیان نور میعادگاه عاشقان الله است و کسانی که در این سفر معنوی همراه هستند و حضور دارند در حقیقت با آرمان های والای انقلابی و ارزش های شهدا تجدید میثاق می کنند.

وی اظهار کرد: مسافران سرزمین های نور با روحیه بسیجی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا می شوند و سعی می گنند با الگو قرار دادن سیره و منش شهدا با خودسازی خودشان را برای قیام امام زمان(عج) آماده کنند.

سفر به سرزمین مجاهدت های خاموش، سفری برای رسیدن به ارزش های حقیقی

«محسن عبدالمالکی» مسئول فرهنگی سپاه ناحیه تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: راهیان نور حرکتی بسیار مبارک است و به فرموده رهبری راهیان نور حرکتی برجسته، هدفمند و تأثیر گذار است.

وی عنوان کرد: راهیان نور حرکتی معنوی و فرهنگی در قالب شناساندن دلاوری های جانانانه شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس به اقشار مختلف مردم به ویژه نسل های بعد از جنگ است که از سال های قبل آغاز شده و هر ساله خیل عظیم مشتقان از هر نقطه ای از این مرز و بوم به مناطق عملیاتی جنوب و غرب و کشور اعزام می شوند.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه تویسرکان افزود: کاروان راهیان نور غرب کشور با عنوان کاروان سرزمین مجاهدت های خاموش کردستان صبح امروز از تویسرکان اعزام شدند.

آشنایی با شهدا ما را از روزمرگی ها نجات می دهد

 

خانم باقری یکی از تویسرکانی هایی است که به کاروان راهاین نور را همراهی می کند، وی درباره احساس خود می گوید: از اینکه هر ساله افتخار دارم در این اردوهای های معنوی حضور یابم بسیار خرسندم.

وی گفت: در این سفر دخترم هم با من است چرا که می خواهم از همان کودکی معنای عشق و شهادت و ایثار را به او نشان دهم.

خانم باقری افزود:  زندگی های امروزه، شاید به نوعی تکراری شده است در حالی که اگر با هدف و آرمان های شهدا آشنا شویم از این روزمرگی ها خارج می شویم و اهداف ارزشمندی برای خودمان انتخاب می کنیم.

با قدم نهادن در سرزمینی که خون شهدا بر آن ریخته شده است وظیفه یمان سنگین تر می شود

امیرحسین نوجوان تویسرکانی است که کاروان اعزامی به مناطق غرب کشور حضور دارد، او نیز گفت: من در زمان جنگ حضور نداشتم، تنها از تلویزون رشادت های رزندگان را مشاهده کرده ام و از اینکه امروز به مناطق عملیاتی جنگی اعزام می شوم خوشحال هستم.

وی تصریح کرد: در این مناطق به طور یقین و درک رشادت های شهدا و رزمندگانمان ملموس تر است چرا که به سرزمین هایی قدم می گذاریم که روزگاری شهدای ما در آنجا قدم گذشته اند و خون های پاک شان بر روی زمین ریخته شده است.

امیرحسین افزود: با قدم نهادن در سرزمینی که خون شهدا بر آن ریخته شده است وظیفه یمان را سنگین تر می شود.

راهیان نور فرصتی برای شناختن مسیر شهدا تا گم نشویم

آقای فضلعلی دیگر نوجوان تویسرکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور اظهار کرد: در این سفر می روم تا خودم را بشناسم، تا با الگو قرار دادن اخلاق و رفتار شهدا خودم  در مسیر آنان قرار دهم.

وی افزود: راهیان نور فرصتی برای شناختن مسیر شهدا است تا ما راهمان را گم نکنیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان