آخرین اخبار

15. بهمن 1394 - 16:26   |   کد مطلب: 21400
رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش 11 درصدی اعتبارات سازمان بهزیستی در سال95 خبر داد.

«انوشیروان محسنی بندپی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در حاشیه نشست بررسی مشکلات حوزه اداره بهزیستی در تویسرکان، از حسن نظر مفتح در دفاع منطقی و علمی از سازمان بهزیستی قدردانی کرد و گفت: از برکات انقلاب اسلامی تشکیل سازمان بهزیستی به همت شهید مفتح بود که برای محقق شدن اقدامات قانونی در زمینه پیشگیری از معلولیت و آسیب های اجتماعی، اعتیاد و امور بیماران روانی تشکیل شد.

وی اظهار کرد: این سازمان از بدو تأسیس تاکنون منشاء اقدامات ارزشمندی بوده و با تقویت بدنه کارشناسی در استان و شهرستان زمینه ارائه خدمات متعددی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش 11 درصدی اعتبارت سازمان مربوطه در سال 95 خبر داد و افزود: مظنور آن است که این سازمان تعهدهایی که می تواند داشته باشد معادل 11 درصد مبتنی بر رشد است.

محسنی بندپی عنوان کرد: بر مبنای تدبیر و امید سعی شده که نسبت به کنترل آسیب ها در جامعه تلاش گسترده تری داشته باشیم، از این رو آمادگی غربالگری شنوایی کلیه نوزدان را داریم که در سال آینده بالای 90 درصد نسبت به این مورد متعهد می شویم.

وی تصریح کرد: در صورتی که اداره ثبت احوال توسط فرماندر مکلف شود این آمادگی وجود دارد که در طول 10 سال آینده همه نوزادان از تست غربالگری عبور کنند تا پس از بررسی در صورت مشکل مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در رابطه مشکل بینایی، اگر آموزش و پرورش بپذیرد که ثبت نام موکول به ارائه گواهی شود، ما نیز متعهد می شویم که تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

محسنی بندپی همچنین افزود: اگر کارشناس ژنتیک اعلام آمادگی کند مورد حمایت سازمان قرار می گیرد تا از معلول زایی پیشگیری کنیم.

وی تصریح کرد: سه تعهد بالا را باید سعی کنیم به درستی پیش ببریم تا جامعه ای با نشاط، توماند و پویا داشته باشیم که البته نیاز به همکاری آموزش و پررش و ثبت احوال دارد و افرادی را که در این زمینه ها فاقد توان مالی هستند را نیز حمایت کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از خبرهای خوش برای تویسرکانی نیز گفت و تصریح کرد: از تعداد 50 نفر پشت نوبت کمک هزینه ازدواج تعداد 30 نفر تا قبل از سال محقق شود.

محسنی بندپی گفت: برای 22 دوقلوی پشت نوبت حوزه اجتماعی تا روز شنبه اطلاعات آنها در راستای کمک موردی به دفتر ریاست سازمان ارسال شود.

وی  افزود: همچنین 42 سهمیه خانوار های دارای دوعضو معلول وبیشتر فاقد مسکن روستایی  به بهزیستی شهرستان تویسر کان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: برای تامین و تهیه وسایل کمک توانبخشی مبلغ 100 میلیون تومان به شهرستان تویسرکان پرداخت می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: با توجه به جمعیت  7/13 در صدی سالمند شهرستان صدور مجوز مرکز روزانه سالمندان با سهمیه 50 نفر یارانه  بگیرمحقق و برای کمک به سه گروه همیار مبلغ 60 میلیون تومان پرداخت شود.

محسنی بندپی بیان کرد: کلیه تجهیزات کاردرمانی مورد نیاز شهرستان تهیه و در اختیار کاردرمان بخش خصوصی قرار گیرد.

وی افزود: مصوب گردید برای هشت خانوار دارای عضو معلول در مراکز شبانه روزی که توان پرداخت شهریه ندارند کمک موردی پرداخت شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در این نشست همچنین مصوب شد تا در زمینه کمک به تعاونی معلولان مبل و منبت روستای سیدشهاب، اگر پنج معلول اشتغالزایی کنند وام چهار صد به ازای هر معلول 15 میلیون تومان پرداخت می شود.

 در نشست بررسی مسائل و مشکلات جامعه هدف اداره بهزیستی شهرستان تویسرکان مدیر کل سازمان بهزیستی استان قول مساعد برای پرداخت مبلغ پنج میلیون تومان کمک موردی بلاعوض به هر عضو تعاونی  را داد.

به گزارش رودآور همچنین «انوشیروان محسنی بندپی» رئیس سازمان بهزیستی به همراه نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مسئولان  و مردم شهید پرور تویسرکان، در گلزار شهدا با غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند و با نثار گل از مقام شامخ شهیدان تجلیل و یاد و نام آنها را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان