آخرین اخبار

7. فروردين 1395 - 8:58   |   کد مطلب: 22289
اجرای طرح آرامش بهاری با رویکرد ارتقاء معنویت و نهادینه شدن فرهنگ اسلامی ایران در جامعه، با کلیک خوردن آن در بقاع متبرکه، بی شک کودکان، نوجوانان و جوانان این سرزمین را با امامزادگان مأنوس می کند.

به گزارش خبرنگار رودآور، طرح آرامش بهاری با توجه به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبی بر آن که «بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند» چندین سال است همزمان با تعطیلات نوروزی در سطح استان همزمان با سراسر کشور در حالی برگزاری است.

آقای محمدظاهری یکی از شهروندان تویسرکانی در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار رودآور می گوید: اینکه مسافران و زائران هنگام زیارت با مسائل شرعی لازمه در خیمه های معرفت برپا شده در امامزادگان آشنا می شوند، تلاش مؤثری برای ارتقاء معنویت در جامعه است.

وی تصریح کرد: شاید سابق بر این نمازی، زیارتی می خواندیم و به راحتی پس از زیارت از مکان مورد نظر می رفتیم، اما با اجرای طرح آرامش بهاری علاوه بر اینکه با مسائل شرعی ضرروی آشنا می شویم، از مشاوره های مختلفی نیز در خصوص مسائل خانوادگی و دیگر مسائل به ویژه در رابطه با سبک زندگی اسلامی بهره مند می شویم.

علی که کودکی 12 ساله است نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، می گوید: از اینکه در غرفه کودک حضور یافته و نقاشی کشیدم خوشحالم، چرا که اینجا هم سن و سال های خودم را هم می بینم که با چه شوق و اشتیاقی از مدادرنگی ها برای رنگ آمیزی نقاشی های خود استفاده می کنند.

وی افزود: حتی در اینجا در انتخاب رنگ برای نقاشی های کشیده شده به یکدیگر کمک می کنیم و با کودکان سایر شهرها نیز آشنا می شویم.

النا دختری پنج ساله است، او نیز از حضور در غرفه کودکان خوشحال بود، بالا و پایین می پرید و تند تند نقاشی اش را رنگ آمیزی می کرد تا نزد، رحانی خوش لبخند برود و با تحویل دادن نقاشی خود، جایزه ای دریافت کند.

دخترکی 9 ساله که برادرش از او فیلم می گرفت، نیز مشغول خواندن سوره ای از قرآن را از حفظ برای یکی از مبلغان بخواند و جایزه اش را دریافت کند.

به گزارش رودآور، اجرای طرح آرامش بهاری با رویکرد ارتقاء معنویت و نهادینه شدن فرهنگ اسلامی ایران در جامعه، با کلیک خوردن آن در بقاع متبرکه، بی شک کودکان، نوجوانان و جوانان این سرزمین را با امامزادگان مأنوس می کند.

در این رابطه «حجت ‌الاسلام محمد کاروند» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از اجرای این طرح بیش از بیش از 60 بقعه متبرکه در سطح استان همدان در سال 95 خبر داد و گفت: همراه با اجرای این طرح خیمه های معرفت نیز در سطح این 60 بقعه برپا شده است.

وی همچنین با اشاره به اعزام 50 نفر از مبلغین حوزه علمیه قم در سطح استان و استقرار آنان در امازماگان و بقاع متبرکه، اظهار کرد: مبلغین اعزامی وظیفه پاسخگویی به مسلئل شرعی و مشاوره خانوادگی را بر عهده دارند و با رویی گشاده از مسافران و مهمانان نوروزی استقبال می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: غرفه کودکان و نوجوانان  به عنوان یکی از شلوغترین غرفه های خیمه های معرفت، با استقبال پرشور کودکان و نوجوانان همراه بوده است.

حجت ‌الاسلام کاروند خدام و هیئت امنا این امکان به پیشنهادها و نقطه نظرهای مسافران و زائران توجه ویزه دارند، عنوان کرد: مساجد و برخی حسینه های نیز آمادگی لازم برای استقبال از مسافران در شرایط نامساعد جوی را دارند.

«علی افشاری» مدیر اوقاف و امور خیریه تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از اجرای طرح آراش بهاری در 6 بقعه متبرکه؛ حرم مطهر حضرت حیقوق نبی (ع)، امامزاده محمد(ع) روستای شأن آباد، امامزاده علی اصغر (ع) روستای ولاشجرد، امامزاده باباپیرعلی شهر فرسفج، امامزاده زید بن علی(ع) روستای امامزاده زید و امامزاده عبدالله (ع) آرتیمان و امامزاده ناصر(ع) خبر داد.

وی به برگزاری نماز جماعت در ایام نوروز در این بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح 6 مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم و سه مبلغه از حوزه علمیه خواهران تویسرکان ما را یاری می کنند.

مدیر اوقاف و امور خیریه تویسرکان همچنین با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در حین اجرای این طرح، اظهار کرد: غرفه های قرآن خوانید جایزه بگیرید، کودکان و نوجوانان، حجاب و عفاف، مشاوره و وقف، پاسخگویی به مسائل دینی و احکام سفر از جمله غرفه های برپا شده در خیمه معرفت هستند.

افشاری با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فرودین ماه جاری ادامه دارد، افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی نیز همزمان با اجرای این طرح برای علاقمندان با رویکرد ارتقاء فرهنگ عموم و نهادینه ساختن معنویت و سبک زندگی اسلامی برنامه ریزی شده است.

«حجت الاسلام جامه بزرگ» نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: یکی غرفه های خیمه های معرفت که مورد استقبال قرا گرفت، همین غرفه احکام مسافر و غرفه قرآن بخوانید جایزه بگیرید است.

وی اظهار کرد: احکام مسافرت و حتی روز 13 بدر هم بای ماسفران بیان می شود، چرا که رعایت نکات دینی در روز سیزدهم فرودین که رو طبیعت است بسیار مهم است.

این روحانی حوزه علمیه قم عنوان کرد: دوری از ریختن زباله بر روی زمین، غصب نکردن اموال مردم از جمله عدم حضور در باغ ها و زمین های مردم، نشکستن درختان و آتش نزدن آن، همه و همه از مسائلی ضروری است که باید رعایت شود تا هنگام شادی در روز سیزدهم، حق الناس و حق الله بر گردن کسی نیاورد.

حجت الاسلام جامه بزرگ از استقبال پرشور مردم از بقاع متبرکه خبر داد و گفت: تنها در جوار حضرت حیقوق نبی(ع) شاهد حضور روزانه بیش از 600 مسافر و گردشگر نوروزی در این مکان هستیم که به تبع از طرح آرامش بهاری نیز استقبال می کنند.

انتهای پیام/زنگنه

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان