آخرین اخبار

18. اسفند 1398 - 6:36   |   کد مطلب: 22699
زبان هنر در عین ملایمت یکی از برنده ترین تیغ ها در برابر آنانی که نمی خواهند ما و فرزندانمان هویت شیعی را داشته باشیم و یا اگر داریم بی هویت باشیم.

به گزارش خبرنگار رودآور، کم نیستند، هنرمندانی که با استفاده از هنر خود دلدادگی هایشان نسبت به مولای متقیان امام علی(ع) را به نمایش می گذارند تا بدین وسیله به واسطه هنر در انتقال اندیشه و معارف ناب اسلام به دنیا جز پشگامان باشند.

«ایرج ابوالقاسمی» قلم زن نمونه تویسرکانی است که حدود 16 سال در رشته قلم زنی، قلم کاری، حجاری و آهنگری سنتی فعالیت دارد، محور اصلی کارهای وی هنرهای اسلامی، اسماء متبرکه و جلاله خداوند سبحان و ائمه اطهار(ع) و نیز ذکرهای توصیه شده از بزرگان عالم تشیع است.
وقتی پای صحبتش می نشینی از اول تا آخر کلامش مرام و مسلک علی است، مرام و مسلکی که نه تنها تلاش کرده در زندگی خود نهادینه کند بلکه به فرزندان خود نیز می آموزد.
این قلم زن تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور یکی از اهداف اصلی خود از انجام هنر زیبای قلم زنی را زنده نگه داشتن هویت اسلامی و معرفی فرهنگ والای شیعی به دنیا می داند و می گوید: تقویت روحیه در پیروان مقام ولایت، از حضرت علی(ع) تا امام زمان (عج) و نیز در این زمانه نائب بر حق ولی عصر(عج) مقام معظم رهبری از مهمترین اموری است که باید به آن پرداخت.
ابوالقاسمی می افزاید: از همه مهمتر انتقال این اصول به نسل های بعدی و آموزش آن به ویژه به کودکان و نوجوانانی است که این روزها به شدت مورد آماج و هدف تیرهای جنگ نرم دشمنان اسلام قرار گرفته اند تا با فرهنگ ناب اسلامی و شیعی به درستی آشنا شوند.
وی با تأکید بر اینکه همه ما مؤظف به شناخت کامل، حفظ، معرفی و انتقال فرهنگ تشیع هستیم، عنوان کرد: امروزه از مهمترین مسائلی که باید برای حفظ اصول اسلامی و انقلابی به آن توجه کرد، پیروی از خط رهبری و هم قدم شدن با ایشان در راه دفاع از ارزش های اسلامی است، چرا که باید همیشه خود را مخاطب آیه شریفه «اطيعوالله و اطيعوالرسول و اولي الامرمنكم» بدانیم.
وی تصریح کرد: باید یادمان باشد که زبان هنر در عین ملایمت یکی از برنده ترین تیغ ها در برابر آنانی که نمی خواهند ما و فرزندانمان هویت شیعی را داشته باشیم و یا اگر داریم بی هویت باشیم. 
این قلم زن تویسرکانی از مسئولان خواست تا با حمایت از هنر و هنرمندان در هر عرصه ای، زمینه های مساعد برای انتقال فرهنگ اسلامی ـ شیعی را به دنیا بیش از پیش فراهم سازند و در این راستا با حمایت از هنرهای مختلف در معرفی و انتقال اسلام و تشیع بسیار تلاش کرده و از هیچ کوششی فروگذاری نکنند.
ابوالقاسمی گفت: در این زمانه مهم است که من و شما، ما شویم، هم دست، همدل و همزبان به جهانیان بگوییم «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ مِنْ عَذَابِي» ؛ چرا که صراط مستقیم همین است و بس.
وی با اشاره به اینکه باید به فززندان خود به خوبی اسلام و تشیع را معرفی کنیم، ادامه می دهد: ما شیعه امام علی(ع) و پیرو و حامی ولایت هستیم و به یاری خدا تا جان در بدن داریم همین گونه می مانیم. 
ایرج؛ این قلم زن تویسرکانی و از شیفتگان امام علی(ع)، حرف ها برای گفتن، بسیار دارد، اما به گفته خود حرفایش را با هنر  قلم زنی انتقال می دهد و به زیبایی با عمل ولایت مداری را به فرزندان خود می آموزد.
به هر طرف که چشم بیاندازیم تابلوهای زیبایی را می بینیم که جملات نابی بر روی آن ها توسط این هنرمند تویسرکانی نقش بسته است.
جمله زیبای بسم الله الرحمن الرحیم حاکمیت به حق اسلام و خداوند سبحان را به همه کائنات نشان می دهد یا در تابلویی قلم زنی شده دیگری از ابوالقاسمی مشاهده می کنیم که نقش بسته است" ز بعد محمد(ص) علی اشرف است/مصداق کامل حدیث غدیر است".
در تابلویی دیگر جمله "علی مع الحق و الحق مع علی" که حقانیت بی چون و چرای فرهنگ شیعه را نمایانگر است را خواهیم دید و جمله معروف "لافتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار" را نیز که بیانگر قدرت و اقتدار الهی را نشان می دهد که به تشیع متصل و از هم جدانشدنی است.
و شاید آیه مبارک «اطيعوالله و اطيعوالرسول و اولي الامرمنكم» سرآمد تمام تابلوهای قلم زنی شده اش باشد و بسیار و بسیار تابلوهای دیگری که رنگ و بوی فرهنگ شیعی را عیان می سازد.
انتهای پیام/زنگنه
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان