آخرین اخبار

15. ارديبهشت 1395 - 14:36   |   کد مطلب: 22815
در میان ناله های سر به فلک کشیده همدانی ها از غم از دست دادن مردی بزرگ از قافله شهدا، این خواهر داغ دیده شهید شمسی پور بود که برای استقبال از پیکر مطهر بردارش زانو زد و تمام قد احترام گرفت.

به گزارش خبرنگار رودآور، امروز همدان حال و هوایی کربلایی داشت، شنیده بودند که حاج علیشان شهید شده است، پیر و جوان، زن و مردم سر از پا نمی شناختند، قرار بود مراسم تشییع ساعت 9 و 30 دقیقه صبح آغاز شود و اما همدانی ها ساعت ها قبل در میدان امام خمینی(ره) گرده هم جمع شده بودند.

شهید شمسی پور نه تنها در میان اهالی جبهه و جنگ نام و نشانی داشت و به خوش رفتاری و گره گشایی معروف بود بلکه برای دانش آموزان، ورزشکاران و نسل های پس از دفاع مقدس نیز شناخته شده بود.

پوستر شهید در دستان نوجوانان و جوانانی بود که شهید را راهنمای زندگیشان می دانستند، پرچم های مرگ بر امریکا در میان جمعیت همه نشان از روحیه استکبارسیزی مردم ولایتمدار و شهید پرور همدان داشت.

حضور دانش آموزانی که گاه گاهی شهید شمسی پور برای آنان در راهیان نور روایت گری می کرد نیز معنویتی از جنس نوجوانانه به مراسم داده بود.

عقربه های ساعت به کندی حرکت می کرد و همه منتظر پیکر مطهر شهید شمسی پور بودند، کمی آن طرف تر بانویی عصا به دست به زمین خورد، به سویش که خیره شدم، او نیز خیره خیره راه مستقیم را نگاه می کرد، به طرفش رفتم تا دستانش را بگیرم اما خیلی زودتر از من دورش را گرفتند، بانوان دیگر با صلوات او را از زمین بلند کردند و من ماندم و دستی که برای عکس گرفتن از او رفت و او با دیدن عکس شهید شمسی پور تمام قد احترام گرفت.

به یک باره در جمعیت غوغایی به پا شد، فریاد حسین، حسین، یا زینب یا زینب گوش فلک را هم کر کرد، آری او خواهر شهید شمسی پور بود، استوار با تکیه بر عصای خود به راهش ادامه و داد و بلند بلند به استقبال کنندگان برادر شهیدش می گفت: خوش آمدید، خوش آمدید.

حرکت عقربه های ساعت کندتر شدند و از دور صدای کجایید ای شهیدان خدایی به گوش می رسید و این مردم بودند که  فریاد برآوردند شهید شمسی پور شهادتت مبارک.

پیکر مطهر شهید شمسی پور توسط موتورسورانی که نام شهدای مدافع حرم را بر روی پلاکاردهایی ویژه حمل می کردند، همراهی می شد.

خودروی حامل پیکر مطهر شهید شمسی پور نزدیک  و نزدیک تر شد و در این جا بود که خواهر شهید شمسی پور برای استقبال از برادر خود زانو زود و باز احترامی دیگر و صبری زینبی دیگر.

سردار باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح نیز به عنوان سخنران مراسم از شهامت، شجاعت، صبر و استقامت شهید شمسی پور سخن ها گفت و اینکه شهید شمسی پور در سوریه نیز به دلیل گره گشایی اسطوره ای برای مردم سوری بود.

سردار باقرزاده شعار اصلی شهید شمسی پور را مرگ امریکا دانست و تأکید کرد امروز وظیفه ما حفظ روحیه استکبارستیزی است.

و گذشت و بعد آیت الله موسوی اصفهانی بر پیگر مطهر شهید نماز خواند، نماز که تمام می شود همهمه ای به پا بر می خیزد، گویا عاشورا باز تکرار شد و دوستان و عاشقان شهدا فریاد برآوردند ای اهل حرم میر و علم دار نیامد، علم دار نیامد....

به گزارش رودآور « شهید علیرضا شمسی پور» صبح روز  ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری در جریان تفحص شهدا در ارتفاعات کانی‌مانگا (پنجوین عراق) بر اثر اصابت مین والمری به درجه رفیع شهادت نائل شد و امروز در میان خیل عظیم مردم شهیدپرور استان همدان تشییع و در گلزار شهدای این شهر تدفین شد.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان