آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1395 - 11:35   |   کد مطلب: 22818
به مناسب هفته معلم همایش بزرگ ورزش باستانی با حضور 200 باستانی کار از دانش آموزان دبیرستان شاهد شهید فهمیده تویسرکان در سالن دو هزار نفری الغدیر تویسرکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رودآور، به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، مراسم بزرگ ورزش باستانی با حضور 200 نفر از دانش آموزان آموزشگاه شاهد شهید فهمیده تویسرکان در سالن دو هزار نفری الغدیر تویسرکان برگزار شد. در این مراسم باشکوه که مسئولان شهرستان، اولیاء دانش آموزان، پیشکسوتان و روسای هیئت های ورزشی حضور داشتند.

قمری مدیر آموزشگاه شاهد شهید فهمیده تویسرکان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با تجلیل از مقام شامخ شهدا در مورد روند اجرای مراسم گفت: دانش آموزان این آموزشگاه از ابتدای سال تحصیلی به صورت کلاسی هر هفته به مدت یک یا دوست ساعت زیر نظر آقای احسانی مربی پر تلاش تربیت بدنی آموزشگاه به تمرین ورزش باستانی و مدت یک ماه است که به صورت گروه 200 نفری جهت هماهنگی بیشتر به تمرین پرداخته اند.

وی با بیان اینکه 30 دانش آموز این رشته را به صورت حرفه ای تمرین می کنند، اظهار کرد: در این راستا از زحمات دانش آموزان، عوامل اجرایی، همکاران آموزشگاه، و اولیاء نیز باید قدردانی کرد.

مدیر آموزشگاه شاهد شهید فهمیده تویسرکان افزود: ورزش باستانی در ترویج منش پهلوانی حضرت علی (ع) در جامعه برای بالا بردن روحیه ایمان، گذشت، فداکاری و پهلوانی اثربخش است.

قمری تصریح کرد: الگوگیری از رفتار و منش حضرت امام علی(ع) برای ساختن جامعه سالم چه از تظر روحی  چه از نظر جسمی نیاز است.

وی اشاره به سابقه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در کشور، عنوان کرد: این ورزش از جذابیت های خاصی برای نوجوانان و جوانان برخوردار است چرا که با روحیه معنوی و منش پهلوانی گره خورده است.

به گزارش رودآور، ورزش باستانی و زورخانه ای قدمتی سه هزار ساله دارد که پیشینه این ورزش به ایران و ایرانیان برمی گردد.

ورزش پهلوانی نیز از جمله ورزش های رزمی به شمار می آید که هر حرکت آن گویای یک نوع تمرین رزمی است.

 گرفتن میل تمرینی برای به دست گرفتن گرز در میدان جنگ، استفاده از کباده تمرینی برای قوی کردن بازوان برای استفاده از تیر و کمان، برداشتن سنگ تمرینی برای قوی کردن ماهیچه ها برای استفاده از سپر، به کار بردن تخته شنا تمرینی برای استفاده از قبضه شمشیر و چرخیدن تمرینی برای مبارزه در میدان جنگ در آن واحد با چند نفر بوده است.

در این مراسم از 10 معلم نمونه تویسرکانی که دو نفر از آن ها جز معلمان نمونه استانی بودند با اهداء لوح تقدیر و هدایی تجلیل به عمل آمد.

علی رشیدیان و منصور توکلی معلمان نمونه استانی و عفت سلیمی، مریم جلیلوند، محمد عبدالمالکی، رضا بختیاری، زهرا زین العابدینی، خاطره گلمیرزایی، ندا پرتو و محمد زبده معلمان نمونه شهرستانی بودند که مورد تشویق قرار گرفتند.

همچنین تجلیل از مسعود قمری مدیر آموزشگاه و امیر احسانی مربی تربیت بدنی آموزشگاه  نیز بخشی دیگری از برنامه ها بود.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان