آخرین اخبار

1. خرداد 1395 - 8:23   |   کد مطلب: 23068
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان همدان، از ساخت ۲۲۸ مدرسه با یک هزار و ۳۸۸ کلاس درس و اهداء 85 میلیارد تومان کمک مالی در راستای تأمین نیازمندی های آموزشی دانش آموزان توسط خیرین مدرسه ساز در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار رودآور، این روزها حرف از جشنواره ها و همایش های خیرین مدرسه ساز می زنند که در هر گوشه و کناری از کشور برگزار می شود، خیرانی که تنها برای رضای خدا همراه با نهضت مدرسه سازی که به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی محسوب می شود، گام های استواری برداشته اند.

افرادی خیری که دستانشان را باید بوسید، انسان های نیک اندیشی که در راه کمک به دانش آموزان بی بضاعت به ویژه در مناطق محروم در تلاش برای تهیه امکانات آموزشی مناسب برای آنان هستند و همچون فرزندان خود به آن دانش آموزان نگاه می کنند.

دستانی کوچک، مردانی بزرگ

برخی خیرین مدرسه ساز کودک هستند و کم سن و سال و با دستانی کوچک همچون مردان بزرگ عمل می کنند، گاهی هم برخی حتی با وجود آنکه خودشان بضاعت مالی اندکی دارند، از همین اندک سرمایه زندگی خود، در راستای کمک به مدرسه سازی قدم بر داشته و برخی دیگر که هیچ ندارند دست به دعا برمی دارند تا نشان دهند که در میدان کمک رسانی هستند.

 ساخت ۲۲۸ مدرسه خیرساز در استان همدان

«فرزاد تیموری» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان همدان در این باره گفت: جامعه پیشرفت خواهد داشت که توجه ویژه ای به آموزش و پرورش آن در سطح کلان شود.

وی اظهار کرد: با توجه به به ضریب محرومیت تعریف شده برای آموزش و پرورش تویسرکان، این شهرستان سهم مناسبی از اعتبارات مربوط به استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان همدان از افتتاح مجتمع آموزشی حضرت رسول(ص) تویسرکان در سال 94 خبر داد و افزود: اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات ملی تخریب و بازسازی تأمین شد.

تیموری همچنین از ساخت ۲۲۸ مدرسه با یک هزار و ۳۸۸ کلاس درس و اهداء  85 میلیارد تومان کمک مالی در راستای تأمین نیازمندی های آموزشی دانش آموزان از سوی خیرین مدرسه ساز در استان همدان خبر داد و گفت: فرهنگیان این استان نیز 192 میلیون تومان برای مدرسه سازی اهداء کرده اند. 

خیرین مدرسه ساز زمینه های توسعه همگانی را فراهم می کنند

«جواد اسدبیگی» مدیر آموزش و پرورش تویسرکان در این باره می گوید: خیرین مدرسه ساز به عنوان نمادی موفق برای انجام امورخیرخواهانه مدرسه سازی در کشور هستند.

وی اظهار کرد: مدرسه سازی و تجهیز مدارس به ویژه در مناطق محروم، زمینه های توسعه، پیشرفت و آبادنی کشور را با تهیه امکانات فیزیکی برای تحصیل دانش آموزان فراهم می سازد.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان افزود: شرکت در نوسازی مدارس کوچک و بزرگ، زن و مرد نمی شناسد، برخی ها با سن و سال کم نیز در این امرخداپسندانه حضوری فعال دارند و برای اعتلای ایران اسلامی تلاش می کنند.

اسدبیگی از ساخت 19 مدرسه خیرساز در تویسرکان خبر داد و تصریح کرد: همچنین در شهر سرکان نیز عملیات اجرایی یک مدرسه خیرساز آغاز شده است.

وی عنوان کرد: با پیش قدمی خیری دیگر به نام آقای چراغی، ساخت درمانگاه فرهنگیان تویسرکان نیز آغاز شده است.

محمد؛ کوچترین خیر مدرسه ساز تویسرکانی

و اما «محمد آقایی» کوچکترین خیر مدرسه ساز تویسرکانی است که در هجدمین جشنواره خیران مدرسه ساز در تویسرکان این عنوان را به خود اختصاص داد.

این نوجوان تویسرکانی خیر مدرسه ساز را می توان به عنوان یکی از کم سن و سال ترین خیران مدرسه ساز کشور شناخت، چرا که 14 سال بیشتر ندارد و در  کلاس هفتم مدرسه تیز هوشان علامه حلی مشغول تحصیل است.

زمانی که از انگیزه اش درباره مدرسه سازی سوال می شود، می گوید: دانش آموزان دیگر این شهرستان در مناطق محروم هم مثل من دانش آموز هستند، کلاس درس می خواهند، شاید نیمکت نداشته باشند، یا سقف مدرسه یشان در زمستان چکه می کند و دفترهای مشقشان خیس می شود.

این خیر کوچک مدرسه ساز تویسرکانی که عیدی ها و پول توجیبی های خود را برای این امر اختصاص داده است، می گوید: مبلغی که برای نوسازی مدارس و مدرسه سازی اهداء کرده ام، اندک است و در حدود 500 هزار تومان، اما امید دارم به یاری خدا این اندوخته های اندک جمع شده و در نهایت کلاس درسی برای دانش آموزانی می شود که برای ادامه تحصیل نیاز به امکانات آموزشی دارند.

محمد ادامه می دهد: بسیار علاقه مند هستم که تمام دانش آموزان شهرم از امکانات آموزشی بهره مند شوند و در این راه تشویق پدر مادرم را نباید از یاد ببرم، چرا که پدرم نیز در این امر پیشگام است و من از او و مادرم آموخته ام که هر کمکی هرچند کوچک، برای مدرسه سازی می تواند آینده ای دانش آموزی را تغییر دهد و او را برای رفتن به مدرسه ای با برخورداری از امکانات مناسب ترغیب کند.

انتهای پیام/زنگنه

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان