آخرین اخبار

1. خرداد 1395 - 10:25   |   کد مطلب: 23075
شور و شادی در ایام ولادت امام زمان(عج) در تویسرکان
زیباتر شدن نیمه شعبان با امام شناسی نقش می بندد
منتظران واقعی کسانی هستند که همه روزه و به ویژه در نیمه شعبان به دنبال حلقه اتصال خود و امامشان می گردند و این عید را با برپایی جشن های متعددی با محوریت امام شناسی در نظر همگان زیباتر جلوه می دهند.

به گزارش خبرنگار رودآور، نیمه شعبان نقطه عطفی نه تنها برای مسلمانان و به ویژه شیعیان، بلکه برای تمام بشریت است، نیمه شعبان روز میلاد یگانه منجی عالم بشریت، مهدی موعود(عج)، امامی از تبار ائمه اطهار(ع) است که روزی فریادرس بی پناهان عالم، مددکار ضعیفان و مظلومان در همه ادیان و احیاء کننده سنت حقیقی اسلام نبوی و علوی می شوند.

در همه ادیان و مکاتب مختلف غربی و شرقی این موضوع وجود دارد که روزی فرا خواهد رسید و یک منجی جهان را از ظلم ظالمان رهایی می بخشد و عدالت گستری که دنیا را سرشار از عدالت گری خود می کند.

مهدی در میان اهل تسنن

اهل تسنن نیز به مانند شیعیان بر این باور هستند و عقیده دارند، روزی که دنیا جویای عدالت است و تشنه آن،  فردی از نسل فرزندان پایمبر اکرم(ص) و از از نوادگان امام حسین(ع) ظهور کرده  و جهانی را مملو از عدل و داد می کند و در این میان تنها تفاوت اهل تسنن و شیعیان بر این است که آنان معتقد هستند مهدی(عج) هنوز به دنیا نیامده است.

و اما این روزها و تنها یک روز به فرارسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت با سعادت امام زمان (عج) مردم شهرستان تویسرکان با برپایی جشن های متعدد عشق و ارادت خود را به مهدی موعود(عج) نشان می دهند.

مردم دارالولایه تویسرکان با توزیع شربت و شیرینی در سطح شهرستان به آستان مقدس منجی عالم بشربت ابراز ارادت کرده و از روزهای قبل در هر کوی و برزنی چه در شهر و چه در روستا با آذین بندی درب منازل، مغازه ها و معابر به استقبال نیمه شعبال رفته اند و این شور و نشاط در آستانه روز میلاد دردانه نرگس به اوج رسیده و شور و شعف دیگری را بر این دیار حاکم کرده است.

امشب جشن ویژه میلاد گل نرگس در میدان جانبازان برگزار می شود

«حجت‌الاسلام علی کاروند» سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، به مناسبت نیمه شعبان، گفت: در این ایام مبارک ویژه برنامه های خاصی از سوی هیئت های مذهبی و ائمه جماعات در سطح مساجد و هیئت ها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امشب برنامه های جشنی با همین محوریت در بیت العباس، بیت الرضا(ع) و مساجد شهرستان برگزار می شود، اظهار کرد: یکی از این ویژه برنامه ها، برگزاری جشن میلاد گل نرگس در شب نیمه شعبان از سوی هیئت منتظران مهدی(عج) در میدان جانبازان سرابی است.

زیباتر شدن نیمه شعبان با امام شناسی نقش می بندد

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان در ادامه با تأکید بر اینکه بهتر است دعای اللهم ارزقنا توفیق الطاعه که در مفاتیح آمده است را همگان بخوانند، افزود: در دعای اللهم ارزقنا توفیق الطاعه که دعایی منتصب به حضرت حجت(عج) است، با این مضمون نقل شده که منتظران واقعی کسانی هستند که از خداوند تعالی توفیق طاعات از خدا و امام و نیز ترک گناه و معصیت را خواستار هستند.

حجت الاسلام کاروند تصریح کرد: منتظران واقعی کسانی هستند که در شناخت خود و امام خود تلاش ویژه ای داشته و آن طور که باید و شاید در راستای شناخت امام زمان(عج) به ویژه در خواندن دعاهای خاص آن حضرت قدم بر می دارند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از وظایف منتظران اصلاح فردی از سوی تک تک آحاد مردم است و ما باید از خودمان، فرد به فرد شروع کنیم و این گونه با آموختن آموزه های دینی زمینه ظهور را فراهم سازیم.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان تصریح کرد: اصلاح جامعه کوچک یعنی خانواده و جامعه بزرگ یعنی، شهر، استان، کشور و جهان از موارد دیگری است که زمینه ظهور آن امام بزرگوار را فراهم می کند.

و آری دعای این روزهای مردم شهر من این است: "اللهم عجل لولیک الفرج".

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان