آخرین اخبار

3. خرداد 1395 - 14:06   |   کد مطلب: 23093
همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر از تمبر یادبود شهید شاخص تویسرکان و سرود جانباز رونمایی شد.

به گزارش  رودآور، امروز سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر است، خرمشهری که به فرموده امام خمینی(ره) خدا آن را آزاد کرد و اما اینجا در تویسرکان به همین مناسبت برنامه های متنوعی برگزار شد که یادواره شهید شاخص تویسرکان یکی از این مراسم ها بود.

سالن فردوسی تویسرکان محل برگزاری یادواره با تصاویری به یادماندی از روزهای مقاومت خرمشهر آراسته بود و هر شرکت کننده ای که در سالن یادواره حضور می یافت نخست چشمش به این جمله از شهید بهروز مرادی بر روی بنر اصلی جایگاه می افتاد که نوشته شده بود:"مسجد جامع را آزاد کردیم، بیت المقدس را آزاد خواهیم کرد."

و برنامه روند عادی خودش را سپری می کند تا اینکه مجری برنامه عاشقانه فریاد می زند"شنوندگان عزیز توجه فرمایید! شنوندگان عزیز توجه فرمایید! خونین شهر، شهر خون، آزاد شد" و حضاری را که سنشان به سال های جنگ می رسید، صدای گوینده رادیو در سوم خرداد 61 بعد از ۵٧٨ روز اشغال خرمشهر تداعی شد.

اجرای سرود زنده با عنوان "جانباز" توسط محمد نیکومنش خواننده بسیجی و رونمایی از این سرود برای نخستین بار از دیگر برنامه های این روز بود.

پخش کلیپ شهدای مدافع حرم استان همدان، بخشی دیگر از برنامه های امروز بود که هنگام اجرا با یادآوری خاطرات هفت شهید مدافع حرم استان همدان، اشک  در چشمان حضار جاری شد.

به تصویر کشیدن تمثال شهید شاخص سال 95 شهرستان تویسرکان توسط «محمدنورمحمدی» مسئول بسیج هنرمندان شهرستان جذابیت خاصی به برنامه داده بود، به طوری که همگان بی صبرانه مشتاق بودند تا تصویر نهایی بر روی بوم نقاشی کشیده شود.

سخنران اصلی جلسه "سردار مهدی صدیقی" مسئول ارزیابی و نظارت قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) سپاه بود که به صورت جامعی به تشریح چگونگی شکل گیری نهضت امام خمینی(ره) و تثبیت و تداوم آن تاکنون اشاره کرد.

وی که از همرزمان شهید عینعلی است همچنین در حاشیه این مراسم و در گفت و گو با خبرنگار رودآور، ولایتمداری، تابع فرمانده بودن، اخلاص و عبادات شهید عینعلی را از ویژگی های شهید عینعلی برشمرد.

حضور پدر و فرزند شهید عینعلی معنویت دو چندانی به این مراسم نورانی بخشید که با حضور آن ها در جایگاه حضار به افتخارشان ایستادند.

حالا نوبت به رونمایی از تمبر شهید شاخص تویسرکان «سردار شهید حاج محسن عینعلی» توسط مسئولان کشوری و شهرستانی می رسد که توسط سردار صدیقی و پدر شهید عینعلی رونمایی شد.

قرائت اشعاری ناب از سوی شاعران تویسرکانی «حاج حسین بیات» متخلص به وامق و «حاج حسن مالمیر شاهزیدی» متخلص به حامد تویسرکانی در وصف شهید عینعلی و آزادسازی خرمشهر بخش های دیگر این مراسم بود.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان