آخرین اخبار

4. خرداد 1395 - 9:35   |   کد مطلب: 23102
تویسرکان را به عنوان پایتخت گردوی کشور، یعنی شهر طلای سبز می شناسند، با این وجود طبیعت آرامش بخش، روح انگیز و دلنشین آن سبب شده تا این شهرستان، عنوان "بهشت غرب ایران" را نیز به خود اختصاص دهد، این در حالی است که به گفته مردم، مسئولان در سال های گذشته توجهی به صنعت طبیعت گردی به عنوان دوایی بر اقتصاد زخم خوده تویسرکان نداشته اند.

به گزارش خبرنگار رودآور، فصل بهار شهرستان تویسرکان، این پایتخت طلای سبز ایران با برخورداری از طبیعت بکر و خوش آب و هوای خود می تواند میزبانی خوب و زیبایی برای مردم کشورمان و حتی توریست های خارجی باشد.

این شهرسان 108 روستا با طبیعت بکر و جاذبه های طبیعی خود دارد و امسال نیز به برکت نزول بارش رحمت الهی، این سرسبزی و طراوت چندین برابر شده است، به گونه ای که هر بیننده ای را مست تماشای خود می کند.

این نعمت خدادادی می تواند فرصت مناسبی برای جذب مسافر و توریست باشد و مسئولان می توانند از  این فرصت بهترین بهره را به نحو شایسته ای برده و در خدمت مردم با ایجاد اشتغال به کار برند.

در این باره آقای الوندی؛ یکی از فرهنگیان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور می گوید: می گویند آب و هوای شمال ایران بهترین آب و هواست، این را نقض نمی کنم اما به نظر من آب و هوای تویسرکان با توجه به اینکه در تابستان نیز از خنکی ویژه ای برخوردار است، با صفاتر و دل انگیزتر خواهد بود.

وی می افزاید: این سرسبزی به ویژه با بارش های سال جاری دو چندان شده است و بیش از پیش می تواند فرصت مناسبی برای جذب گردشگر و توریست باشد و اما در اینجا، مسئولان شهرستان ما هستند که می توانند از این همه نعمت های خدادادی شهرستان در راستای اشتغالزایی به ویژه برای جوانان استفاده کنند.

خانم جلیلوند؛ 61 ساله؛ بانوی تویسرکانی خانه داری است که به قول خود عمری زیاد را در تویسرکان زندگی کرده است، او نیز می گوید: زمانی که همراه با آشنایان خود، فرزندانمان را به دشت و صحرا می آوریم و این همه سرسبزی را می بینیم، روحیه ای چندین برابر گرفته و فرزندانمان نیز پویاتر و شاداب تر می شوند.

وی اظهار کرد: صدای شرشر رودخانه ها، آواز پرندگان و تکان خوردن برگ های صنوبر که به صورت گوشواره ای با نسیم ملایم بهاری حرکت می کنند، ما را در این فکر فرو می برد، که تویسرکان با این همه طبیعت زیبایش چگونه هنوز هم که هنوز در جذب گردشگری در طبیعت یا همان صنعت طبیعت گردی موفق نبوده است؟!

این شهروند تویسرکانی می افزاید: اگر این منطقه زیبا بدون هیچ کم و کاستی به مردم دیگر شهرستان های کشور معرفی شود، می تواند چاره و مرهمی بر اقتصاد زخم خورده تویسرکان باشد، چرا که جای جای این شهرستان در فصل بهار و تابستان و یا حتی پاییز و زمستان ویژگی های منحصر به فردی برای جذب گردشگر دارد.

حسین آقا نیز کارمند بازنشسته ای است که مدت ها در خارج از تویسرکان مشغول به کار بوده است و اما اینک می گوید: ای کاش عمرم را صرف کار کردن در خارج شهرستان نمی کردم، تا اکنون فرزندانم با زندگی در تویسرکان مشکلی نداشتند و می توانستند از این طبیعت بکر نهایت استفاده را برای تقویت توانمندی ها و قوای جسمانی و روحی خود به کار ببرند.

وی می افزاید: فرزندانم هنوز طبیعت چشم نواز و دل انگیز تویسرکان را نمی شناسند و حتی اطلاعی از برخی از مکان های سرسبز در شهرستان پدریشان ندارند.

خانم اسکندی از اهالی شهر سرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور عنوان کرد: "پارک تفریحی ـ گردشگری کمربسته سرکان" با طبیعت روح بخش خود حتی در اوج گرمای مرداد ماه، آب و هوایی خنک و لطیفی دارد و می تواند میزبان شایسته ای برای مسافران باشد.

وی به وجود "آبشار اللو" در این شهر نیز اشاره می کند و می افزاید: هوز عده ای در شهرستان هستند که تاکنون نام این آبشار را هرگز نشنیده اند و حتی جالبتر است بگویم بیشتر مردم تویسرکان از وجود دو آبشار پی در پی در روستای شهرستانه تویسرکانی هم بی خبر هستند.

خانم اسکندری می گوید: نمی دانم شناخته نشدن بسیاری از جاذبه های طبیعی تویسرکان به مانند جاذبه های تاریخی ـ گردشگری بسیار شهرستان،  از غفلت و کوتاهی مسئولان است یا کوتاهی ما؟ که با وجود این طبیعت زیبا و مناطق بکر، هنوز نتوانسته ایم مردم شهرستان خود را با جاذبه های توریستی آشنا کنیم چه برسد به مردم دیگر نقاط کشور.

وی اظهار کرد: از آنجا که اقتصاد شهرستان تویسرکان وابسته به گردوی آن بوده و تک محصولی است، در چندین سال گذشته به دلیل بارش تگرگ، خشکسالی و سرمازدگی به نوعی رکود دچار شده است که نه تنها کشاورزان بلکه همه مردم تویسرکان تحت تأثیر این رکود، پیشرفت اقتصادی را در تویسرکان احساس نکرده اند.

خانم نانکلی؛ 55 ساله؛ متأهل و دارای دو فرزند پسر است و می گوید: مسئولان تنها می توانند با یک برنامه ریزی صحیح از این همه نعمت خدادادی طبیعت با صفای تویسرکان برای ایجاد اشتغال در شهرستان قدم هایی بردارند، اقدامی که در سال های گذشته صورت نگرفته است و سبب مهاجرت بسیاری از تویسرکانی ها به کلان شهرها شده است.

وی تصریح کرد: هر دو فرزند تحصیلات تکمیلی را گذرانده اند، اما به دلیل نبود شغل و برای آنکه بتوانند ازدواج کنند و لقمه نانی حلال به دست آورند، بالاجبار باید دیار خود را ترک کنند، در صورتی که با اندک توجهی حتی به صنعت توریسم و طبیعت گردی در تویسرکان، زمینه اشتغال بسیاری از جوانان شهرستان فراهم می شود.

این شهروند تویسرکانی می افزاید: مسئولان می توانند با برنامه ریزی  های خود و بهره مندی از نظر کارشناسان و در جذب سرمایه گذار و توجه به زیرساخت های صنعت گردشگری، درب های قفل شده اقتصاد تویسرکان را باز کنند.

به گزارش رودآور، شهرستان تویسرکان، شهرستان خوش آب و هوا و سرسبز و با طرواتی است که قدمتی  بسیار کهن و باستانی دارد، به طوری که گفته می شود قدمت آن پنج تا هزار سال پیش می رسد، نام نخستین این سرزمین "زورآور یا "رودآور" بوده است.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان