آخرین اخبار

26. خرداد 1395 - 16:21   |   کد مطلب: 23228
شیب تند افزایش قیمت حامل های انرژی در مورد قیمت گاز در تویسرکان، به ویژه درباره آخرین قبض های صادر شده، نارضایتی های عمومی را به دنبال داشته است، به گونه ای که مردم بهت زده از همه جا و زیر سایه رکود اقتصادی شهرستان، این افزایش قیمت ها را نجومی می دانند و از مسئولان پاسخ می خواهند.

به گزارش خبرنگار رودآور، چند روزی است که حرف از بهای مصرفی اعلام شده در قبض های گاز نقل محافل شده است، صدور قبض هاي گازی که پس از رسیدن به دست شهروندان تویسرکانی، گلایه ها و نارضایتی های عمومی را به دنبال داشته است.

احمد، یک از شهروندان تویسرکانی است که با دیدن قبض گاز خود، چند روزی در  بهت و حیرت فرو رفته است و مبلغ قابل پرداخت اعلام شده در قبض را سرسام آور می داند.

وی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: قبض گاز این دوره  ما ـ دو ماه اول سال 95، حدود سه برابر قبض آخرین دوره شده، یعنی در حدود 100 هزار تومان، این در حالی است که میزان و تعداد متر مکعب مصرفی این دوره با دوره قبل برابر است.

وی اظهار کرد: زمانی که علت را از اداره گاز جویا شدم، گفتند که از 15 فروردین قبوض گاز طبق فرمول فصول گرم محاسبه شده، در صورتی که در تویسرکان به دلیل قرار گرفتن در منطقه سردسیر، حتی تا خرداد ماه به دلیل سرمای هوا، بسیاری از مردم بخاری های خود را خاموش نکرده اند.

این شهروند تویسرکانی گله مند از چنین قانونی که بهای گاز مصرفی در تویسرکان را طبق 6 ماه سرد و 6 ماه گرم سال و ناهماهنگ با مناطق سدسیر حساب می کنند، افزود: مگر ندیده اند که تویسرکان در اردیبهشت ماه نیز، هوا آنقدر سرد است که کشارزان نگران سرمازدگی درختان خود هستند، پس چگونه این قانون را برای شهرستان سردسیری همچون تویسرکان اجرایی می کنند؟!

(برای مشاهده عکس در اندازه واقعی بر روی آن کلیک نمایید.)

شهروند دیگری نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور با ابراز نارضایتی از افزایش قیمت قابل پرداختی قبوض گاز خود، عنوان کرد: من که یک کارمند ساده هستم، توان پرداخت چنین بهای گازی و حتی آب و برق را هم ندارم، با این وجود اقشار کم درآمد، نیازمند و قشر ضعیف جامعه و به ویژه روستاییانی که چندین سال است بخش عظیمی از محصولاتشان را به دلایل مختلفی از جمله سرمازدگی از دست داده اند، چگونه می توانند این هزینه های بالا را پرداخت کنند؟!

وی با درخواست از مسئولان به ویژه فرماندار و نماینده شهرستان خواست تا موضوع قبوض گاز و مبالغ نجومی اعلام شده در آن را پیگیری کنند تا دیگر شاهد صدور چنین قبض هایی با رقم های سر به فلاک کشیده ای نباشند.

الوندی دیگر شهروند تویسرکانی نیز گفت: صبر کردیم و درباره این قبض ها گفتیم از این ستون تا آن ستون فرجی می شود، اما نشد که نشد، آیا مسئولان ما این همه مشکلات شهرستان تویسرکان و رکود اقتصادی اش را ندیده اند که حالا قبض های گاز را هم با این همه افزایش قیمت به دست مردم داده اند؟ صبر ما هم اندازه ای دارد.

بختیاری یک دانشجوی تویسرکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور اظهار کرد: به نظر می رسد شیب افزایش قیمت حامل های انرژی در مورد قیمت گاز کمی بیشتر از حد ملایم بوده و الان این شیب تند شده است.

وی افزود: مردم انتظار دارند در شرایطی که برخی مشکلات اقتصادی سبب ساز سختی هایی برای آن ها شده دیگر نگران قبض های گاز خود نباشند.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان