آخرین اخبار

5. تير 1395 - 12:28   |   کد مطلب: 23299
دانش آموزان بسیجی با زبان روزه در گرمای تابستان، آستین های خود را برای بهسازی، مرمت و زیباسازی مدارس مناطق محروم تویسرکان بالا زده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور، روزه داری در روزهای گرم و طولانی تابستان، عبادتی جهاد گونه است که در روایات به آن بسیار سفارش شده است و اما این روزها دانش آموزان بسیجی پسر را می بینیم که برخی از آنان تازه به سن تکلیف رسیده و روزه اولی هستند و با زبان روزه و لبانی خشک، اماهمتی والا، آستین ها را بالا زده و برای حضور در طرح هجرت3 دانش آموزی داوطلبانه پیش قدم شده اند.

از این رو به شهر فرسفج می رویم، مرکز بخش قلقلرود تویسرکان، بخشی که با وجود تلاش و پیگیری های مسئولان آموزش و پرورش منطقه، از امکانات و تجهیزات مناسب آموزشی محروم است.

15 کیلومتری از مرکز تویسرکان تا این شهر فاصله است، با وجود وزش باد، هوا بسیار گرم است و زبان هایمان از تشنگی خشک شده و مدام لا اله الا الله می گوییم تا تشنگی مان برطرف شود.

به شبانه روزی حضرت زهراء(س) می رسیم، مدرسه تعطیل است و دانش آموزان در تعطیلات تابستانی به سر می برند، اما حضور دانش آموزان بسیجی برای مرمت، بازسازی و رنگ آمیزی مدرسه، فضای مدرسه را مملو از شور و هیجان نوجوانان و جوانانی کرده است که برای خدمت به دانش آموزان این منطقه سر از پا نمی شناسند.

سطل ها و قوطی رنگ ها را از پله ها بالا و پایین می برند، رنگ ها را آمیخته، قلم موهای کوچک و بزرگ و رولر را برای رنگ آمیزی شسته و آماده می کنند، قبل از انجام این کارها، دیوارهای ترک خود را با راهنمای استاد کار مرمت کرده، سنباده می کشند، گاهی هم کچ و یا سیمانی می آورند و ترک های دیوارهای مدرسه را می پوشانند، دستانشان رنگارنگ، اما دل هایشان یک رنگ است.

«رضا محمودی» یکی از دانش آموزانی است که برای حضور در طرح هجرت 3 اعلام آمادگی کرده و اینک هم پای دوستان خود برای کمک به بهسازی تعدادی از مدارس منطقه قلقلرود آمده است، لباس به رنگ خاکی بسیج سازندگی را بر تن کرده است، دست در دست  یکدیگر داده اند، تا مدارسی را تعمیر کنند که قرار است مهرماه سال جاری محل تحصیل مناسبی برای دانش آموزان این منطقه محروم شود.

«محمد رضا زنگنه» دیگر دانش آموزی است که در طرح هجرت 3 حضور دارد، او آموختن حرفه و ایجاد صمیمیت بیشتر بین خود ودوستانش را برخی از اهدافی می داند که برایش در این اردوی جهادی برنامه ریزی کرده است و اما رفع محرومیت های آموزشی همراه با تمرین همدلی و یکدلی و به ویژه ایجاد انگیزه برای تقویت روحیه خودباروی در خود را هم جز این اهداف نام می برد.

«حسن جانجانی» نیز یکی از دانش آموزان فعال در اردوی جهادی سال جاری است، او خدمات‌رساني و محروميت‌زدايي با رویکرد آشنایی بیشتر خود با فرهنگ کار را زمینه ساز فعالیت های جهادی خود می داند.

«کورش بیات» یکی دیگر از دانش آموزان بسیجی است که خود در مدرسه ای در منطقه محروم مشغول به تحصیل بوده و می گوید اگر فضای مدرسه، آن طور که باید و شاید مناسب نباشد، رغبتی برای درس خواندن ایجاد نمی شود.

او فضایی شاد، مناسب و تمیز را انگیزه ساز برای تحصیل بهتر می داند، چرا که معتقد است، چشم هر آدمی به دنبال زیبایی هاست و اگر در اطرافش زیبایی ببنید روحیه ای شاد خواهد داشت و همین روحیه پرنشاط در روند تحصیل اثربخش خواهد بود.

«محمد رضا گمار» مسئول بسیج سازندگی شهرستان تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از آغاز فعالیت های اردوی طرح هجرت 3 دانش آموزی در منطقه قلقلرود تویسرکان خبر می دهد و می گوید: قرار است سال جاری دانش آموزان بسیجی، در قالب 200 نفر روز تنها برای آماده سازی مدارس مورد نیاز این منطقه محروم فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: فعالیت دانش آموزان تا 15 شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و نخستین مدرسه، شبانه روزی حضرت زهراء(س) فرسفج است.

«علی ترکاشوند» معاون پرورشی آموزش و پرورش قلقلرود نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به کمبود امکانات آموزشی و سرانه اندک تخصیص یافته به مدارس منطقه، گفت: بحث تعمیر و تجهیز امکانات آموزشی،  بهسازی و رنگ آمیزی مدارس جز به همت همکاری و تعامل سازنده بسیجیان و خیران نیک اندیش میسر نیست.

وی عنوان کرد: در این اردو دانش آموزانی را می بینیم که از هشت صبح تا 12 ظهر با زبان روزه آن هم در گرمای تابستان برای فعالیت های فرهنگی و عمرانی حاضر می شوند و در این زمینه برای محرومیت زدایی از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

«مسعود بیات» مسئول بسیج دانش آموزی برادران شهرستان تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از فعالیت دانش آموزان بسیجی برای بهسازی هشت مدرسه در منطقه قلقلررود تویسرکان در تعطیلات تابستانه سال جاری خبر داد و گفت: چهار مدرسه در مقطع دبیرستان و چهار مدرسه در مقطه ابتدایی، بهسازی، رنگ آمیزی و مرمت می شوند.

وی عنوان کرد: علاوه بر بهسازی و زیباسازی مدارس مناطق محروم، پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با انجام اقدامات خداپسندانه و جهادگونه نیز زمینه ساز رشد و تعالی فرهنگی و اجتماعی و  روحیه کارآفرینی آنان می شود.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان