آخرین اخبار

21. تير 1395 - 0:35   |   کد مطلب: 23495
چوب حراج بر اطلاعات حساب بانکی ایرانیان، FATF مثل برجام بی سرانجام است، امریکایی ها حق دست درازی به اطلاعات ایرانیان ندارند، مقاومت ملت در برابر تحریم ها، روحانی، کلید خانه به را به بیگانه دادن چرا؟!، برخی دولتی ها روی زغال را هم سفید کردند و ...و این تنها بخش کوچکی از واکنش تویسرکانی ها به توافق بانک مرکزی با "سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی" است.

به گزارش خبرنگار رودآور، به دنبال رو شدن توافق بانک مرکزی با "سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی" و "کارگروه ویژه اقدام مالی" این سازمان (FATF)، توافقی که با واکنش های متعددی در بین سیاسیون، اقتصادانان، کاربران شبکه های اجتماعی و مردم عادی در کوچه و پس کوچه روبرو شد.

یکی از درخواست‌های FATF  نصب نرم افزاری برای در اختیار قرار گرفتن اطلاعات بانکی مردم ایران است، همچنین در # کمپین حراج_اطلاعات_بانکی_ممنوع آمده است،" استراتژی اصلی آمریکا در حال حاضر وادار کردن ایران به توقف یا کاهش رفتار مقاومتی در منطقه از طریق فعال کردن مجموعه‌ای از ابزارهای اطلاعاتی، مذاکراتی و... است که به طور مشخص از حیث سازمانی، سپاه و حزب‌الله و از حیث جغرافیایی، سوریه را در بر بگیرد. در حال حاضر، هیچ هدفی برای آمریکا مهم‌تر از آن نیست که در چارچوب پروژه برجام2، ایران را درگیر مجموعه فرآیندهایی کند که خروجی آن کاسته شدن از نقش ایران در محور مقاومت و کاسته شدن از نقش محور مقاومت در منطقه باشد."

حال واکنش هایی از جنس مخالفت با چنین توافقی بر سر مسئولان سایه افکنده است، از این رو به میان مردم تویسرکان رفتیم تا نظر آنان را در این باره جویا شویم.

اجازه دخالت به حساب بانکی ملت را نمی دهیم

نانکلی یکی از جوانان تویسرکانی است، وی قدرت معنوی ملت را به ویژه در شرایط حساس همچون جنگ تحمیلی فراتر از قدرت برخی دانست که به امریکای جنایتکار اعتماد می کنند و گفت: آن زمان با دستانی خالی شهدا و رزمندگان ما در برابر هجمه های دشمن ایستادند و امروز نیز همین ملت اجازه بسته شدن هر گونه توافق و قرارداد تحمیلی و ننگینی را به کسی نمی دهند.

وی با بیان اینکه حال ما چگونه می توانیم حتی برای یک دقیقه اطلاعات بانکی ملت را در اختیار دشمن قرار دهیم، عنوان کرد: بدون تردید بنده به شخصه اجازه دخالت در حساب بانکی خودم را به کسی نمی دهم، اما چگونه دولت و بانک مرکزی زیربار چنین قراردادی رفته اند، خدا می داند.

 

 کریمی به همراه همسرش نیز مخالفت خود با بستن چنین توافقی را اعلام کردند، وی گفت: مسئولان ما چه اندیشده اند، آیا می خواهند کشورهای مهد مقاومت را ناامید کنند، چگونه می می توانیم از ملت هایی که تنها برای دفاع از حقوق، آب و خاک و جان و مال خود در برابر دشمنان ایستادگی می کنند، حمایت نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه نهادهایی همچون کارگروهFATF   خود حامی تروریست هستند، اظهار کرد: مگر نه این است که این کشورها تنها و تنها خط مقدم جبهه مقاومت هستند تا دست دشمنان اسلام به ایران اسلامی نرسد، حالا چه شده که نباید حتی در حرف هم از این کشورها حمایت کنیم، کارگروه FATF  در حقیقت شرط پیوستن به خود را اعلام برائت از گروه های مقاومت عنوان کرده است و این گروه ها را ترویست خطاب می کند، در حالی که همین کشورها خود از تروریست های حقیقی در جهان از جمله داعشی های تکفیری و اسراییل غاصب حمایت می کنند.

توطئهبستن توافقی پر خطر برای ایرانیان/امنیت و اقتصاد کشور در تهدید است ، FATF 

محمدظاهری شهروند دیگری از تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: این موضوعات و توافق های پر خطر با منطق ساز و کار ندارد، چرا که اگر فردا روزی اطلاعات بانکی ما رو شود، کم کم اطلاعات شخصی و خانوادگی و حتی امنیتی کشور هم فاش می شود و به راحتی آنان راه نفوذ اقتصادی را تقویت می کنند.

وی افزود: بدین ترتیب در صورت نفوذ، از یک طرف امنیت داخلی، حقیقی و حقوقی ملت به باد رفته و از طرف دیگر با باز شدن مسیری برای نفوذ اقتصادی، کم کم اقتدار ایران اسلامی نیز از بین می رود.

روی زغال را هم سفید کردند

عسل نیز از دیگر شهروندان تویسرکان گفت: برخی دولتی ها، روی زغال را هم سفید کردند، غیرت و همیتشان کجا رفته است که با هر مذاکره ای با بیگانه، به بهانه ای واهی ایجاد گشایش اقتصادی و رفع رکود، عزتمندی ایرانیان را زیر سوال می برند.

دولت و بانک مرکزی با انتشار متن توافق شفاف سازی کنند

آقای مومیوند نیز با تأکید بر اینکه باید دولت و بانک مرکزی متن توافق را منتشر کنند، خطاب به مسئولان گفت: چطور می شود، اطلاعات محرمانه کشوری را به دست دشمنان می دهید در حالی که با مردم از روی صداقت وارد میدان نمی شوید و متن توافق را منتشر نمی کنید.

روحانی، کلید خانه به را به بیگانه دادن چرا؟!

ریحانه دیگر شهروند  تویسرکانی نیز با بیان اینکه می خواهند، اختیار کار خودمان از ما بگیرند، گفت: از برجام که خیری به ما نرسید، گویا قرار است از پسا برجام هم خیری به ما نرسد.

وی تصریح کرد: اطلاعات بانکی یعنی اطلاعات میلیون ها خانواده از اسم و شغل گرفته تا میزان درآمد و موارد دیگر، سوال من از رییس جمهور این است که آیا اجازه می دهد کلید خانه اش در دست یک غریبه باشد که حالا بانک مرکزی چنین اقدامی انجام داده است و به نوعی کلید اقتصاد مملکت را به بیگانه به نوعی اعطاء کرده است؟!

FATF مثل برجام بی سرانجام است

طلایی از دیگر جوانان تویسرکانی است، او که از توافق انجام شده گلایه مند است، می گوید: مسئولان برای برجام سر و دست می شکستند و آنقدر برجام برجام کردند و آن را نقل محافل کردند، که گویا تمام مشکلات قرار است با برجام حل شود، غافل از آنکه نه تنها با اجرای برجام مشکلی از مشکلات کشور حل نشده، بلکه امریکایی ها به اصلاح دبه درآورند و به تعهدشان پایبند نبودند.

راه نفوذی اقتصادی با توافق با ،FATF باز شده/داعشی ها در کمین نشته اند

وی اظهار کرد: این توافق هم مثل برجام تنها آبرو و اقتدار کشور را زیر سوال می برد و هیچ فایده ای برای ملت به دنبال نخواهد آورد و راه نفوذی برای فروش اطلاعات ملت به بیگانه و تضعیف اقتصاد، قدرت نظامی و امنیتی کشور است و با در اختیار قراردادن اطلاعات اساسی ملت به دشمنان نظام، زمینه برای نفوذ گروه های تروریستی تکفیری همچون داعشی ها باز می شود.

چوب حراج بر اطلاعات حساب بانکی ایرانیان

طلایی با تأکید بر اینکه اطلاعات حساب بانکی ملت را نباید دولت به چوب حراج بگذارد، افزود: آیا این تدبیر دولت برای تأمین معیشت سفره مردم و رفع مشکلات و خروج از رکود اقتصادی بود، این هم با این گونه خودزنی های به ظاهر اقتصادی و در باطن سیاسی؟!

راستی آزمایی با خط کش غرب یا نفوذ خود خواسته؟!

الوندی دیگر شهروند تویسرکانی نیز با بیان اینکه دولت می خواهد با این توافق راست و دروغ چه چیزی را با خط کش غرب برای مردم روشن کند، گفت: این گونه اقدامات در اصل یک شفاف سازی مالی نیست، بلکه روزنه امیدی برای نفوذ سیاسی دشمن به کشور باز می شود، روزنه ای که بوی حقوق بشر امریکایی  و بوی خون می دهد.

روزنه امید و گشایشی برای دشمنان باز نکنید/امریکا و همیپمانانش قابل اعتماد نیستند

اسکندری از دیگر شهروندان تویسرکانی نیز به خبرنگار رودآور، گفت: من به عنوان یک ایرانی اجازه چنین اقدامی را نمی دهم، طرف مقابل ما بارها ثابت کرده که غیر قابل اعتماد است، حتی اگر هم قابل اعتماد می بود هم نباید اطلاعات شخصی مملکت داری را به کشور دیگری داد، چرا که در این صورت، ابتدا روزنه های نفوذ را دشمنان باز می کند و سپس از درون سبب از هم پاشیده شدن اصل ما می شوند.

چَلوی دیگر جوان تویسرکانی نیز عنوان کرد: اگر زمانی که کسی حتی از اقوام به حساب بانکی من نفوذ کند، به شدت از اقدام او ناراحت می شوم و برخورد می کنم، حال چه رسد به دست درازی های دشمنان من و از هم اینک آنان بدانند که اجازه نمی دهیم کارگروه FATF ، توطئه به راه انداخته خود را در کشور ما اجرایی کند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان