آخرین اخبار

21. تير 1395 - 13:14   |   کد مطلب: 23501
تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده با حضور اقشار مختلف مردم تویسرکان با رویکرد ترویج گفتمان حجاب و عفاف در جامعه و تشویق و ترغیب خانواده ها به گرامیداشت حیای عمومی برگزار شد و حاضران با امضاء میثاق نامه ای، تعهد قلبی خود نسبت به رعایت این اصل حافظ بنیان خانواده را نشان دادند.

 به گزارش خبرنگار رودآور، امروز تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده با حضور اقشار مختلف مردم از زن و مرد، پیرو و جوان در تویسرکان برگزار شد، شرکت کنندگان در این تجمع، ابتدا با امضاء میثاق نامه ای تعهد قلبی خود نسبت به رعایت حجاب و عفاف را نشان دادند.

این تجمع بزرگ با حضور بیش از دو هزار نفر تویسرکانی در راستای تکریم حیا، عفاف و حجاب و با شعار حجاب هنوز زنده است و مرگ بر امریکا و اسراییل به عنوان مروجان بی حیایی در جهان برگزار شد.

در این بین نظر خانواده های مختلف را درباره اهمیت چرایی حجاب و عفاف در جامعه جویا شدیم.

خانواده عربی، حجاب را پوششی برای مصون ماندن از خارها و تیغ های تیز ضربه زننده به بنیان خانواده معرفی کردند، عربی گفت: همان طور که کفش پوششی است که پای انسان را در برابر خارها و سنگ ریزهای زمین حفظ می کند و اجازه زخمی شدن به آن نمی دهد، حجاب ظاهر و باطن توأم با یکدیگر چه برای مرد چه برای زن، او را از تیر سمی شیطان مصون نگه می دارد.

نانکلی یکی دیگر از تویسرکانی ها در گفت و گو با خبرنگار رودآور عنوان کرد: این همه شهید نظام ما برای حفظ ارزش هایی همچون حجاب در جامعه تقدیم اسلام کرده است، اگر این چادر اکنون بر سر من است برای حفظ خودم از هر گونه ناپاکی های بیرونی است.

وی اظهار کرد: خون ریخته شهدا شده برای همین اعتقادات بود و به حرمت بدن های چاک چاک شده آنان، این وظیفه من است که بتوانم با حفظ حجاب به شهدا و ایثارگری های آنان ادای دین کنم.

ترکاشوند شهروند دیگر تویسرکانی نیز با بیان اینکه در برخی خانواده ها دختران بد حجاب را در کنار مادران محجبه می بینیم، گفت: این یک آسیب است، آسیبی که به نظر می رسد به دلیل رفتن دختران و پسران ما به سمت شبکه های اجتماعی در جامعه رخ داده است.

وی ماهواره را دشمنی خانمان برانداز توصیف کرد که در درون افکار و اذهان جوانان با هزار رنگ و لعاب رخنه کرده است، از این رو از مسئولان خواست تا با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسایی شده چاره ای برای مقابله با هجمه های شوم دشمنان نظام بیاندیشند.

عبدالمالکی یک دانشجوی تویسرکانی است، او نیز با بیان اینکه حضور در تجمع بزرگ دفاع از حریم خانواده اعلام دوستی ما به افراد بدحجاب برای دعوت آنان به حفظ این اصل در زندگی است، عنوان کرد: ما با حضور پررنگ خود در این تجمع می خواهیم امیدی برای خانواده معتقد باشیم و بگوییم گرچه به ظاهر افراد بدحجاب در جامعه هستند، اما تعداد خانواده های معتقد و با حجاب هم کم نیستند، موضوعی که این تجمع بزرگ به خوبی نشانگر آن بود.

وی افزود: کسانی که امروز میثاق نامه حجاب و عفاف را امضاء کردند، حرکتی عمومی برای پاسداشت حجاب انجام دادند تا بگویند که هستند و هنوز حجاب زنده است.

عبدالمالکی عنوان کرد: ما نخستین مؤسسه حجاب و عفاف در شهرستان هستیم و این طومار که در حقیقت میثاق نامه ما برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است از اقدامات این مؤسسه است، مؤسسه ای به نام ریحانه النبی(ع).

زینب سادات نیز دختری 12 ساله تویسرکانی است او دراین باره به خبرنگار رودآور درباره چرایی حجاب خود، گفت: حضرت زهراء(س) برای ما  حجاب را به امانت گذاشته است، اگر آن را رعایت نکنم چگونه می توانم روز قیامت جوابگوی آن حضرت باشم و شرمنده یشان نشوم.

فاطمه به تازگی به سن 13 سالگی می رسد او نیز همانند دیگر افرادی که در این مراسم با حجاب و پوشش کامل اسلامی حضور یافته است می گوید: این چادر و این حجاب برای دور ماندن از نگاه نامحرم است من می خواهم در این جامعه قدم بردارم، راه برم، اما از نگاهی که به سمتم جلب شود بیزارم، به این دلیل برای حفظ خود از نگاه هایی که باید از آن ها مصون بمانم، چنین پوششی انتخاب کرده ام.

فاطمه نیز می گوید: از کودکی و از پیش دبستانی عاشق چادر پوشیدن بوده است و زمانی که به سن تکلیف می رسد، بر رعایت این اصل بیشتر تأکید داشته به طوری از والدین خود چرایی حجاب و عفاف را نیز سوال کرده است.

او از پوشیدن چادر احساس خوشایند و آرامشی دارد، به طوری که در مدرسه دوستان خود را هم به این گونه پوششی تشویق می کند.

به گزارش رودآور، در این مراسم «حجت‌الاسلام محمد حسن فاضلیان» به تبیین فلسفه حجاب و عفاف و ضرورت رعایت آن در جامعه پرداخت.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان