آخرین اخبار

4. مرداد 1397 - 0:34   |   کد مطلب: 23813
«شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی» در یکی از سالگردهای عملیات مرصاد در تنگه چهارزبر در مراسمی عنوان کرد: "بچه های لشکر انصارالحسین(ع) ـ استان همدان ـ و گردان 153 مانند ملائکه ای الهی بر منافقین فرود آمده و آنان را در همین تنگه به خاک و خون کشیدند.

به گزارش خبرنگار رودآور، در آستانه پنجم مرداد ماه سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد است، عملیاتی که در آن منافقین کوردل در تنکه چهارزبر در استان کرمانشاه زمین گیر شدند و به نقشه های شوم خود در سال 67 نرسیدند.

در عملیات پیروزمندانه مرصاد نقش رزمندگان استان همدان بی نظیر بود به طوری که به گفته مجیدی، جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، 144 نفر از نیروهای همدانی تنها در این عملیات به درجه رفیع شهادت رسیدند.

از این تعداد نیز 38 شهید متعلق به شهرستان تویسرکان است و امروز رودآور به معرفی سردار شهید ملکی که در عملیات مرصاد جانانه از این مرز و بوم به همراه 144 شهید دیگر استان در این عملیات و دیگر رزمندگان ایران اسلامی در برابر منافقین ایستادگی کردند می پردازد، سردار شهیدی که در سال 67 به عنوان فرمانده گردان حضرت قاسم ابن الحسن(ع) بود.

«سردار شهید مهدی ملکی» از اصحاب آخرالزمانی حضرت سیدالشهداء(ع) بود، که در تاریخ ششم فروردین سال 39 در خانواده ای مذهبی و در روستای کنجوران سفلی در تویسرکان چشم به جهان گشود، عشق و علاقه باو ه خاندان مطهر ولایت و امامت از همان ابتدا او را در زمره شیداییان قرار داده بود.

مهدی سال 46 وارد دبستان شد و با استعداد فوق العاده ای که داشت سال های تحصیلی را با موفقعیت سپری کرده و در نوجوانی با پیوستن به هیأت قمر بنی هاشم(ع) روستای کنجوران مبارزه با ظلم و استبداد و بی عدالتی را در وجود خود بنیان نهاد.

او به خاطر فعالیت های ضد رژیم طاغوت چندین مرتبه بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت اما هیچ گاه دست از مبارزات خود نکشید و تا پیروزی کامل انقلاب اسلامی به فعالیت های خود ادامه داد.

شهید ملکی با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های حق علیه باطل شتافته و در موقعیت های خطرناک جنگی، شجاعت و شهامت نهفته خود را به عرصه آورد، او در سال 60 به عنوان کادر رسمی گردان 153 لشکر انصارالحسین(ع) به خدمت مشغول شد و پس از آن چند مرتبه مجروح شده و به درجه با شکوه جانبازی نائل می شود.

شهید ملکی در سال 67 به عنوان فرمانده گردان حضرت قاسم ابن الحسن(ع) منصوب و در جبهه روح متعالی اش را صیقل بخشید و آماده حضور در جوار حضرت معبود شد و عاقبت به این مقام عظیم دست یافت، وی در پنجم مرداد ماه سال 67 به همراه 37 نفر از یاران تویسرکانی اش در عملیات پیروزمندانه مرصاد جاودانه شد.

«شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی» در یکی از سالگردهای عملیات مرصاد در تنگه چهارزبر در مراسمی عنوان کرد: "بچه های لشکر انصارالحسین(ع) ـ استان همدان ـ و گردان 153 مانند ملائکه ای الهی بر منافقین فرود آمده و آنان را در همین تنگه به خاک و خون کشیدند.

و سردار سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق کل سپاه نیز در این رابطه گفته بود: اگر نبود حضور نیروهای لشکر انصارالحسین(ع) همدان درتنگه مرصاد، منافقین خود را به کرمانشاه می رساندند، ای بسا که سال ها جنگ ادامه پیدا می کرد و ما همچنان درگیر بودیم.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

با سلام ممنون که روایتی از 144شهید همدانی در عملیات مرصاد داشتید
سلام.چه خوب بود که در فضای مجازی روی حضور اولیه لشکر انصار الحسین بیشتر مانور داده می شد، چیزی که من در سایت ها دیدم اغلب نامی از همدان برده نشده بود یا اشاره جزیی شده بود. در صورتی که اگر کتاب آب هرگز نمی میرد آقای حمید حسام را خوانده باشید، متوجه کار پر ارزش رزمندگان همدانی می شوید.

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان