آخرین اخبار

6. مرداد 1395 - 17:24   |   کد مطلب: 23838
طرح هجرت3 با هدف ایجاد انگیزه در راستای افزایش توانمندی ها، تخصص، تجربه اندوزی و تقویت روحیه کار گروهی در بین دانش آموزان، می تواند بسترساز تفکر اقتصاد مقاومتی از نوجوانی باشد.

به گزارش خبرنگار رودآور، چندسالی است که طرح هجرت3 با استقبال دانش آموزان روبرو می شود، به طوری که هر ساله تعداد متقاضیان حضور در این طرح ویژه بسیج بیشتر و بیشتر می شود.

«خدایار کلی وند» مسئول امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: طرح هجرت 3 در دو بخش مرکزی و قلقلرود شهرستان با انجام 13 عرصه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو عرصه در بخش قلقلرد و 11 عرصه در بخش مرکزی انجام شده و در دست انجام است، اظهار کرد: از 11 عرصه بخش مرکزی پنج عرصه فعالیت جهادی توسط دانش آموزان بسیجی خواهر و 6 عرصه توسط دانش آموزان بسیجی برادر در حال پیگیری است.

کلی وند، افزود: اردوهای جهادی از 19 تیرماه آغاز شده و تا 15 شهریور ماه با هدف پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و کمک به محرومیت زدایی ادامه دارد.

وی رنگ آمیزی، فضاسازی و مرمت مدارس، برگزاری دوره های آموزشی همچون سفره آرایی، اخلاق و احکام را برخی از این دوره ها برشمرد و تصریح کرد: پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با بهره مندی از نشاط و شور نوجوانی و جوانی، یکی از اهداف برگزاری طرح هجرت 3 است.

کلی وند گفت:  این طرح با هدف ایجاد انگیزه در راستای افزایش توانمندی ها، تخصص، تجربه اندوزی و تقویت روحیه کار گروهی در بین دانش آموزان، می تواند بسترساز تفکر اقتصاد مقاومتی از نوجوانی باشد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان با تلاش خود در کارهای گروهی بهتر هنر و حرفه ای می آموزند و حتی می توانند با آموختن آن در کمک به اقتصاد خانواده تأثیر گذار باشند.

این مقام مسئول عنوان کرد: طرح هجرت 3 به صورت 10، سه و یک روزه و به ترتیب با حضور، 80، 40 و 20 دانش آموز در تویسرکان انجام می شود.

«جواد اسدبیگی» مدیر آموزش و پرورش تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با بیان اینکه طرح هجرت 3 با همکاری سپاه ناحیه تویسرکان و بسیج دانش آموزی در 11 عرصه از جمله زیباسازی، رنگ آمیزی، نقاشی و مرمت فضاهای آموزشی و ورزشی تویسرکان در حال انجام است، گفت: مجتمع ورزشی شهید احد امیدفر، دبستان ابن سینا، هنرستان شهید رجایی و مدرسه تیزهوشان از جمله مکان هایی است که توسط دانش آموزان و با روحیه جهادی آنان مرمت و زیباسازی می شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به این که در سال های گذشته طرح هجرت3 نتیجه خوبی به دنبال داشته است، در سال جاری نیز این طرح با قوت بیشتری انجام می شود و سعی شده در اجرای طرح های زیباسازی از الگوهای اسلامی استفاده می شود.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان افزود: تعمیر، بهسازی و زیباسازی مدرسه هزینه بسیاری می خواهد، از این رو اجرای چنین طرح هایی نه تنها فضای آموزشی دانش آموزان را سر و سامان داده، بلکه آنان را با فعالیت های گروهی و آموختن حرفه آشنا می کند.

عربی یکی از دانش آموزانی است که در اردوهای طرح هجرت3 شرکت کرده است، وی سرگرم شدن و پر کردن اوقات فراغت خود و داشتن برنامه منظم آموزشی در تعطیلات تابستانی را از انگیزه های حضورش در طرح هجرت 3 می داند.

عربی گفت: ما در این طرح، با شرکت در کلاس های آموزشی جانبی، با مسائل اعتقادی و مهارت های زندگی نیز آشنا می شویم.

«معصومه بختیاری» از نشاط عمومی حاکم بر طرح هجرت می گوید، نشاطی که برای خود او نیز باور نکردنی است، وی عنوان کرد: شاید افرادی از بیرون نگاهی متفاوت به اردوهای جهادی داشته باشند و تصورشان بر این باشد در بسیج شور و نشاط نیست، در حالی که این گونه نبوده و من از زمان عضویت در بسیج به ویژه فعالیت در طرح هجرت3 آرامش و شوری مثال زدنی پیدا کرده ام.

«مریم عبدالمالکی» نیز عنوان کرد: این که من و دوستانم در کنار یکدیگر حرفه ای می آموزیم، فعالیت گروهی داریم، محبت کردن به یکدیگر را یاد می گیریم خود یک دنیا ارزشمند است.

وی گفت: صفا و صمیت، دوستی و محبت، صداقت و صفا در بین ما با انجام  کار گروهی بسیار روشن است.

«معصومه فتاحی» دیگر دانش آموز شرکت کننده در طرح هجرت3 نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، اظهار کرد: برای انجام این کار از هفت صبح بیدار می شویم، نظم و انضباط را در تابستان فراموش نمی کنیم، هم از نظر حرفه آموزی مطالبی را فرا گرفته و هم با حضور در کلاس هایی همچون اخلاق و احکام با مسائل شرعی بیش از پیش آشنا می شویم.

وی تصریح کرد: در این طرح حتی برای ما کلاس های سفره آرایی نیز به عنوان دوره های جانبی برگزار می کنند و برای من بسیار مفید بوده است.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان