آخرین اخبار

1. شهريور 1395 - 8:20   |   کد مطلب: 24076
رئیس منابع طبیعی تویسرکان با بیان اینکه روز گذشته آتش 6 هکتار از مراتع و اراضی ملی چهار روستا را خاکستر کرد، گفت: این آتش سوزی به دلیل وجود وزش باد پس از هشت ساعت مهار شد.

«محمدباقر دباغی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، به اشاره به اینکه آتش سوزی رخ داده روز گذشته در بخشی از مراتع تویسرکان، گفت: ساعت 13 و 45 دقیقه خبر از آتش سوزی در مراتع روستای بوجان می دهند و بلافاصله نیروهای ما به آنجا اعزام می شوند.

وی اظهار کرد: آتش سوزی در ابتدا سطح گسترده ای نداشت اما به دلیل وزش باد با هر بار خاموش کردن یک نقطه، بخش دیگری از مراتع آتش می گرفت، به طوری که 6 هکتار از مراتع چهار روستای آرزو وج، سنجوزان، باباپیرعلی و باباپیر در آتش سوخت.

رئیس منابع طبیعی تویسرکان با تشکر از توضیحاتی که بخشداران به دهیاران، در جلسات متعدد برای همیاری دهیاران به عنوان رییس ستاد بحران روستاها برای این گونه رویدادها داده بودند، از عدم حضور دهیاران برای مهار آتش خبر داد و افزود: انتظار می رفت دهیاران نیروهای ما را در مهار آتش همیاری می کردند.

دباغی عنوان کرد: با توجه به پراکندگی آتش خوشبختانه چند زنبوردار منطقه برای جلوگیری از گسترش آتش و نرسیدن آن به کندوهای عسل خود، ما را یاری کردند.

وی با بیان اینکه از 10 نفر کارمند اداره 6 نفر مرد هستند و بقیه خانم، گفت: در این اداره با کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم و همین امر سبب می شود تا در هنگام آتش سوزی های این چنینی کارمندان ما فشار کاری بالایی را متحمل شوند.

رئیس منابع طبیعی تویسرکان با بیان اینکه آتش حوالی ساعت 21 و 40 دقیقه به طور کامل مهار شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مراتع متعلق به عموم است انتظار می رفت اهالی روستاهای اطراف ما را یاری کنند اما در این باره با عدم همراهی آنان روبرو بودیم.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان