آخرین اخبار

8. شهريور 1395 - 17:14   |   کد مطلب: 24121
گرچه به نظر می رسد در ظاهر نمایندگان استان همدان از عملکرد استاندار و در مجموع بیشتر مدیران کل استان رضایت دارند، اما طرح تحقیق و تفحص از استانداری همدان هنوز فراموش نشده و نمایندگان همچنان در انتظار به سرانجام رسیدن وعده های مدیران استانی هستند، نمایندگانی که می خواهند جدای از سیاسی بازی ها عملکرد مدیران ارزیابی و ارزش ها رعایت شود.

به گزارش خبرنگار رودآور، این روزها حال و هوای نمایندگان استان و اظهار نظرهای آنان درباره عملکرد استاندار و مجموعه مدیران استان قابل تأمل است.

«محمدمهدی مفتح» در این باره در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: عوامل و شاخصه های مختلفی در تعیین اینکه عملکرد مجموعه مدیریتی استان مثبت بوده یا نه بسیار است و باید تمامی شاخصه ها از رفتار مدیران گرفته تا نحوه پاسخگویی آنان به مردم مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به عوامل متعدد در نمره دهی نمی توان به صورت عددی نمره ای اعلام کرد اما درباره شاخصه اشتغال و تحرک اقتصادی در استان می توان به صورت کیفی اظهار نظر کرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اینکه هر هفته ستاد تسهیل استان سه نشست برای رفع مشکلات کارخانه های نیمه تعطیل و یا تعطیل با حضور استاندار، مسئولان بانک های مربوطه و  مدیران واحدهای تولیدی برگزار می شود خوب است.

مفتح تصریح کرد: در ستاد تسهیل به مشکلات رسیدگی می شود و تلاش هایی انجام شده و استاندار هم در این زمینه به خوبی وقت گذاشته است و بیش از این هم نمی شود انتظار داشت که کار انجام شود چرا که یک طرف بانک ها با آن ضوابط خودشان هستند و یک طرف هم چرخه اقتصادی عمومی کشور و از طرف دیگر هم سرمایه گذار را با محدودیت های خودش داریم.

وی افزود: تمامی مشکلات این واحدها در ستاد تسهیل بررسی می شود تا از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود و استاندار از نظر وقت گذاشتن توجه خوبی داشته و امید است که اقدامات انجام شده به نتیجه برسد.

«حسن بهرام نیا» نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در پاسخ به این سوال که چه نمره ای به عملکرد استاندار و مدیران استان می دهید؟، گفت: در حال حاضر اظهار نظر نمی کنم بماند برای بعد.

وی افزود: من با استاندار مواردی پیش روی داریم و مجمع نمایندگان هم بحث هایی دارند، به نظر ما به هر صورت کاری نشده و اکنون هم اگر بخواهم نمره ای بدهم با توجه با آن چیزی که سابق بر این گفته شده، مشخص است که نمره ما چیست و صحبت ها و مصاحبه هایی هم در این رابطه انجام داده ایم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: آن نامه ( ارائه طرح تحقیق و تفحص از استانداری همدان) ملاک عمل است و نمی توانم فعلا نمره ای اعلام کنم.

«محمد کاظمی» نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: هر مدیری در کنار نقاط قوت هایی که دارد، نقاط ضعف هایی هم می تواند داشته باشد و ما همیشه با ایده آل ها روبرو نیستیم.

وی اظهار کرد: در موضوع مدیران استان باید گفت برخی مدیران هستند که احساس مسئولیت خوب و قویی دارند و دارای تعهد مناسب و روابط عمومی خوب، اما آن طرف نیز تعدادی از مدیران هم هستند که انگیزه خاصی برای کار ندارند، ما هم خیلی از آن ها راضی نیستیم و آنان در اقلیت هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: با مدیران کل بسیاری در تماس هستیم و آنان تعامل خوبی با ما دارند به ویژه آنکه در بخش صنعت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل شده هم کارهای خوبی انجام شده است.

کاظمی عنوان کرد: از آنجا که برخی مدیران که البته تعدادشان کم است انگیز کاری خاصی ندارند و برخی دیگر تعامل کاری خوبی دارند نمی توان نمره دقیقی برای عملکرد آنان اعلام کرد و در واقع این نمره به صورت نسبی است و بین 15 تا 20 قرار دارد.

«حجت الاسلام احد آزادیخواه» نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: نمره من به عملکرد مدیران استانی 12 تا  15 است، با این وجود باید عنوان کرد که استاندار تلاش خوبی را در رابطه با توسعه اقتصادی و فعال کردن واحدهای تعطیل با حضور مستمر در این واحدها آغاز کرده است.

وی با تأکید بر اینکه مدیران در حوزه کاری خودشان بایستی فعال باشند و از سیاسی بازی ها فاصله بگیرند، افزود: سیاسی بازی ها به روند رو به رشد و توسعه استان ضربه می زند و در انتصاب مدیران ادارات مختلف باید از سیاسی بازی ها به دور بود و در این میان هم خدمت صادقانه به مردم را باید همیشه برای خودمان ترسیم کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گاهی برخی انتصاب ها در حوزه های مختلفی دیده می شود و این انتظار از استاندار هست تا در این راستا مراقبت داشته باشد چرا که سیاسی بازی ها و چوب لای چرخ گذاشتن ها جلوی تحرک و پیشرفت را می گیرد.

حجت الاسلام آزادیخواه افزود: اگر تعامل نمایندگان و مجموعه مدیرتی استان در اوج قرار گرفته و علاوه بر آن نظارت بالایی باشد به طور طبیعی برنامه ها روند رو به رشدی داشته و  اگر این رابطه، تعاملی نباشد، توسعه استان روند کندی خواهد داشت.

وی در توصیه ای به مجموعه استانداری گفت: نمایندگان استان را از خودشان دور نکنند بلکه با جذب و پاسخگویی به انتظارات منطقی آنان به روند رو به رشد استان کمک کنند، کاری که تاکنون صورت گرفته و بهتر است در عمل نیز بیشتر انجام شود.

به گزارش خبرنگار رودآور، اظهارت این چهار تن از نمایندگان استان درباره استاندار همدان و مجموعه مدیران کل استان در حالی است که طی روزهای گذشته در خبرگزاری ها و سایت های مختلف خبر از طرح تحقیق و تفحص از استانداری همدان به میان آمده است، به طوری که امیر خجسته رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفته بود:‌ «عزل و نصب مدیران در استان خلاف شایسته‎سالاری است.»

این نامه با امضاء 6 تن از نمایندگاه استان همدان مبنی بر درخواست تحقیق و تفحص نمایندگان استان همدان از استانداری به وزارت کشور در شبکه های اجتماعی نیز منتشر شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان، رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد، بهرام نیا نماینده مردم نهاوند، حسن لطفی نماینده مردم رزن، حجت الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر و پور مختار نماینده مردم کبودرآهنگ امضاء کنندگان این نامه بودند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان