آخرین اخبار

1. مهر 1395 - 8:14   |   کد مطلب: 24304
گرچه در میدان قائم تویسرکان محلی برای فروش گردو در فضایی باز مهیا کرده اند، اما این روزها همزمان با فصل برداشت گردو، این میدان امام خمینی(ره)؛ اصلی ترین میدان شهر است که گردوفروشان و عدم مدیریت صحیح از سوی مسئولان، دست و پایش را در پوست گردو گذاشته اند و فضای نازیبایی به شهر داده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور، شهرستان تویسرکان یا همان شهر طلای سبز ایران، پایتخت گردوی کشور شناخته می شود و اما این روزها اوضاع خرید و فروش گردو آن طور که باید مناسب نیست، گرچه مکانی در میدان قائم شهر آن هم در فضای باز اطراف میدان برای فروش این محصول مهم تویسرکان به ویژه برای مسافران و گردشگران مهیا ساخته اند، اما روند خرید و فروش گردو همان مسیر قبلی خود را طی می کند و این گردو فرورشان هستند که میدان اصلی شهر را در تسخیر خود قرار داده اند.

الوندی یکی از شهروندان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور می گوید: عبور و مرور در میدان اصلی شهر و اطراف آن سخت است، گاهی برخی فروشنده ها پوست سبز گردو را هم در میدان از آن جدا کرده و در جوی آب یا در پیاده روها می ریزند، به طوری که پس از مدتی پیاده رو رنگ سیاه به خود می گیرد.

زنگنه یکی دیگر از شهروندان تویسرکانی نیز عنوان می کند: این میدان، اصلی ترین میدان شهر تویسرکان است، اگر قرار باشد این گونه نامرتب و نازیبا باشد و وضعیت مبلمان شهری را به هم بریزد، مناسب و زیبنده بهشت غرب ایران در نظر گردشگران و مسافرانی که به این دیار سفر کرده اند نیست.

وی تأکید کرد: نمی دانم چرا مسئولان چشمان خود را به روی این بی نظمی های شهری بسته اند و اقدامی برای رضایت عموم مردم انجام نمی دهند.

محمدظاهری شهروند دیگر تویسرکانی نیز می گوید: هنوز بعد از سالیان سال نابسامانی ها در خرید و فروش گردو وجود دارد، برخی فروشنده ها قیمتی تعیین می کنند و برخی دیگر قیمتی دیگر و این وسط مسافرانی هم پیدا می شوند که سردرگم شده و نمی دانند که قیمت اصلی گردو چند است!

وی می افزاید: نظارت جامعی بر نحوه عرضه گردو در تویسرکان نیست، نه بازارچه ای داریم و نه بسته بندی مناسب، بهترین گردوی کشور و حتی جهان را اکثر اوقات با گونی های کثیف به بازار عرضه می کنند، به طوری که مسافران رغبتی برای خرید ندارند.

سوری یکی دیگر از شهروندان تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: بسیار پیش آمده که وانت بارهایی گردوهای پوست کنده را در وسط میدان می ریزند تا جلوی آفتاب خشک شود، این وضعیت سبب ایجاد ترافیک در میدان می شود و ما به سختی از میدان عبور کنیم که مبدا خودروهای عبوری با ما برخورد کنند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان