آخرین اخبار

12. مهر 1395 - 5:54   |   کد مطلب: 24457
تویسرکانی ها برداشت آلو از 500 هکتار از باغ های این شهرستان را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار رودآور، تویسرکان رتبه نخست برداشت آلو را در استان داشته و پیش بینی می شود در سال جاری بیش از سه هزار تن آلو از باغات این شهرستان برداشت شود.

روستاهای ابرلاق سفلی، کهنوش، شهرستانه، وردآورد و کندر بیشترین سطح زیر کشت آلو را در این شهرستان به خود اختصاص داده اند.

متوسط برداشت آلو بخارا در تویسرکان در هر هکتار 20 تا 25 تن است.

«مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در این باره گفت: بیش از 500 هکتار از باغات شهرستان به انواع آلو به ویژه آلو بخارا اختصاص دارد و تولید سالانه این محصول بیش از سه هزار تن است.

وی با ابراز تأسف از اینکه صنایع تبدیلی آلو در تویسرکان ایجاد نشده است، اظهار کرد: این شهرستان باغات میوه متعدد و به ویژه گردو و آلوی مرغوبی دارد، اما متأسفانه از نبود صنایع جانبی و تبدیلی رنج می برد.

یکی از کشاورزان هم در گفت و گویی با بیان اینکه  آلوی ابرلاق سفلی بهترین نوع است، گفت: ما هر ساله عمده آلوهای برداشت شده را پوست کنده و برای فروش خشک می کنیم.

وی تصریح کرد: در این روستا در حدود 100 هکتار باغ آلو وجود دارد و منبع درآمد اصلی مردم از همین محصول است.

«کریم نادربیگی» دهیار روستای وردآورد علیا نیز عنوان کرد: آلو به لحاظ داشتن املاحی از جمله آهن، کلسیم، فسفر و منیزیم و حتی برخی ویتامین ها مثل C و A برای بدن بسیار با اهمیت است.

وی اظهار کرد: بسیاری از باغداران و خانواده های آنان ا آلوهای برداشت شده،  فرآوردهای دیگری از جمله آلو خشک و لواشک تولیدی می کنند.

یکی از باغداران نیز در گفت و گویی عنوان کرد: اینجا زن و مرد، پیر و جوان از یک خانواده گرچه از نبود صایع تبدیلی رنج می برند، اما با دست های خالی خود محصولات جانبی دیگری تولید می کنند.

وی عنوان کرد: آلو برای به افراد بیماری که از خشکی معده، بواسیر، کم خونی و یبوست رنج می برند بسیار مفید است.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان