آخرین اخبار

17. مهر 1395 - 7:12   |   کد مطلب: 24503
در حالی 17 خرداد ماه سال جاری نخستین دفتر حمایت از حقوق مصرف کنندگان غرب کشور در تویسرکان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد که این روزها تبدیل به فلافل فروشی نوید اهوازی شده است!!

به 'گزارش خبرنگار رودآور، 17 مرداد ماه سال جاری بود که نخستین دفتر حمایت از حقوق مصرف کنندگان غرب کشور در تویسرکان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  در خیابان انقلاب تویسرکان افتتاح شد.

اما چندی بعد در کمال ناباوری این دفتر تبدیل به یک فلافل فروشی شد و همشهریان تویسرکانی می گفتند حمایت از حقوق مصرف کنندگان کجا و این دفتر کجا؟!

گرچه انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان را باید جزئی از سازمان های مردم نهاد می دانند که از اعتبارات دولتی بی بهره اند، اما بعد از افتتاح آن مکان به صورت نمادین تویسرکانی ها انتظارات حداقل همکاری مسئولان را در این زمینه داشتند.

و هر چند گفته شد این دفتر به صورت نمادین افتتاح شده است، اما مردم انتظار داشتند که حمایت مسئولان را هم از حقوق مصرف کنندگان به چشم ببین حتی با حمایت از یک دفتر کوچک!

پس از انتشار این خبر در کانال خبری رودآور، «محمد شاهرخی» رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور و در جوابیه ای عنوان کرد: با پیگیری نوابی، ریاست سازمان حمایت ازتولیدکنندگان و مصرف کنندگان و دستور  نعمتی، وزیر صنعت معدن تجارت جناب  نعمت زاده مقرر شده که  دفاتر حمایت از حقوق مصرف کنندگان در ادارات صنعت معدن شهرستان ها مستقر شوند که این امر نیز به این صورت جهت تسهیل در امور بوده است و در حال طی مراحل اداری خود است.

وی افزود: به زودی این دفتر در طبقه دوم ساختمان اداره صنعت، معدن و تجارت مورد بهره برداری قرار می گیرد.

      

در نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده است: "نظر به اهمیت وظایف و مسوولیت های محول منبعث از قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب سال 1388 به انجمن های مردم نهاد و غیر دولتی تشکیل شده در سطح شهرستان، استان و ملی و لزوم حمایت از تشکل غیر دولتی که از ساز و کارهای مالی مورد نیاز برخوردار نمی باشد، لازم است تا بر اساس متن تفاهمنامه ای که معاونت حقوقی و امور مجلس ارائه می نماید، فضای مناسبی، در حد یک یا دو اتاق در یکی از ساختمان های استان یا شهرستان، در اختیار انجمن های موصوف قرار گرفته و نتیجه را به معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان ها اعلام نمایید. محمد رضا نعمت زاده."

 نامه معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و امور اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استانداران کشور مبنی بر همکاری با انجمن حمایت از مصرف کنندگان.

به گزارش خبرنگار رودآور، شهروندان تویسرکانی انتظار دارند همکاری بین مسئولان و نهادهای مردمی بیش از پیش باشد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان