آخرین اخبار

24. آذر 1395 - 7:53   |   کد مطلب: 25630
اظهار نظر و نحوه برخورد دولت و حامیان روحانی با نجومی بگیران و همچنین تناقض گویی های اخیر آنان چه درباره تعداد افراد نجومی بگیر و چه درباره نحوه برخورد با مقصران و عاملان این ماجرا، افکار عمومی را در یک سردگمی فروبرده است، بُهتی که نمی دانند برگ آخر این دفتر آیا با برخورد قاطع با نجومی بگیران ورق می خورد و یا مسئولان امر به راحتی از کنار آن می گذرند؟!

به گزارش خبرنگار رودآور، این روزها با وجود انتشار اسناد و مدارک معتبر درباره حقوق های نجومی و حقیقت این ماجرا، از گوشه و کنار می شنویم و یا می خوانیم که برخی دولتمردان آمارهای خلاف واقع درباره تعداد نجومی بگیران می دهند و گاهاً هم منکر چنین تخلفاتی می شوند و گاهی هم می شنویم از آنان به عنوان ذخایر انقلاب یاد می کنند!

جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور مهر ماه سال جاری گفته بود:‌ "قبل از مصوبات شورای حقوق و دستمزد در تعیین سقف حقوق‌ها، تعدادی پرداخت حقوق‌های بالا وجود داشت که البته گیرندگان آن هیچ تخلفی نکرده‌اند."

نوبخت، سخنگوی دولت نیز این روزها اظهار نظر تأمل برانگیزی داشته، به طوری که گفته است: "مدیرانی که حقوق نامتعارف گرفته‌اند تنها 4 نفر هستند!"

حمایت دولتی ها در روزنامه های زنجیره ای که به نوعی وابسته به آنان نیز هستند هم به طور کامل مشهود است به طوری که روزها و ماه های گذشته شاهد هستیم که در روزنامه شرق آمده؛ "نجومی بگیران غارتگر بیت المال نیستند!" و یا اعتماد گفته " مدیران نجومی بگیر، تخلفی نکرده اند!، همچنین در روزنامه ایران هم آمده: "نجومی بگیران مدیران کارآمدی هستند! "

از این موارد که بگذریم این تناقض گویی ها در فراکسیون امید مجلس و حامیان دولت نیز وجود دارد.

جلودارزاده: درباره سخنان نوبخت چیزی نشنیدم، صحبت ها در رسانه ها با دست به دست شدن تغییر کرده است

در این باره «سهیلا جلودارزاده» نائب رییس اول کمیسیون اجتماعی و عضو فراکسیون امید مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درخصوص تصمیمات اخیر مجلس درباره نجومی بگیران، گفت: این مسئله به وسیله دولت با قوه قضائیه پیگیری شده و تصمیماتی که باید گرفته و میزان پول هایی که باید برگشت داده شود هم مشخص شده و مجلس نظارت می کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سخنان نوبخت درباره نجومی بگیران با بررسی های ارائه شده از دیوان محاسبات کشور در تضاد است؟ اظهار کرد: من نشنیدم که آقای نوبخت چنین مواردی را بگوید و گزارشی هم که در مجلس دادند متفاوت بوده است.

آیین نامه های مصوب شده دولت قبل، حقوق های نجومی را به وجود آورده است

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: اینکه ممکن است بگویند این ها جرمی مرتکب نشده اند، به این شکل هم نیست گزارش خود دولت هم خلاف این موضوع را نشان می دهد، شاید رسانه ها دست به دست که کرده اند، تغییر کرده ولی این مسئله مطرح است که آیین نامه های مصوب در دولت قبل، سبب شده که برخی برای خودشان حقوق تعیین کنند و این تعیین حقوق ها خیلی وقت ها از حد نرمال خود بسیار بسیار خارج شده است.

وی در پاسخ به سوال این سوال که فرض بر آن باشد که مقصر دولت قبل است، چرا تاکنون دولت یازدهم پس از گذشت بیش از سه سال اقدامی انجام نداده است، عنوان کرد: دولت از خیلی وقت پیش است که موضوع را بررسی کرده است و به قوه قضائیه اطلاعات را داده که پیگیری کند.

به گزارش رودآور سخنان جلودارزاده در حالی است که بارها از سوی دولت یازدهم نجومی بگیران مورد عنایت قرار گرفته اند و گاهاً آنان را ذخایر انقلاب خطاب کرده اند!

حیدری: درباره فیش های نجومی صحبت نکرده و نمی کنم!

«غلامرضا حیدری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه و فراکسیون امید مجلس هم حاضر به مصاحبه نشد و گفت: من در این زمینه صحبت نمی کنم! در این زمینه کلاً! صحبت نکرده ام.

بادامچی: بررسی دوباره حقوق های نجومی مجلس برای مشاهده آمارهای متناقض بوده

«محمدرضا بادامچی» دیگر عضو فراکسیون امید مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: به دلیل تناقض هایی که بین آمارها وجود داشت تصمیم بر آن شد تا برای رفع شبهه های ایجاد شده مجلس دوباره با ارائه طرح یک فوریتی موضوع حقوق های نجومی را یک بار دیگر بررسی کنند تا خواسته های جامعه را پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه به زودی و در یکی دو هفته آینده شفاف سازی کامل و اعلام نظر قاطع مجلسی ها را در پیش داریم، اظهار کرد: در مجموع آنچه لازم بوده گفته شده و من نمی خواهم که با بیان مطلب جدید شک و شبهه دیگری در جامعه ایجاد شود و بهتر است تا زمان اعلام جمع بندی نهایی مجلس منتظر بمانیم.

مرادی: حقوق های نجومی مایه شرمساری است

پیش از این «احمد مرادی» عضو کمیسیون انرژی و فراکسیون امید مجلس هم با اشاره به اینکه آمارهای متفاوت درباره نجومی بگیران، مردم را نگران و سردرگم کرده و حقوق های نجومی مایه شرمساری است، به خبرنگار رودآور، گفته بود: دولت اعتقاد دارد که این میزان حقوق به صورت قانونی واگذار و به آن ها پرداخت شده است، این در حالی که مجلس نظری خلاف نظر دولت دارد.

حالا باید دید با این اظهار و نظرهای متناقض آیا به زودی آنچه که برای شفاف سازی از سوی دولتی ها و مجلس اعلام می شود پاسخگوی افکار عمومی خواهد بود و آیا روحانی و کابینه اش در ماهای آخر دولت انتظارات مردم را حداقل در زمینه برخورد با نجومی بگیران برآورده می کنند یا نه؟ باید منتظر ماند و دید.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان