آخرین اخبار

9. بهمن 1395 - 0:59   |   کد مطلب: 26438
بارش بی سابقه 50 سانتیمتری برف در تویسرکان هم مردم را غافلگیر کرد و هم ستاد بحران را، به طوری که سبب شکسته شدن شاخه های درختان و قطعی برق در سطح شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ روز گذشته، جمعه، تویسرکانی ها با بارش بی سابقه برف در 10 سال گذشته روبرو شدند.بارشی که شاید در حین آن که همه به ویژه ستاد مدیریت بحران را غافلگیر کرد سبب خوشحالی مردم نیز شد.

برق تویسرکانی ها ازساعت 6و55دقیقه صبح جمعه در برخی از نقاط قطع شد و این قطعی از ساعت 9 صبح به بعد به طور سراسری در سطح شهرستان رخ داد.

بارش شدید برف و تردد کندخودروها تلاش ماموران برق را برای اتصال برق با مشکل مواجه کرد، به طوری که آنان از ادارت راه و ترابی، شهرداری و ستاد بحران کمک خواستند.

به گفته یکی از کارمندان فرمانداری تویسرکان، تعدادی از کارمندان این اداره از همان ساعات آغازین صبح روز جمعه در فرمانداری حضور داشتند و اما بازدید میدانی از نقاط شهر ساعت 11 صبح جمعه توسط فرماندار و تنی چند از مسئولان اتجام شد.

مردم از قطعی برق و تعطیلی نانوانی ها گلایه مند بودند، تا آن که ساعت حوالی 14 بود که گفته شد جلسه مدیریت بحران در محل فرمانداری تویسرکان تشکیل شد.

در این بین «حبیب مومیوند»فرماندار تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش ثبت شده در سطح استان در روز جمعه مربوط به شهرستان تویسرکان بود، گفت: بارش برف شدید بوده و با کمک یک اکیپ از نیروهای برق همدان تا قبل از غروب جمعه برق تویسرکانی ها وصل می شود.

وی از شهروندان خواست: در صورت نیاز به خروج از شهرستان از زنجیرچرخ برای خودروهای خود استفاده کنند.

قول فرماندار تا حدودی به سرانجام رسید و قبل از غروب آفتاب به گفته «رضا جلیلوند» مدیر توزیع برق شهرستان تویسرکان در حدود 90 درصد از مشترکین برق، برقدار شدند.

با این وجود در تماس های تلفنی شهروندان تویسرکانی تا ساعت 20 شب، هنوز برق نقاطی از شهرستان قطع بود.

و اما بیشترین بارش ثبت شده استان به تویسرکان تعلق گرفت و در این باره «مجتبی روستایی» کارشناس اداره هواشناسی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، به بارش بی سابقه برف در 10 سال اخیر در تویسرکان اشاره کرد و گفت: بارش برف از اواخر پنجشنبه شب هفته گذشته در تویسرکان آغاز شد و تا ساعت 18 روز جمعه ادامه داشت.

وی با بیان اینکه ازحوالی ساعت 18 روز جمعه هشتم بهمن ماه، با خروج تدریجی سامانه بارشی، بارش برف قطع شد، اظهار کرد: در نقاط شهری ارتفاع برف به 50 سانتیمتر رسید، این در حالی است که در نقاط مرتفع تویسرکان همچون سرابی و سرکان و حتی در روستاها ارتفاع بارش برف به 70 سانتیمتر هم رسیده است.

کارشناس اداره هواشناسی تویسرکان افزود: از ساعات آغازین امروز شنبه نیز سیستم بارشی جدیدی در پیش داریم که البته به شدت امروز روز گذشته نیست و بارش برف به صورت پراکنده خواهد بود.

روستایی اعلام کرد: بارش برف بارندگی حاصل از بارش 52.2 میلیمتر ثبت شده است.

همچنین «ابراهیم نانکلی» رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای تویسرکان از برفروبی محور های تویسرکان خبر داد و گفت: با شروع بارش  از پنجشنبه شب هفته گذشته اکیپ های نمک پاش آغاز به کار کردند و با افزایش بارش برفروبی در سطح راه های شهرستان ادامه پیدا کرد در عملیات برفروبی که از نه شب پنجشنبه تا هفت عصر جمعه ادامه  داشت یک هزار و 530  کیلومتر باند برفروبی شد و 600 تن ماسه نمک پاشیده شد و بیش از 70 خودرو گرفتار در برف نجات پیدا کردند.

وی افزود: تردد در محور تویسرکان کنگاور و تویسرکان خیرآباد روان بود و این مسیر بعنوان جایگزین محور کرمانشاه اسدآباد همدان مورد استفاده قرار گرفت.

نانکلی عنوان کرد: برفروبی از اواخر روز جمعه در محور های روستایی نیز آغاز شده است و به منظور تسهیل رفت وآ مد مسافران پایانه سرابی نیز برفروبی شد.

وی تصریح کرد: در این عملیات  23خودرو سبک وسنگین در امر برفروبی و امداد رسانی فعال بودند و 34 نفر از پرسنل این اداره مسئول خدمت رسانی بودند.

رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای تویسرکان گفت: ارتفاع برفروبی در گردنه دولایی به 80 سانتیمتر نیز می رسد.

در این بین حوالی ساعت 19 شب گذشته خبری منوط بر اینکه تیم فوریت های پزشکی تویسرکان برای امداد رسانی به یک خانم باردار روانه روستای شهرستان شدند به دست خبرنگار رودآور رسید و اما با پیگیری های این خبرنار مشخص شد تا ساعت 23 و 50 دقیقه شب گذشته به علت مسدود بدون راه ها و وجود شاخه های شکسته درختان در مسیر تیم امدادی به محل نرسیدند و تا آن ساعت خبری از نحوه چگونگی امداد رسانی اعلام نشده است.

همچنین امدادرسانی نیروهای جمعیت هلال احمر تویسرکان به بیش از۱۰۰خودروی درراه مانده توسط نجاتگران پایگاه امدادجاده ایی خیرآباد انجام شد.این نجاتگران رامین اسدبگی، علیرضاقاسم، اکبراسماعیل بگی، حسین سوری و محمدمهدی مومیوند بودند.

اختلال در شبکه های دیجیتال صدا و سیما در تویسرکان پس از اتصال برق و نیز تعطیلی نانوایی ها و عدم برفروبی معابر سطح شهر از گلایه مندی های مردم بود.

«یاراحمدی» سرپرست اداره اّبفای شهری تویسرکان هم گفت: بر اساس گزارش اعلام شده قبلی مبنی بر پایان هفته برفی امور آبفای تویسرکان نسبت به ذخیره سازی منابع آب و آمادگی به همه نگهبانی ها و اکیپ حوادث امور جهت مقابله با هر گونه بحران ضمن هماهنگی با مدیرعامل، معاونت بهره برداری و دفتر مدیریت بحران کلیه تمهیدات لازم در این خصوص را فراهم کرده بود.

وی اظهار کرد: روز جمعه ساعت با قطعی برق، عملیات پمپاژ و ابگیری از چاه ها و پکیج تصفیه سد سرابی متوقف شد.

یاراحمدی با تایید این قطعی افزود: با مدیریت فشار و تغییر زون بندی آبگیری تا این لحظه و با وجود خاموشی چند ساعته برق هیچ گونه قعطی در سطح شهرستان گزارش نشده است و در صورت قطعی موردی آب همشهریان این قطعی مربوط به یخ زدگی کنتور و تاسیسات شخصی است که برایحل مشکل می بایست با واحد ١٢٢ تماس حاصل شود.

وی عنوان کرد: مشکل قطعی برق با تلاش پرسنل اداره برق به تازگی برطرف شده است.

به گزارش رودآور؛ به علت بارش برف و لغزندگی سطح جاده ها و معابر عمومی  تمامی دوره های تحصیلی در نواحی 1و2 همدان، تویسرکان، اسدآباد، قلقل رود و جوکار و مراکز پیش دبستانی، ابتدایی و دوره‌ی اول متوسطه در  بقیه‌ی شهرستان‌ها و مناطق استان امروز جمعه در نوبت صبح از سوی آموزش و پرورش استان تعطیل اعلام شد.

در ذیل برخی از پیام های مردمی رسیده به دست خبرنگار رودآور را مشاهده می کنید.

ــــ روستای کرزان ازدیشب نه برق ،نه آب ،نه جادهاش پاک شده اهالی دچارمشکل شدن.

ــــ برفروبی پایانه سرابی به منظور  تسهیل رفت وامد مسافران توسط اداره راهداری تویسرکان انجام گرفت.

ـــ سلام اتصالات برق درمحله سرابی باعث سوخته شدن یخچال وتلویزیون عده ای از مردم شده واداره برق حتی تلفنش آزاد نیست که مردم بهشون اطلاع بدن، کوچه شهید بهمن ترکمند، حتی علیرغم قطع کنتور برق بازهم بصورت مستقیم برق وارد بعضی ازمنازل شده وجعبه کنتور بطور کلی آب شده، چه کسی باید هزینه سوخته شدن وسایل مردم رابده .خوبه پلاسکو نداریم.

ــــ با وجود تلاش های اداره برق هنوز، برق مشترکین شهرک شهرداری، محله زرهان هم قطع است ودر برخی نقاط به صورت ولتاژضعیف وکمی نور است این اطلاعات تا هم اکنون در ساعت 19و 40 دقیقه شب تغییر نکرده است. شهروندان تویسرکانی از نحوه برخورد برخی کارمندان فرمانداری در پاسخگویی به آنان گلایه مند شدند.

ــــ با وجودبارش سنگین برف درتویسرکان خودروهای سنگین کرمانشاه به همدان  ازتویسرکان تردد کردند.تمامی محورها باز است.تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

ــــ مسئول محترم شرکت توزیع نیروی برق تویسرکان جناب اقای جلیلوند سلام علیکم، شب بخیر خسته نباشید اهالی باباپیر اظهار می دارند برق این روستا 24  ساعت است که قطع شده ومردم با مشکل مواجهند از طرفی نانوایی ها هم به علت نبود برق تعطیل است لطفا دستور فرمایید مساعدت لازم را مبذول فرمایند.

نخستین خبر منتشر شده در سایت خبری رودآور درباره بارش برف سنگین در تویسرکان

ارتفاع برفروبی در محورهای مواصلاتی تویسرکان به 70 سانتیمتر رسید/قطع برق در 4 نقطه از شهرستان/افزایش 40درصدی کرایه آژانس های درون شهری/ تصاویر اختصاصی

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان