آخرین اخبار

11. بهمن 1395 - 7:55   |   کد مطلب: 26489
پس از پنج روز که از بارش برف سنگین در تویسرکان که ارتفاع آن به 50 سانتیمتر می رسید، همچنان مردم این شهرستان از برخی دستگاه های خدمات رسان گلایه مند هستند و می گویند: اگر تجهیزات فرسوده و یا تعدادشان کم است چرا از فرصت استفاده نمی کنید و برای مسئولان استانی و کشوری نامه درخواست کمک ارسال نمی کنید؟!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ بارش سنگین برف در تویسرکان در روزهای گذشته مردم این شهرستان را خوشحال کرد، چرا که چند سالی با خشکسالی نسبی مواجه هستند و به طور قطع نزول رحمت الهی مایه برکت در محصولات کشاورزی آنان در سال آینده خواهد بود.

اما در این میان مشکلاتی به دلیل کم توجهی به برنامه ریزی صحیح و پیش بینی های لازم، مسئولان شهرستان با این بارش سنگین به گفته مردم غافلگیر شدند و این غافلگیری سبب گلایه مندی بسیاری از شهروندان تویسرکانی شد، با این وجود همان مردمی که از برخی دستگاه های برخی دستگاه های خدمت رسان گلایه مند هستند از برخی دیگر ابراز رضایتمندی کردند.

گفتنی است برق شهرستان تویسرکان روز جمعه حوالی ساعت 6 و 30 دقیقه صبح به دلیل شکسته شدن شاخه های درختان و افتادن آن ها بر روی شبکه قطع شد، این قطعی برق در عمده مناطق مختلف شهرستان به 12 ساعت رسید و در برخی از مناطق بیشتر از این میزان بود.

 اداره برق تویسرکان از همان لحظات اولیه قطع برق با وجود مسدود بودن راه ها تمام تلاش خود را برای وصل شدن برق مشتریان انجام داد.

«رضا جلیلوند» مدیر توزیع برق شهرستان در این باره گفت: از صبر و حوصله مردم شریف و قدرشناس تویسرکان که تحمل کردند تا راه باز شود و ما بتوانیم خدمات رسانی کنیم ممنونم.

اما در این میان بسیجیان و پاسداران تویسرکان نیز با توجه به درخواست کمک ستاد بحران شهرستان از همان روز اول برای خدمت رسانی به مردم آمدند و در کنار دستگاه های خدمات رسانی همچون اداره برق و مخابرات برای رفاه مردم هم قدم شدند.

حتی خودروها و مینی بوس سپاه ناحیه تویسرکان در روزهای جمعه و شنبه، هشتم و نهم بهمن ماه جاری برای حمل و نقل و جا به جایی مردم در سطح شهرستان پا به میدان گذاشتند.

همچنین عبدالمالکی کارشناس اداره راه و ترابری تویسرکان درباره برفروبی های انجام شده در سطح شهرستان گفت: عملیات برفروبی در سطح محورهای شهرستان تویسرکان در روز پنجم همچنان ادامه دارد، پس از محور های اصلی، روز گذشته برفروبی محور تویسرکان تیمیجان با قوت و جدیت ادامه پیدا کرد. 

وی اظهار کرد: در عملیات برفروبی روز گذشته این محور که با حضور معاونت راهداری اداره کل مهندس پرورشی همراه بود  روستا های بوجان، آرزوج، سنجوزان و گشانی برفروبی شدند.

کارشناس اداره راه و ترابری تویسرکان افزود: دراین عملیات که با دستگاه های بلدوزر، گریدر و مایلر انجام شد، راهداران در ساعات پایانی روز به سمت گردنه تیمیجان رفتند و با تلاش و کوشش فراوان با وجود خستگی چهار روزه اکنون تیمیجان نیز باز است.

عبدالمالکی تصریح کرد: عملیات برفروبی و نمک پاشی در محور های اصلی همچون  تویسرکان ـ خیرآباد به دلیل برف و کولاک مجدد ادامه پیدا کرد و  در محورهای تویسرکان به کنگاور و فرسفج به خیرآباد هم برفروبی و نمک پاشی مجدد انجام گرفت اما با توجه به کولاک و بارش پراکنده رانندگان زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی گفت: مردم عزیز روستا از پاک کردن معابر داخل روستا و ریختن برف در سطح جاده اصلی خودداری کنند.

همچنین پس از انتشار پیام یک همشهری در کانال خبری رودآور مبنی بر اینکه کوچه های آریکان ـ سرکان بعداز سه روزهنوز برفروبی نشدند و از پاسخگویی نامناسب برخی مسئولان گلایه مند بودند، شهردار شهر سرکان در پاسخگویی به اهالی عزیز محله آریکان گفت: با تشکر از مردم خوب و صبور شهر سرکان و عذرخواهی، به اطلاع  اهالی محترم محله آریکان می رساند چندین مرتبه برای پاکسازی کوچه های این محله اقدام شده است، متأسفانه به دلیل شرایط توپوگرافی خاص این منطقه و تنگی کوچه ها وهمچنین حجم بالای برف عملیات برفروبی به کندی انجام می شود.

وی تأکید کرد: عملیات پاکسازی تا رفع مشکل ادامه دارد.

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار رودآور، ساعت 11 و 30 دقیقه روز شنبه نهم بهمن ماه جاری هم محل ایستگاه های تاکسی در تویسرکان برفروبی نشده بود، با این وجود یکی از تاکسیداران این شهر در گفت و گویی عنوان کرد: بالاجبار به ما گفتند که برای جا به جایی مسافران بیاییم، ما مشکلی نداریم چرا که وظیفه خود را خدمت رسانی به مردم می دانیم اما مسئله اساسی آن است که بسیاری از تاکسیداران در کوچه های پربرف خود گیر افتاده اند و معابر بازگشایی نشده اند چگونه زمانی که حتی ایستگاه تاکسی ما مملو از برف است ما در این جا توقف کنیم تا مسافر بیاید.

وی اظهار کرد: وسط خیابان هم که نمی شود منتظر مسافر بود، اگر خدایی ناکرده با دیگر خودروها تصادفی رخ دهد چی کسی پاسخگو خواهد بود؟!

پیام ها و گلایه مندی شهروندان تویسرکانی همچنان ادامه دارد که در ذیل به بخشی از آن ها اشاره شده است؛

ــــ روستای باباپیرعلی که طرح هادی در آن اجرا شده از طرف دهیاری و یا شورای روستا تاکنون اقدامی برای بازگشایی و برف روبی انجام نشده است.

ـــ تبریک میگم به شهرداری تویسرکان با این حضور تمام قد در بحران بارش برف که بعد از سه روز معابر اصلی بازگشائی نشده  مانند کوچه دانشگاه که محل عبور کلی افراد غریبه است و آنان سفیران عملکرد شهرداری در شهرستان خود خواهند بود، اگر تجهیزات فرسوده است و یا تعدادشان کم است چرا از فرصت استفاده نمی کنید و برای مسئولان استانی و کشوری نامه درخواست کمک ارسال نمی کنید؟!

ـــ از آنجا که از سه شنبه بعد از ظهر موج جدید برف و سرما میاد به متولیان امر اطلاع رسانی کنید تا غافلگیر نشوند.

ـــ شهرداری تویسرکان علیرغم هشدارهای هواشناسی از آزمون  بارش برف سربلند بیرون نیامد و کاملا مردود شد  وبهانه خراب بودن امکانات برف روبی هم قابل قبول نیست چون باید شهرداری برای این گونه موارد آمادگی کامل را داشته باشد نه اینکه هنوز معابر اصلی با مشکل مواجه باشد این امر نشان از عدم مدیریت  در شهرستان را دارد شهری که ستاد بحران آن هشت ساعت بعد از بروز مشکل تشکیل شود معلوم است خروجی آن چیست.

ـــ به شهردار شهرمان بگویید اینجامرکزفنی حرفه ای شهیدمفتح است بعد از دو روز هنوز برفروبی نشده است.

ـــ  شهردار محترم شما نیرو های که برای برف روبی به روستای رودآور فرستاده‌اید، فقط جاده رو به اندازه ی یک ماشین که رد شود باز کرده اند، اگر دو ماشین باهم یکی از بالا و یکی از پایین بیاید آن زمان باید چه کاری انجام داد؟!

فاطمه زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان