آخرین اخبار

22. بهمن 1395 - 8:49   |   کد مطلب: 26710
«فاطمه گمار» فرمانده حوزه مقاومت حضرت فاطمه(س) تویسرکان گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی، اهمیت دادن به تغذیه صحیح و سالم با محوریت کاهش مصرف نمک، قند و چربی است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ جشنواره غذاهای بومی محلی تویسرکانی ها به همت پایگاه های مقاومت حوزه حضرت فاطمه(س) در شهر فرسفج برگزار شد.

«فاطمه گمار» فرمانده حوزه مقاومت حضرت فاطمه(س) تویسرکان در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: توجه به سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و به ویژه ترویج غذاهای سنتی و سالم در جامعه باید یک اصل باشد.

وی اظهار کرد: از آنجا که امروزه غذاهای بسیاری با ارزش غذایی پایین در بین خانواده ها رواج یافته است، برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند فرهنگ و سنت استفاده از محصولات طبیعی برای تهیه و پخت غذای سالم را در جامعه ترویج دهد.

فرمانده حوزه مقاومت حضرت فاطمه(س) افزود: رابطه مستقیم بین سلامت و چگونگی پخت غذا و حتی مواد اولیه به کار رفته در آن برای همگان روشن است و بخش مهمی از سلامت جامعه در گرو برخورداری همگان از تغذیه مناسب است.

گمار عنوان کرد: از این رو امروز علاوه بر برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی به همت پایگاه های مقاومت این حوزه، سعی شد تا با حضور یک کارشناس تغذیه به بررسی و ارائه ارزش غذاهای مختلف پرداخته شود.

وی تصریح کرد: در اصل یکی از اولویت های جشنواره برگزار شده اهمیت دادن به تغذیه صحیح و سالم با محوریت کاهش مصرف نمک، قند و چربی است.

به گزارش رودآور، در پایان این مراسم علاوه بر اهداء جوایز به پنج نفر اول، به تمامی شرکت کنندگان نیز هدایایی اهدا شد.

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان