آخرین اخبار

9. تير 1398 - 2:05   |   کد مطلب: 26728
بانوی هنرمند تویسرکان در صنایع دستی فعالیت چشمگیری دارد و با پشتکار به دنبال احیای 9 هنر از صنایع دستی به عنوان بخشی از هویت این سرزمین در شهرستان است تا بتواند با شناساندن این گونه هنرها و ظرفیت ها و توانمندی های آن در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، زمینه ایجاد مشاغل خانگی را فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ تمدن چند هزار ساله ایران، میراث ماندگار بسیاری برای ما، مردم امروز این کشور کهن به یادگار گذاشته که مجموعه این میراث، هویت تاریخی و ملی ما را تشکیل می دهد. این میراث، مظاهر و جلوه های متنوع و متعددی دارد که هر یک از آنها به نحوی، گذشته درخشان و تمدن باستانی این مرز و بوم را بازگو می کند.یکی از این مظاهر که در شاخه های متنوعی خود نمایی می کند و بازگو کننده ی هویت و ذوق و هنر ایرانیان است،صنایع دستی است.

اینکه گفته می شود هنر نزد ایرانیان است و بس، یک شعار تنها نیست، چرا که با کمی دقت در اطراف خود، افراد بسیاری را می بینیم که به هنر و صنایع دستی عشق می ورزند اما شاید زمینه بروز استعدادهای بالقوه خود را ندارد.

در این بین هستند افرادی که حتی با محدودیت ها و امکانات کم و گلایه مندی از عدم حمایت مسئولان تنها برای زیبایی هنر به فکر احیای آن می افتند و وارد عرصه های مختلف در حوزه صنایع دستی می شوند و مریم عبدالمالکی بانوی هنرمند تویسرکانی است که به قول اطرافیانش از هر انگشتش هنر می بارد و این روزها در زمینه هنرهای مختلفی هنری در آستین خود دارد.

عبدالمالکی در صنایع دستی فعالیت چشمگیری دارد و با پشتکار به دنبال احیای 9 هنر از صنایع دستی به عنوان بخشی از هویت این سرزمین در شهرستان است تا بتواند با شناساندن این گونه هنرها و ظرفیت ها و توانمندی های آن در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، زمینه ایجاد مشاغل خانگی را فراهم سازد.

توربافي با ابريشم، مكرومه بافي، هويه كاري، قلاب و ميل بافي باكاموا، گدوزي باچرخ ودست، گلابتون دوزي، كيف دوزي با چرم، سوزن بافي و خياطي از جمله هنرهای این هنرمند تویسرکانی است که حتی مدرک فنی و حرفه ای برای آن ها دریافت کرده است.

تنها خواسته این بسیجی از مسئولان آن است تا از او در راستای آموزش و زمینه سازی برای ایجاد مشاغل خانگی در تویسرکان و حتی در سطح روستاها حمایت کنند.

زنگنه

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان