آخرین اخبار

5. اسفند 1395 - 20:27   |   کد مطلب: 26967
سیم بانان برای خدمت رسانی به مردم حتی در دمای هوای 15 درجه زیر صفر پا به میدان گذاشتند، تا پدیده نوسان هادی را که موجب برخی قطعی های برق شده بود را بسیجی وارانه حل کنند و در این میان ایثار هم چاشنی روزی حلال آنان می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شاید گاهی برخی مناطق شهری و روستایی این روزها با خاموشی برق روبرو بودند و اما در این میان نمی توان از زحمات سیم بانان که در سرمای شدید و زیر بارش برف برای رفع خاموشی ها اقدام کردند به راحتی گذشت، گاهی سیم های برق را هاله ای از برف و یخ احاطه می کند و نیروهای اداره برق با از خودگذشتگی در راستای رفع این گونه مشکلات اقدام می کنند.

در این باره «رضا جلیلوند» مدیر توزیع برق شهرستان تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: همکاران ما بسیجی وار چند شبانه روز گاهی در سرمای زیر ۱۵درجه و در تاریکی مطلق وکولاک شدید مشغول خدمات رسانی بودند و من نیز لحظه به لحظه با آنان همراه بودم.

وی درباره پدید نوسان هادی که نمونه آن را در روزهای بارش برف شدید در تویسرکان، ملایر و نهاوند شاهد بودیم، اظهار کرد: گالوپینگ یا پدیدهٔ نوسان هادی، به پدیده‌ای در خطوط انتقال هوایی گفته می‌شود که در آن هادی‌ها دچار ارتعاشی با دامنهٔ بالا وبسامد پایین می‌شوند که در اثر وزش باد رخ می‌دهد. هادی‌ها ممکن است تکی یا باندل پوشیده‌شده از یخ باشند، در طراحی خطوط انتقال هوایی این پدیده نقش مهمی در تعیین فواصل عایقی و بارگذاری برج ها دارد.

مدیر توزیع برق تویسرکان افزود: این پدیده در هنگام وزش بادهای متقاطع نسبت به سطح هادی‌های یخ‌زده رخ می‌دهد، هر چند این پدیده معمولا در هادی‌های یخ‌زده رخ می‌دهد اما در مواردی هم هنگام وزش بادهای شدید و دائمی در هادی‌هایی که یخ نزده‌اند مشاهده شده‌است.

جلیلوند عنوان کرد: گالوپینگ می‌تواند موجب تغییر شدید بار اعمال‌شده بین فازهای برج یا دوطرف برج شود که موجب خمش عمودی یا افقی و اعمال بارهای پیچشی روی برج یا بازوهای آن می‌شود، شدت این بارها در حدی است که می‌تواند موجب تخریب پیچ‌های برج شود. از دیگر آثار این پدیده سایدگی در بعضی تجهیزات مانند یوک پلیت‌ها و پین‌های مقره‌ها است.

در ذیل تصاویری اختصاصی از زحمات مجموعه نیروی برق تویسرکان در راستای رفع مشکلات این حوزه را شاهد هستیم.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان